05.02.2015

Igra velikih brojeva

Subway, najveći franšizni lanac na svetu, ovih dana slavi jedan „lokalni podvig“ – otvaranje dvehiljaditog restorana na teritoriji Velike Britanije i Irske.

Posle SAD i Kanade, Velika Britanija i Irska predstavljaju najveće i najznačajnije inostrano tržište za Subway. Američki lanac, naime, ima više od 15.000 restorana van matičnog tržišta, od toga – više od 4.500 u Evropi, a samo na teritoriji Velike Britanije i Irske – tačno 2.000. Dvehiljaditi restoran, zapravo, otvoren je početkom februara 2015. i predstavlja, kako se navodi u zvaničnom saopštenju, „vrhunac“ ekspanzije u ovom delu Evrope, budući da je za proteklih 12 meseci otvoreno 260 novih restorana.

Subway Fot. Subway

Tokom 2014. na teritoriji Velike Britanije i Irske otvoreno je 260 novih franšiznih Subway restorana, što znači da je, u proseku, otvarano pet restorana svake nedelje.

„Jubilarni“ restoran otvoren je u Hemel Hempstedu na istoku Engleske, a vlasnik restorana je iskusni primalac Subway franšize – već 12 godina radi u franšiznom sistemu američkog lanca i ovo je, zapravo, 12. restoran koji otvara pod Subway franšizom, odnosno, četvrti koji se nalazi u Hemel Hempstedu. 

Iako u svojoj franšiznoj mreži ima više od 43.000 restorana u 109 zemalja širom sveta, američki lanac najavljuje dalju ekspanziju. U poslednjih nekoliko godina najveći potencijal za rast vidi u otvaranju restorana na „netradicionalnim“ lokacijama – univerzitetski kampusi, bolnice, radnje mešovite robe ili benzinske pumpe postale su primamljiva alternativa, posebno na zasićenim tržištima kao što su Velika Britanija i Irska.

Ekspanzija bi takođe trebalo da obuhvati i zemlje ovog regiona – Hrvatsku i Sloveniju i Subway je od prošle godine u potrazi za primaocima franšize. Kako su svojevremno potvrdili za naš portal, Subway ima želju da u Hrvatskoj otvori najmanje 22 restorana, i to u gradovima sa najmanje 50.000 stanovnika.

Potencijalni primaoci franšize iz Hrvatske i Slovenije trebalo bi da znaju da nivo inicijalnih investicija zavisi najviše od odabrane lokacije i veličine lokala, kao i od njegovog stanja i investicija potrebnih za dovođenje na željeni standard. Očekivane investicije u opremu iznose oko 40.000 evra, dok inicijalna naknada za pristup sistemu (licenca) iznosi 7.500 evra za prvi sopstveni restoran, a polovinu te sume za svaki sledeći. 

Za sada, u ovom regionu, posluje tek jedan Subway restoran – otvoren je krajem 2013. u Ljubljani. 

Uslove i opis franšiznog sistema za primaoce franšize u Hrvatskoj i Sloveniji možete pronaći u našim Katalozima franšiza – Franchising.hr i Franchising.si.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank