25.12.2015

Rakija u franšiznom korneru

Rakia Bar planira da narednu godinu posveti širenju franšiznih kornera, kako u Srbiji, tako i u zemljama Evrope.

Rakia Bar se godinama nalazi u svetu franšizinga. Nakon godina iskustva sa osnovnim franšiznim modelom, koji je podrazumevao otvaranje barova pod ovim brendom, gde su primaoci franšize bili ljudi bez iskustva u ugostiteljstvu – vlasnici ovog koncepta su rešili da donekle promene model. Branko Nešić, vlasnik Rakia Bara, kaže da su shvatili da moraju da prilagode koncept zainteresovanim profesionalcima, koji već imaju svoj lokal. Naime, 2016. godina će, prema njegovim rečima, biti posvećena razvoju franšiznog kornera koji se pokazao kao najbolja opcija.

Branko Nešić, Rakia bar

Mnogo je lokala u Srbiji, ali i u Evropi, koji bi u partnerstvu sa nama, kroz otvaranje franšiznih kornera, mogli da unaprede svoju ponudu i uslugu podignu na viši nivo u vrlo kratkom roku i sa manje ulaganja.
Branko Nešić

Otvaranje novog lokala, po našem dizajnu i sa kompletnom logistikom, pokazalo se kao investicija za koju mnogi nemaju dovoljno sredstava. Takođe, zbog nedostatka iskustva u ugostiteljstvu kod primaoca franšize, proces je bio jako spor. S druge strane, mnogo je lokala u Srbiji, ali i u Evropi, koji bi u partnerstvu sa nama, kroz otvaranje franšiznih kornera, mogli da unaprede svoju ponudu i uslugu podignu na viši nivo u vrlo kratkom roku i sa manje ulaganja – kaže Nešić.

On objašnjava da postoje dve mogućnosti. Jedna, koja je već primenjena u Beču, u saradnji sa kafeom Kotor, a pokazala se veoma uspešnom. Naime, u okviru tog lokala otvoren je franšizni korner Rakia Bara. – Kotor je bio veoma pogodan partner jer je lokal na dva nivoa, pa smo gornji nivo potpuno uredili u skladu sa našim pravilima. Naši ljudi u Beču su jako lepo prihvatili novi koncept i brend i često, kada ih neko pita gde su, govore da sede u Rakia Baru – kaže Nešić.

Druga mogućnost, koja bi zahtevala još manje investicije, podrazumeva da se umesto opremanja dela prostora, u lokalu koriste samo pojedini brendirani elementi – spoljna reklama, karta pića, čaše, podmetači pod imenom Rakia Bar. – Pokazalo se da bi takav koncept bio najisplativiji za obe strane. Srpski mentalitet je teško prevazići – često se kao problem javljalo to što bi svi želeli da rade sa nama, pod našim imenom, ali po svojim pravilima. Odlučili smo da ponudimo fleksibilniju opciju za zainteresovane partnere, a da opet ne unazadimo koncept i samu kulturu rakije koju smo gradili godinama – kaže Nešić.

Ovakav koncept, pored brendiranja, edukacije i podrške, podrazumeva da se ti lokali snabdevaju proizvodima Rakia Bara. – Svi koji bi želeli da unaprede svoju uslugu, ponudu i kulturu ispijanja rakije podignu na viši nivo su dobro došli partneri. Ovaj koncept nije za niskobudžetne lokale gde gostima nije bitno šta piju, ali bi mnogi lokali u Srbiji, kao i u dijaspori, mogli da imaju franšizni korner Rakia Bara. Poput restorana koji žele da budu prepoznatljivi po kvalitetnoj vinskoj karti, tako i oni koji bi želeli da budu prepoznatljivi po kvalitetnim rakijama i njihovim koktelima, jesu potencijalni partneri – objašnjava Nešić.

Dakle, pored prepoznatljivog brenda, i kvalitetnih rakija koje se nesmetano izvoze u EU, partneri bi dobili i svu neophodnu edukaciju u vezi sa rakijom i njenim serviranjem, recepture za koktele od rakije, koji čine značajan deo karte piće, mogućnost postavljanja „gift cornera”-a, marketinšku podršku, kao i knjigu koktela sa rakijama, koja je u završnoj fazi izrade. – Još uvek nam se dešava, i to ne samo na tržištu Srbije, već i u regionu, da ljudi koriste naš žig koji je zaštićen. Ovo je način da im, uz minimalno investicija, omogućimo da posluju pod našim brendom i pomognemo da na tržištu postanu prepoznaljiviji, a da ne ulaze u sukob sa zakonom – dodaje Nešić.

On kaže da će u 2016. godini težiti da pronađu partnere za pojedinačna tržišta Evropske unije. Oni bi koncept dalje razvijali na tim tržištima i tražili odgovarajuće lokale koji bi želeli da postanu deo Rakia Bar sveta.

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank