13.11.2014

Trud se isplatio

Kao primalac franšize osiguravajuće kuće Uniqa, Jasmina Putnik iz Beograda radi više od godinu dana. Postigla je mnogo, ali i postavila nove ciljeve.

Prva godina u franšizingu je za Jasminu Putnik, kako sama kaže, bila sjajna. – Rezultati su bili odlični. Stekli smo 1.500 novih klijenata. Premašili smo plan i od kompanije Uniqa dobili bonus po dva osnova  dobar poslovni rezultat i ostvaren i prebačen plan – kaže Jasmina Putnik.

Istina, na početku nije bilo lako. Nije sumnjala da će i dalje posao prodaje dobro raditi, više se pribojavala kako će se snaći u saradnji sa knjigovođom, poreznicima, izveštavanju Narodne banke, potrazi za dobrim saradnicima – svemu onome o čemu ranije nije brinula. – Bila sam skeptična da li ću uspeti sve da postignem, a pri tom da i dalje imam vremena za osnovni posao, a to je prodaja osiguranja – naglašava Putnik.

Putnik, Jasmina

Ljudi obično počnu da razmišljaju o osiguranju kada im se desi šteta. Naš zadatak je zato – misioniranje, što znači da idemo među ljude i objašnjavamo im šta je osiguranje. Ljudi su nepoverljivi jer su neobavešteni. Bez obzira na internet, direktan kontakt je nezamenjiv. Ako samo uspemo da „ubacimo crva“, pa da čovek počne da razmišlja o osiguranju kao o nečemu dobrom, naša misija je uspela.

No, dobro je prošlo, uhodala se, zaposlila još dve saradnice i zadala sebi nove ciljeve – da njena franšizna jedinica postane prepoznatljiva po pouzdanosti i poverenju klijenata. – Uniqa je dovoljno prepoznatljiv brend na tržištu, ali mi želimo dodatno da se pozicioniramo, pre svega, kao savetnici koji su pouzdani, na koje klijenti mogu da se oslone i da uvek znaju da mislimo prvo na njih – ovako govori Putnik o svojim novim stremljenjima.

Franšiza kompanije Uniqa – Putnik tim – dobila je i sertifikat AA bonitetne izvrsnosti koju joj je dodelila rejting agencija Bisnode.

Vremena, međutim, nisu jednostavna, i kako kaže Putnik, druga godina je, što se tiče administracije – lakša, jer se uhodala, ali je poslovno teža. – Mi smo ugovor sa Uniqa osiguranjem potpisali na tri godine, sa unapred definisanim planovima. Za ovu godinu planirano je da ostvarimo tri puta veću premiju nego u prvoj godini. Nadam se da ćemo uspeti u tome iako je teška godina za sve firme i ljude, posebno one koji plaćaju više polisa. Kriza se oseća – kaže Putnik. 

Najviše muke, pored loše ekonomske situacije, zastupnicima, odnosno, prodavcima osiguranja zadaje i nedovoljna svest građana o osiguranju i nedovoljno poznavanje ovog proizvoda. – Ljudi obično počnu da razmišljaju o osiguranju kada im se desi šteta. Naš zadatak je zato – misioniranje, što znači da idemo među ljude i objašnjavamo im šta je osiguranje. Ljudi su nepoverljivi jer su neobavešteni. Bez obzira na internet, direktan kontakt je nezamenjiv. Zato i želim da zaposlim više saradnika da bismo imali više vremena za teren jer je mnogo važnije pričati sa ljudima – objašnjava Putnik.

Jedno od uvreženih mišljenja među ljudima je da je osiguranje skupo i da im nije potrebno. Kolike mogu da budu razmere štete, videlo se u majskim poplavama. Jasmina Putink kaže da je neposredno nakon poplava bilo više telefonskih poziva i da je više ljudi ulazilo u agenciju da se raspita o osiguranju imovine, ali, kako je vreme odmicalo, tako je i interesovanje jenjavalo.

Međutim, da bi i u teškim ekonomskim okolnostima pridobila klijenta i, najzad, da bi klijent bio zadovoljan u svakom trenutku, Putnik kaže da prodavac, pre svega, mora da bude dobar i pozdan savetnik. To znači da će osiguraniku objasniti ne samo šta pokriva, nego i šta ne pokriva polisa osiguranja, jer klijent nikad ne sme da bude u zabludi. Takođe, dobar prodavac će svoje klijente upoznati i sa svim procedurama prilikom prijave štete, jer je u hitnim slučajevima jako važno da pozovu centar za hitne intervencije koji im Uniqa stavlja na raspolaganje.

Saradnicima uvek govorim da ne gledaju koliko će oni da zarade i šta je bolje za njih. Ja sam uspela tako što sam klijentima nudila ono što im je potrebno. Zato je važno slušati, napraviti od klijenata prijatelje, a ne neprijatelje. Zadovoljni klijenti  daju preporuke i to je najbolja reklama. Ljudi u našu agenciju, recimo, dolaze i da se ispričaju, napune pozitivnom energijom, prepričaju kako su se proveli na putovanju. I to je zato što smo mi prvenstveno savetnici, što ništa ne radimo po svaku cenu i što znamo da nijedan razgovor nije bio uzaludan. Ako smo samo uspeli da „ubacimo crva“, pa da čovek počne da razmišlja o osiguranju kao o nečemu dobrom, naša misija je uspela – kaže Putnik.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank