17.11.2017

Nakit spreman za Luksemburg

Franšizni koncept „Dve šmizle“ počeo je nedavno sa radom i u Luksemburgu. Primalac franšize je Eleonora Lelea, preduzetnica poreklom iz Srbije koja već deset godina živi u Luksemburgu.

Milica Gavrilović, vlasnica brenda „Dve šmizle“, kaže da je Luksemburg malo tržište, ali vrlo zahtevno. Bilo je to vidljivo već kada je primalac franšize Eleonora Lelea krenula u potragu za lokalom. – Potpisali smo franšizni ugovor, što je bio i zahtev samog tržnog centra. Naime, oni nisu želeli da iznajme lokal za prodaju obične bižuterije i nakita bez jasnog porekla. Prilikom apliciranja za lokal, menadžment tržnog centra tražio je na uvid i naš franšizni ugovor, naš sajt, informacije o našoj kompaniji i razne druge potvrde o nakitu – objašnjava Milica Gavrilović.

O la la Fot. Dve šmizle

Prilagođeno lokalnom tržištu:
„Dve šmizle“ će u Luksemburgu nastupati pod brendom „Oh là là“

Ona napominje da su čak i brend morali da prilagode lokalnom tržištu. Promenili su ime, prilagodivši ga francuskom govornom području, pa je kocept nazvan „Oh là là“. – Nije bilo smisla da insistiramo na našem brendu koje lokalnim stanovnicima ništa ne znači. Zato smo prilagodili naziv. Ipak, trudili smo se da sam lokal, kao i pakovanja za nakit, budu na liniji onoga što radimo u Srbiji. Lokal u našim bojama – žuta, na izlogu su naši prepoznatljivi „zebra“ oblačići, iste su i kutijice za nakit, koje su izrađene u Srbiji. Zaštitni znak u Luksemburgu je figura žene sa šeširom i minđušom – objašnjava Gavrilović i dodaje da su ih ove sitne promene navele da „osveže“ brend i na matičnom tržištu. – Tako smo, paralelno sa pripremom za otvaranje lokala u Luksemburgu, radili i na redizajnu našeg logotipa, koji smo želeli da modernizujemo, pa ćemo i u Srbiji, kao što je sada to slučaj u Luksemburgu, na svim svojim pakovanjima pored oblačića imati i damu sa šeširom i nakitom – objašnjava Milica Gavrilović.

Ona dodaje da su Eleonori sugerisali na koji način da opremi i izloži nakit, kao i kako da reklamira nakit na društvenim mrežama. – Savetovali smo joj da pojača aktivnosti na društvenim mrežema da bi se ljudi upoznali sa ponudom. Uz to, našim primaocima franšize su dostupne sve fotografije sa naših zvaničnih stranica koje oni mogu slobodno da koriste u promociji – kaže Milica Gavrilović.

Eleonora Lelea ističe da, kao svaka žena, voli nakit i da je primetila da u Luksemburgu nedostaje nakit kakav prave „Dve šmizle“. To ju je i motivisalo da uzme ovu franšizu. – Dolazim redovno u Srbiju i jako dugo znam za nakit „Dve šmizle“. Videla sam da takvog, ručno rađenog nakita, a da nije preskup, nema u Luksemburgu. Međutim, dugo sam tražila lokal, budući da je on morao biti u sklopu tržnog centra jer Luksemburžani pretežno kupuju upravo u njima – kaže ona.

Lokal se nalazi u tržnom centru Belval Plaza, u blizini univerzitetskog centra Luksemburg. – Prodavnica je prilično velika. Dve trećine sadržaja čini nakit „Dve šmizle“, ali smo uz to dodali i srebro, za šta smo dobili dozvolu od davaoca franšize, budući da je reč o potpuno dve različite vrste nakita. Asortiman smo upotpunili i tašnama i ešarpama. Prve reakcije su pozitivne, ljudi komentarišu upravo ono što sam i ja primetila i što me je motivisalo da počnem da se bavim ovim poslom – da je ponuda jedinstvena – kaže Eleonora Lelea.

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank