25.12.2017

Lepota u jednostavnosti

Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.

Za razliku od većine biznisa, KIODA je od samog početka u razvoj krenula brzo i dinamično. Od 2015, kada je u Maleziji otvorena prva konceptualna prodavnica pod ovim brendom, mreža je narasla na 50 jedinica, s prodajnim mestima u 13 zemalja, uglavnom azijskih (Malezija, Vijetnam, Singapur, Kazahstan, Nepal, Indija, Indonezija, Filipini...). U mreži je danas najviše franšiznih radnji – više od 40. Kompanija sada, po istom principu, planira da maloprodajnu mrežu proširi i na tlu Evrope, a koncept je već dostupan kroz franšizu. Franšizne partnere traže i u zemljama ovog regiona.

Kioda Fot. KIODA

Svi proizvodi koji se nude u KIODA radnjama nose specifičan dizajnerski „pečat“. Zasnovani su na inovativnim, novim i praktičnim idejama, nude se u raznim linijama, a asortiman se ažurira na svaka tri meseca.

KIODA se od ostalih maloprodajnih lanaca izdvaja pre svega po inovativnom, razigranom, atraktivnom asortimanu. Pod krovom ovih radnji našli su se, naime, različiti dizajnerski predmeti – od igračaka i kozmetike, preko kancelarijskog pribora, sve do posuđa i sitnica koje oplemenjuju dom, a ono što spaja različite linije proizvoda jeste maštovit, ali jednostavan dizajn. Kako ističe Džejson Taj, direktor franšiznog razvoja u kompaniji, dizajn je „upisan u samo ime brenda“.

Reč „kio da“, zapravo, potiče iz korejskog jezika i znači slatko, simpatično, dopadljivo, tako da sam brend opisuje čitave linije proizvoda. S druge strane, naša poslovna filozofija se temelji na činjenici da i najmanje stvari koje svakodnevno koristimo mogu biti i lepe i posebne. Ta posebnost se, u najvećeoj meri, ogleda u jednostavnosti – objašnjava Taj i dodaje da kupci pozitivno reaguju i na specifičnu atmosferu i uređenje KIODA radnji, što, kako kaže, nije nastalo igrom slučaja, već je rezultat pomnog dizajnerskog promišljanja, koje inspiraciju najviše crpi iz korejske pop kulture – iako za brend rade dizajneri iz čitavog sveta.

Osim toga, asortiman se redovno „osvežava“ na svaka tri meseca, uvođenjem i do 100 novih proizvoda. Na taj način, naglašava Taj, asortiman je uvek aktuelan i „u trendu“.

Kioda

Foto: KIODA

Preduzetnicima, koji u ovom konceptu vide dobru šansu za pokretanje sopstvenog posla, nudi se pojedinačna franšiza (mogućnost otvaranja jedne radnje), a pogodnost je što bi investicija bila niža nego kada bi sličan koncept, s celokupnom logistikom i lancem snabdevanja – otvarali sami. Prosečna veličina prostora potrebna za ovu radnju iznosi oko 140 kvadrata, a troškovi vezani za uređenje i opremanje radnje po KIODA standardima najviše će zavisiti od stanja i lokacije prostora. Davalac franšize, pak, procenjuje da bi za pokretanje posla, bez troškova rente i uređenja prostora, trebalo izdvojiti između 150.000 i 280.000 dolara (USD). Ovaj iznos pokriva i jednokratnu naknadu za licencu, projektantska rešenja, opremu, IT sistem, obuku, prvo punjenje robom...

Mi ćemo u potpunosti biti posvećeni saradnji s primaocima franšize. To, naravno, ne podrazumeva samo redovno snabdevanje robom, već i pomoć pri odabiru lokacije, opremanju prostora. Zapravo, bićemo uz njih tokom čitavog perioda saradnje. Mogu da računaju na našu podršku i po pitanju obuke, marketinga, tekućeg poslovanja – kaže Taj.

Naši partneri, stoga, mogu da budu i ljudi koji do sada nisu imali nikakvog iskustva u ovoj branši. Jedino što tražimo je da budu energični, posvećeni, spremni da rade i grade poziciju na lokalnom tržištu. Od njih će to ponekad zahtevati i da donose brze odluke, tako da je ova sposobnost vrlo poželjna. S druge strane, otvoreni smo za komunikaciju, i sami podstičemo partnere da nam šalju svoja mišljenja i predloge. Suština franšizne saradnje jeste upravo u deljenju iskustva i stvaranju vrednosti za obe strane – kaže Taj.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank