26.05.2014

Dobro je imati rezervu

Franšiza za prodaju auto-delova Nippon Pieces Services posluje u Srbiji već šest godina. Kompanija je zainteresovana za širenje mreže.

Iako bi se po nazivu kompanije moglo reći da dolazi iz zemlje izlazećeg sunca, Nippon Pieces Services je francuska franšiza. Kompanija posluje od 1994. godine i za ovih 20 godina postojanja postala je jedna od najvećih aftermarket evropskih kuća za prodaju rezervnih delova za automobile. Zastupnik je i partner za dvadesetak proizvođača auto-delova japanskih i korejskih marki na tržištu Evrope, ali i na tržištu DOM-TOM zemalja (sve teritorije i departmeni van Evrope kojima upravlja Francuska).

Nippon Pieces Services, prodajno mesto Fot. Nippon Pieces Services-S Beograd

Potencijalni primaoci franšize bi trebalo da imaju iskustva i određeno predznanje u prodaji auto-delova.

Na tržištu Srbije prisutni su od 2008. godine, kada je potpisan ugovor o master franšizi. Nosilac franšize postala je kompanija Nippon Pieces Services-S Beograd. Dejan Mišić, vlasnik i direktor ove kompanije, kaže da je u posao ušao sa višegodišnjim iskustvom. Budući da je dugo radio kao menadžer prodaje rezervnih delova za automobile i kamione, zaključio je da tržištu Srbije nedostaje aftermarket dobavljač kvalitetnih rezervnih delova, pre svega, za japanska i korejska vozila.

Tražnja za auto-delovima ovih proizvođača bila je izražena još 2005. kada su se na tržištu Srbije, kako Mišić kaže, u prodaji uglavnom mogli naći rezervni delovi nepoznatog ili neodređenog porekla. – Nippon Pieces Services France je zastupnik najvećih i najkvalitetnijih proizvođača iz Japana i Koreje i zato je privukao moju pažnju. Shvatio sam da je takva kompanija potrebna svakom tržištu, pa i srpskom. S predstavnicima kompanije smo prvi put razgovarali još 2004, ali smo ugovor o franšizi potpisali tek 2008. Zbog ekonomske krize koja se još uvek oseća u Srbiji, otvorili smo za sada samo jednu prodavnicu u Beogradu, ali smo zainteresovani da proširimo maloprodajnu mrežu ukoliko se pojave kvalitetni kandidati za franšizu – objašnjava Mišić.

Kao davalac franšize, NPS France svim svojim primaocima obezbeđuje kompletnu tehničku podršku, u šta ulaze i neophodni softveri, web-shop katalog namenjen krajnjim kupcima, podrška prilikom reklamacije proizvoda, a stalno im je dostupno i odeljenje za informacije o tehničkim detaljima proizvoda.

Primalac franšize dobija i pomoć u marketingu u vidu idejnih rešenja za nove reklamne kampanje i redovnu isporuku reklamnog materijala. U svakom trenutku primalac ima informacije o dostupnosti svakog proizvoda, kao i rokovima isporuke na lager u Francuskoj, ali i informacije sa tržišta delova i vozila. – Primaoci pojedinačne franšize u Srbiji bi, praktično, dobili istu vrstu podrške koju i mi dobijamo od principala. Uslov je da primaoci franšize ili partneri koji su zainteresovani za saradnju sa nama po drugim principima, što je takođe moguće, imaju iskustva i predznanje u prodaji auto-delova. Nije, međutim, važno da su radili baš sa japanskim ili korejskim auto-delovima, budući da će kod nas svakako proći kratku obuku – objašnjava Mišić.

Ugovor o franšizi je, kako kaže, veoma obiman, tako da je potrebno više vremena za analizu uslova pre potpisivanja samog ugovora. Pored preuzimanja brenda i  prodaje auto-delova koje zastupa Nippon Pieces Services, jedan od uslova je da cenovnik bude usklađen sa prerorukama davaoca, kao i da, naravno, sva nabavka robe ide preko matične kompanije iz Francuske.

Klijenti kompanije su profesionalni auto-servisi, automehaničarske radionice, kao i privatna lica koja traže visok kvalitet i pouzdanost proizvoda, kaže Mišić. – Međutim, zbog loše ekonomske situacije u zemlji procenat kupaca koji se snabdevaju našim proizvodima je manji nego kod prodavaca koji plasiraju na tržište proizvode bez ili sa lažnim poreklom, uglavnom lošeg kvaliteta, ali po izuzetno niskim cenama. Naši kupci su lojalni kupci jer znaju da im je kod nas zagarantovan kvalitet i pouzdanost delova, kao i mogućnost reklamacije u slučaju greške – govori Mišić o izazovima sa kojima se suočio na tržištu Srbije.

Francuska kompanija, inače, ima franšize i na ostrvima Gvadalupe, Reinion, Nova Kaledonija, ali i u Gvajani, Portugalu, Tunisu i Norveškoj. 

Vesna Lapčić

Novinar
Piši autoru

želite više?

newsletter Franchising.rs

If you see this, leave this form field blank