Oxette Srbija / Osim za Beograd, franšiza prodavnice nakita Oxette dostupna je za druge gradove u Srbiji
Petak
13.07.2018
Oxette, grčki brend nakita, satova i drugih modnih dodataka, posluje nešto više od godinu dana u Beogradu, a franšiza je sada dostupna i za druge gradove Srbije.
 

Oxette, grčki brend pod kojim se proizvodi, distribuira i prodaje nakit, satovi i drugi modni dodaci, nastao je u Atini 1998. godine i u vlasništvu je kompanije Perideo S.A. Svoju maloprodajnu mrežu uglavnom šire davanjem franšize, ali i otvaranjem sopstvenih radnji.

U Srbiji, Oxette posluje od aprila 2017. godine. Primalac master franšize za teritoriju Srbije postala je kompanija Glamar, koja je zadužena i za dalje širenje maloprodajne mreže na ovom tržištu. Prvu prodavnicu kompanija Glamar je otvorila u tržnom centru Big Fashion u Beogradu, a nakon toga i u Delta City-ju. Sada su fokusirani na širenje u ostale gradove Srbije, pa se preduzetnicima van Beograda, koji razmišljaju o otvaranju prodavnice nakita, nudi franšizni model saradnje.

Magda Molovska, generalna direktorka kompanije Glamar, kaže da postoje dve mogućnosti saradnje u zavisnosti od lokalnog tržišta. – Zainteresovanim preduzetnicima nudimo mogućnost da otvore prodavnicu, ali i franšizni korner. Koja je opcija najbolja, zavisiće od prethodne analize lokalnog tržišta kako bismo doneli pravu odluku. Ipak, u manjim gradovima u Srbiji verujem da je veća verovatnoća da brend Oxette širimo kroz franšizne kornere ili pak da se otvore „ostrva“ u okviru tržnih centara – objašnjava Molovska.

Svi zainteresovani su, kako kaže, dobrodošli, ali bi prednost dala onima koji već imaju preduzetničko iskustvo.

Magda Molovska kaže da Oxette ne naplaćuje ulaznu franšiznu naknadu, ali da primalac svakako treba da ima finansijski potencijal. – Visina investicije zaista zavisi od mnogo parametara, zato nam je teško da govorimo a priori. Kada je reč o franšiznim kornerima u okviru postojećih multibrend radnji, primalac treba da investira u nameštaj i displeje, što košta oko hiljadu evra i na to treba dodati investiciju u proizvode. Kolika će količina biti, definisaćemo ugovorom i na osnovu međusobnog dogovora. Kada je reč o „ostrvu“ unutar tržnog centra, ulaganja su oko 600 evra po kvadratu u sam kiosk, a tome se dodaje investicija u proizvode. Kada je reč o radnji, o tome možemo da govorimo tek nakon konkretnog upita – objašnjava ona.

Kompanija Glamar, kao davalac Oxette franšize u Srbiji, svojim budućim partnerima nudi konstantnu podršku kada je reč o vizuelnom i marketinškom segmentu.Obuka i podrška za zaposlene se takođe podrazumeva, kao i, kako kaže Molovska, stalna komunikacija po pitanju svakodnevnog poslovanja i eventualnih problema. Uz to, marketinški materijali se konstantno ažuriraju i na raspolaganju su primaocima franšize.

Na tržištu Srbije posluje nekoliko brendova nakita i modnih dodataka i u kompaniji su svesni da je konkurencija sve oštrija. Magda Molovska, međutim, veruje da će se Oxette izdvojiti na tržištu. – Jednim pogledom na Oxette asortiman nakita i satova postaje vam jasno da je reč o osveženju u svetu nakita, jer je reč o modnom nakitu dizajniranom u kombinaciji plemenitih metala, poludragog kamenja i kristala, i to po izuzetno povoljnim cenama – objašnjava Molovska zašto misli da im neće biti teško da se pozicioniraju i izdvoje na tržištu.


Oxette / Modni nakit dizajniran u kombinaciji plemenitih metala, poludragog kamenja i kristala
Helen Doron franšízant
Vesna Lapčić
Novinar