Rekordno na Ostrvu

Mada su u zemljama ovog regiona franšizni biznisi tek u povoju, na nekim drugim „ostrvskim“ meridijanima – tačnije, u Velikoj Britaniji, upravo je taj segment ekonomije generator rasta. U toj zemlji je, na primer, u prošloj godini doprinos franšiznog sektora ekonomiji iznosio 15,1 milijardi funti i porastao je 46 odsto u poslednjih deset godina, a 10 odsto od poslednjeg istraživanja iz 2013. Uz to, franšize su ostvarile rekordne poslovne rezultate u mnogim drugim kategorijama. Danas širom Ostrva posluje 44.200 franšiznih jedinica (što je rast od 14 odsto u odnosu na 2013.) u kojima je zaposleno 621.000 ljudi, navodi se u istraživanju Britanske franšizne asocijacije.
Izveštaj pored toga pokazuje da je 97 odsto franšiza koje su učestvovale u istraživanju prijavilo profitabilno poslovanje, dok polovina franšiza u Britaniji ima obrt veći od 250.000 funti. Gotovo svaka treća franšizna jedinica zapošljava deset ili više radnika.
Broj mladih preduzetnika koji se odlučuju da postanu deo franšiznog biznisa raste – jedna petina onih koji su u poslednje dve godine počeli da posluju u franšiznom sektoru ima manje od 30 godina. Zanimljivo je i da zadovoljstvo primalaca franšize nikada nije bilo veće, pa se 91 odsto njih izjasnilo da su „uglavnom“ ili „zaista“ zadovoljni.
U izveštaju se takođe navodi da je broj onih koji su prošle godine stavili „ključ u bravu“ bio izuzetno nizak – manje od jedan odsto franšiza je zatvoreno.
– Izvanredni rezultati koje postiže franšizni sektor, u dobrim i lošim vremenima, pokazuju moć franšiznog modela poslovanja, a njegov uticaj na britansku ekonomiju povećava se iz godine u godinu – kaže Brajan Smart, generalni direktor Britanske franšizne asocijacije.
Britanskim franšiznim sektorom dominiraju domaće franšize – čak četiri od pet franšiznih brendova u Velikoj Britaniji su poreklom iz te zemlje, a 38 odsto kompanija svoj poslovni model već širi u inostranstvu, dok 11 odsto namerava da to učini u narednom periodu.
Potrošači vole franšize
Nedavno je objavljeno i jedno zanimljivo istraživanje tamošnje konsultantske kuće Reed Commercial koje govori da jedan od pet Britanaca (21,4%) priznaje da radije koristi usluge ili kupuje proizvode u franšiznim lancima. Studija je rađena na uzorku od 1.000 potrošača, a više od polovine (53,1%) je posvedočilo da u proseku posećuje franšize od jednog do pet puta mesečno. Najvažniji razlog zbog kojeg radije biraju franšizne radnje jeste kvalitet usluge. Na pitanje šta bi ih motivisalo da ponovo posete franšizne radnje nešto više od polovine ispitanika je reklo da bi to bilo zbog bolje ponude, 43 odsto bi se vratilo zbog dobre usluge, a oko 40 odsto zbog programa lojalnosti.
Ben Sol, generalni menadžer Reed Commercial, prokomentarisao je da nije iznenađen da britanski potrošači više vole franšize. – Franšizni model donosi visoke standarde usluge i posvećen je potrošačima. Primaoci franšize imaju značajne treninge i podršku davaoca kako bi se obezbedilo da njihovi potrošači budu zadovoljni njihovim proizvodima i uslugama – istakao je on.
POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.