Nicole cosmetics je „krizni proizvod“ koji se prodaje sve bolje što je finansijska situacija gora. Nama kriza pogoduje i poslovanje je sve bolje i bolje.
Alen Fon
Četvrtak
10.01.2013.
Brend Nicole cosmetics internacionalno je prisutan kao franšiza - na tržištima Poljske, Litvanije, Hrvatske, Srbije i Crne Gore. O postignutom i planovima razgovaramo sa Alenom Fonom.
 

Brend Nicole cosmetics prisutan je kao franšiza na tržištima Poljske, Litvanije, Hrvatske, Srbije i Crne Gore. Kompanija Eurokotra, u čijem je vlasništvu pomenuti brend, trenutno pregovora oko širenja franšize na tržišta Češke, Makedonije i Bosne i Hercegovine. O franšizi, poslovnim planovima za ovu godinu, neophodnim investicijama, ali i povraćaju uloženog novca - razgovaramo sa Alenom Fonom.

Zbog čega i kako ste se odlučili da maloprodaju širite kroz franšizu?

Franšiza je najbolji način za prodaju našeg proizvoda jer svako prodajno mesto najbolje kontroliše vlasnik, u ovom slučaju primalac franšize. Vrlo teško bi nam bilo da kontrolišemo, na primer, 100 prodajnih mesta u kojima radi 300 prodavaca i to sa rinfuznim proizvodom kao što su vode Nicole.

Franšiza je, prema mom mišljenju, najbolji izbor jer je svaki primalac franšize motivisan što većom prodajom. On je sam uložio neki novac i želi što više da zaradi i vrati uložen novac.

Kako ste započeli biznis sa toaletnim vodama?

Moglo bi se reći da istorija našeg biznisa počinje sedamdesetih godina prošlog veka. Naš otac je, naime, pre 40 godina uvozio mirisne arome iz Francuske u Jugoslaviju. Tako smo se 1999. odlučili za vlastitu proizvodnju francuskih mirisa visoke kvalitete.

Recite nam nešto o samoj franšizi, naknadama koje primalac plaća i uslovima koje mora da ispuni?

Od samog početka poslovanja smo imali tri modela saradnje: puna paleta proizvoda, pola palete i upotpunjavanje već postojeće ponude u cvećarama, frizerskim i kozmetičkim salonima i slično. Kriza nije uslovila promenu franšiznih modela. Zapravo, naš proizvod jeste „krizni proizvod“ koji se prodaje sve bolje što je finansijska situacija gora. Nama kriza pogoduje i poslovanje je sve bolje i bolje. Zašto? Zato što kupci original moraju da plate od 50 do 80 evra, a kod nas mogu da kupe miris već za nekoliko evra, a kvalitetom se baš i ne razlikujemo. Smatramo da imamo idealan proizvod za dopunu već postojeće ponude u dućanima.

Od primalaca franšiza ne tražimo nikakav početni ulog za koji god model franšize da se opredele. Ne tražimo mesečnu naknadu, već samo da primalac kupuje od nas robu po aktuelnom cenovniku. Ponudu smo u potpunosti liberalizovali kako bi bila što atraktivnija.

Kolike su neophodne investicije i za koliko vremena se može očekivati povraćaj uloženog novca?

Sve zavisi koji model se izabere. Ako se radi o dopuni našim asortimanom, da bi se stavilo, na primer, dvadesetak mirisa, plus ambalaža, treba svega 500 eura za početak. Ako neko želi da ima celu paletu mirisa i svoj štand u dobrom šoping centru, onda je investicija 5.000 evra -zajedno sa zakupom za prvih mesec dana. U svim državama je manje-više ista cena za jedan mililitar toaletne vode. U Crnoj Gori možete kupiti samo Nicole Eau de Parfum, jer prodaju vode sa većom koncentracijom mirisa, odnosno, eteričnog ulja. Možemo da izradimo sve što klijent želi.

Zašto bi neko trebalo da uzme franšizu brenda Nicole?

Nicole je proizvod sa juga Francuske, gde celi svet, odnosno, firme koje nešto znače u ovoj oblasti kupuju eterična ulja, odnosno, toaletne vode ili parfeme. Naš je proizvod francuski – ali je mercedes među parfemima...! Ako neko želi turske ili bugarske vode, onda bira nešto kao „fiću“...

Kakvi su poslovni planovi za 2013. godinu?

Planovi su da se u Hrvatskoj poveća broj prodajnih mesta po malim radnjama. Želimo da pronađemo i primaoce master franšize u Češkoj, Slovačkoj, BIH, Makedoniji.