15.03.2016

Uspeh nije samo san

Franšizing je ispunio sva naša očekivanja, kaže Tomaš Tihota, direktor franšiznog razvoja UniCredit banke u Češkoj

UniCredit je trenutno jedina banka u Češkoj koja mrežu poslovnica širi davanjem franšize – od 150 jedinica, koliko ih danas ima na čitavoj teritoriji, čak trećina (51) se nalazi u rukama partnera. Franšizni koncept pod brendom UniCredit Bank Expres uveli su 2010, a da li su zadovoljni i šta su postigli do sad, govori Tomaš Tihota, direktor franšiznog razvoja i alternativne distribucije UniCredit banke.

Tomaš Tihota, UniCredit Češka Fot. UniCredit Bank

Moram da priznam da nam je većina kandidata dolazila s idejom da će dobiti svoju banku i odmah zaraditi milione. Takvih ljudi je bilo mnogo, međutim, njihove želje jesu samo – pusti snovi. Mi svakako tražimo preduzetnike koji sanjaju o uspehu, ali koji će voleti i uživati da grade put do uspeha.

Kako je protekla 2015. za parnersku mrežu UniCredit Bank Expres?

Prošle godine smo proslavili pet godina otkako je naš prvi partner otvorio franšiznu podružnicu, i možemo da kažemo da je franšizni vid poslovanja u potpunosti ispunio naše ambicije. Kao i prethodnih godina, prošle godine je značajno porastao obim transakcija i udeo poslovanja franšiznih podružnica u oblasti maloprodajnog bankarstva. Franšize su takođe dostigle sam vrh lestvice po pitanju zadovoljstva korisnika i kvaliteta usluge.

Zanimljiva je vaša saradnja sa kompanijom Partners koja se specijalizovala za oblast finansijskog savetovanja. Šta se postiglo ovim „udruživanjem“?

Prošle godine kompanija Partners je postala primalac master franšize za određen broj franšiznih podružnica UniCredit banke. Cilj je bio da klijent pod jednim krovom dobije kompletnu bankarsku uslugu, ali i sveobuhvatni konsalting u oblasti finansija. Drugim rečima, klijent može da koristi čitav niz bankarskih proizvoda i usluga – kao što bi to radio u bilo kojoj drugoj poslovnici banke – ali, u isto vreme, može da potraži i nezavisni finansijski savet o svakoj transakciji ili proizvodu.

Krajem prošle godine na češkom tržištu franšiza pojavio se još jedan takav koncept – kompanija Broker Consalting i mBank su zajedničkim snagama pokrenuli franšizu OK Point. Da li će konkurencija dovesti do promene strategije?

Drago nam je da sličan koncept usvajaju i druge kompanije, što dokazuje da one vide potencijal u udruživanju bankarskih usluga i finansijskog savetovanja. Naša se strategija, međutim, neće menjati. Naš koncept se i dalje bazira na kompletno opremljenoj poslovnici sa bankarskim osobljem i pristupom bankarskom sistemu. Po pitanju operativnosti, za klijenta nema razlike da li je ušao u našu ili franšiznu poslovnicu.

Kakvi su dalji planovi po pitanju širenja mreže poslovnica?

Faza, u kojoj smo za tri godine uspeli da utrostručimo mrežu franšiznih poslovnica, sada je za nama. Što se tiče razvoja distributivne mreže, već smo postavili određene strateške planove. Trenutno smo fokusirani na jačanje inovativnih digitalnih kanala distribucije bankarskih proizvoda i usluga.

Šta je to što, po Vašem mišljenju, najviše privlači partnere franšizi UniCredit banke?

Moram da priznam da nam je većina kandidata dolazila s idejom da će dobiti svoju banku i odmah zaraditi milione. Takvih ljudi je bilo mnogo, međutim, njihove želje jesu samo – pusti snovi. Mi svakako tražimo preduzetnike koji sanjaju o uspehu, ali koji će voleti i uživati da grade put do uspeha – do dobro ustrojene franšize sa zadovoljnim osobljem, i naročito, zadovoljnim klijentima. Srećan sam što ćete – koju god našu franšiznu poslovnicu da posetite – takve primaoce franšize i susresti.

Izvor: Franchising.cz

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank