10.02.2015

Picerije „preko bare“

Uz Subway, Burger King i McDonald’s, globalno tržište pokušava da osvoji još jedan američki lanac brze usluge – Papa John’s.

Papa John's je američki lanac picerija specijalizovan za dostavu hrane na kućnu adresu. Osim na matičnom tržištu, picerije imaju u još 34 zemlje u kojima posluju isključivo kroz franšizu. Kompaniju je 1983. osnovao Džon Šnater (John Schnatter), ušavši u preduzetništvo odmah posle studija. Prema porodičnoj istoriji, Šnater je određeno vreme radio u restoranu svog oca, ali je vrlo brzo shvatio da se nalaze na korak od bankrotstva. Odlučio je da proda najvredniju stvar koju je u to vreme imao, Camaro iz 1972. – i sav novac uloži u peći za pizzu. Ovaj rizik mu se višestruko isplatio. Ne samo da je sačuvao očev restoran od propasti, već je imao dovoljno novca da pokrene sopstveni biznis. Godine 1985. otvorio je prvu piceriju pod imenom Papa John's.

Papa John's, picerija Fot. Papa John's

Papa John’s ima više od 4.600 picerija – od toga, 260 u Velikoj Britaniji, 50 u Irskoj i 60 u Rusiji. Primaoce franšize sada traže u Poljskoj.

Danas, u svom lancu Papa John's ima više od 4.600 picerija – od toga, 260 u Velikoj Britaniji, 50 u Irskoj i 60 u Rusiji. Broj picerija u Evropi, međutim, ove bi godine mogao da bude još veći. – Stavili smo naglasak na širenje mreže u Evropi. U ovom trenutku, potencijalne primaoce franšize već tražimo u Poljskoj. Potrebni su nam ljudi koji žele dugoročnu saradnju – potvrdila je Melani Bets, PR kompanije.

Za piceriju koja bi zauzimala od 80 do 100 kvadratnih metara i koja bi se nalazila u prometnom delu grada ili tržnom centru, potrebno je izdvojiti oko 250 hiljada dolara. U tu cenu ulazi uređenje prostora po standardima franšize, prvo „punjenje“ namirnicama, oprema za kuhinju, nameštaj i IT infrastruktura (računari i softver). Primalac franšize bi izdvajao 5 posto od mesečnog prihoda za redovnu franšiznu naknadu i 7 posto za naknadu za marketing. Iznos za marketing bi gotovo u celosti bio namenjen promociji brenda na lokalnom tržištu.

Mnogi primaoci naše franšize se odlučuju da otvore više od jedne picerije. Pre otvaranja restorana, svakako, analiziramo potencijal lokacije i lokalnog tržišta. Takođe, vlasnik i osoblje picerije prolaze obuku, koja uključuje i stalna predavanja on-line. Na taj način, poslodavac u svakom trenutku može da zna koliko napreduju, odnosno, da li nekom od zaposlenih treba dodatna obuka – kaže Melani Bets.

Izvor: Franchising.pl

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank