15.01.2016

Salate? U McDonald’s!

Da su se ukusi i prehrambene navike potrošača promenili, osetili su skoro svi lanci „brze hrane“. McDonald’s-ov odgovor na to biće – novi tip restorana.

Da će i McDonald's morati da se menja, znali su u kompaniji već dosta dugo, naročito nakon dve poslednje godine u kojima se lanac suočio sa konstantnim padom prodaje i prometa, pre svega u Americi i Aziji. Globalna manija za zdravom ishranom i gastronomski koncepti koji svoje jelovnike prave u skladu sa novim potrebama potrošača, samo su dodatno pojačali teskobu među klasičnim brendovima „brze hrane“. McDonald's se, međutim, poslednjih godinu dana – otkako je na čelu kompanije Stiv Isterbruk – istinski bori da vrati deo tržišnog kolača. Inovacije i koncepti koje je uvodio i testirao u različitim zemljama, pokazale su da američki div zaista želi to i da ostane.

© McDonald’s

U junu prošle godine, recimo, četiri franšizna restorana u Francuskoj, bez velike pompe, isprobali su uvođenje „gurmanskog“, sočnijeg i bogatijeg burgera (McGourment), zajedno sa uvođenjem usluge konobara – ono što se u McDonald's-u obično ne očekuje. Na isti način, prvi bio burger, napravljen od mesa proverenog porekla i kvaliteta, uveden je u Nemačkoj u septembru prošle godine. Međutim, koncept restorana koji je otvoren u Hong Kongu u decembru 2015. najpotpunije odslikava težnju lanca da ostane „moderan i progresivan“.

Šta se promenilo?

„McDonald's Next“  – brend je pod kojim je osvanuo novi restoran u Hong Kongu. Na prvi pogled, sve se promenilo. Umesto žarke crvene i žute, zaštitnim znacima McDonald's-a, prostorom vladaju srebrna i crna, delimično i zbog toga što je skoro sve napravljano od  drveta, stakla i nerđajućeg čelika. Dizajn je „sveden“, industrijski, osvetljenje – ambijentalno. U srcu restorana nalaze se otvorena kuhinja i bar sa salatama –najznačajnija novina, koja bi i trebalo da privuče goste gladne svežih i zdravih obroka, budući da u osnovu salata ulazi i jedna od tzv. „supernamirnica“ – kinoa.

McDonald's, salata

© McDonald’s

I to nije sve. Posle šest sati popodne, McDonald's Next uvodi i usluživanje za stolom, kao i ponudu vrhunskih kafa. Prve reakcije mušterija su pozitivne, iako za nove stavke u ponudi moraju da plate nešto više od uobičajenog. Ipak, novi McDonald's, prema njihovim rečima, ima prijatniju atmosferu i više podseća na kafić , nego na klasične restorane ovog lanca.

I u tehničkim inovacijama ovaj restoran daje primer. Interaktivni terminal za poručivanje i besplatan WiFi, istina, danas ima veliki broj McDonald's-ovih restorana širom sveta, međutim, restoran u Hong Kongu ima terminale sa punjačima za telefone i druge uređaje.

Šta se nije promenilo?

Za sve istinske ljubitelje McDonald's-a, najbitnije je da su svi obroci sa klasičnog jelovnika, uključujući i dobro poznati Big Mac sa pomfritom, i dalje u ponudi.

Nataša Bogojević

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank