od ideje do biznisa

Vuna kao vredan resurs
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Preduzetnički dvojac iz Rumunije pokrenuo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao izuzetno kvalitetno organsko đubrivo.
Kako se može iskoristiti ovčja vuna? Preduzetnički dvojac iz Rumunije pokrenuo je proizvodnju peleta od ovčje vune, koji se u poljoprivredi koristi kao izuzetno kvalitetno organsko đubrivo.

Nešto novo u teglici šampinjona
Brend Dšamp, pod kojim porodica Stević proizvodi i prodaje marinirane šampinjone i namaze od šampinjona, već tri godine osvaja potrošače u Srbiji. „Tajna“ je u originalnim ukusima i kvalitetnom proizvodu.

Od mikrobilja do obilja
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?

Moja lutka Pepetuška
„Sve što smo do sada postigle je rezultat ogromne ljubavi, energije, želje i upornosti“, kažu Maja i Arnela, dve mame i prijateljice koje stoje iza brenda Pepetuška, pod kojim se od 2016. prave i prodaju posve jedinstvene, personalizovane lutke.

Šalovi „nove generacije“
Tvorci poljske modne marke Lekko pronašli su jedinstvenu nišu i kreirali filtrirajuće šalove. Potražnja je i tokom ove epidemiološke krize porasla, najviše zbog preporuke da se na javnim mestima pokrivaju usta i nos.

Drvo, ljubav i dizajn
Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.

„Vesela“ banka za blago u buretu
Branko Nešić je želeo da sačuva stari zanat, ali i ponudi drugima mogućnost da imaju „svoju rakiju“. U njegovoj urbanoj destileriji ljubitelji rakije mogu da naprave svoj „blend“ koji bi potom čuvali u – Banci rakije.

Bezalkoholni pab
Kome bi palo na pamet da otvori pab u kojem se toče samo bezalkoholna pića? Bila bi tipična reakcija ljudi, iz bilo kog kraja sveta. Ipak...

Čarapa biznis čuva
Proizvodnja čarapa neobičnog dizajna je prilično uska branša, ali i profitabilna. Ipak, ako žele da ostanu konkurentni, traži se, pre svega, originalnost.

Sreća u teglici putera
Nataša Buzurović je prošle godine otvorila Nuts&Fruits, zanatsku radionicu za proizvodnju putera koje pravi na licu mesta, pred kupcima. Već ima stalne mušterije i veruje da bi mogla da proširi poslovanje.

Zdrav život – sada i sutra
U selu Seleuš, na obodima Deliblatske peščare, OLDA Grupa se bavi organskom proizvodnjom na 85 hektara zemlje.

Uspeh nije iluzija
Iako su privatni muzeji u balkanskom regionu pravi raritet, „Muzej iluzija“, otvoren pre tri godine u Zagrebu, postao је „instant hit“.

Ljubav u osnovi biznisa
Tijana Radulović je pre deset godina osnovala firmu Tintolino Family, radionicu za proizvodnju kolača i torti. Danas, osim radionice, vodi i dve poslastičarnice Dolce by Tintolino u Beogradu.

Pekarstvo bez kompromisa
„Domaćim kiflicama“ iz Pančeva nije bilo potrebno mnogo vremena da postanu brend. Tajna je u tome što se kompromis nije pravio ni po jednom pitanju – „Domaće kiflice“ su to što jesu, a da bi mušterije znale da iza ove priče „nema laži, nema prevare“, samo ih je trebalo navesti da kiflice probaju.

Svako je kovač svoje sreće
Na 20 km od Zrenjanina u selu Taraš, na peskovitoj zemlji uz plodnu obalu Tise, od 2007. razvija se organska Biofarma Šokšić.

Ukusi Vojvodine u jednom dućanu
U „Vojvođanskom dućanu“ smestilo se obilje proizvoda koji nastaju u malim proizvodnjama u Vojvodini. Da bi „zaslužili“ mesto u ovom dućanu, moraju ipak da ispune nekoliko uslova, ali najvažniji su da nije reč o industrijskoj proizvodnji, da su prirodni i bez veštaških dodataka.

Brend za najzahtevnije klijente
Kada se pomene ime Roberto Baressi, većina bi prvo pomislila da je reč o italijanskom brendu. Veza sa Italijom postoji, ali je, u ovom slučaju, reč o košuljama koje se proizvode u – Ivanjici.

Pekara – bez glutena
Kupaca sa intolerancijom na gluten i alergijama na hranu nema mnogo, ali se svakako ne mogu ignorisati. Oni će uvek kupovati posebno primpremljenu hranu jer – ne mogu drukčije. Malgožata Dombrovska, preduzetnica iz Varšave, videla je u tome dobru poslovnu priliku i otvorila prvu sertifikovanu bezglutensku pekaru u Poljskoj.

Novi sjaj starinske poslastice
Za pokretanje privatnog posla Lana Nedeljković se dugo pripremala – od same ideje do otvaranja „Ferdinand knedli“ proteklo je tri godine. Danas, pola godine otkako radi ova mala „oaza“ slatkih i slanih knedli u Beogradu, smatra da je upravo u temeljnoj pripremi i pažljivom osmišljavanju svakog dela poslovanja – tajna dobrog početka.

Kuća začina, rasadnik inovacija
Kompanija Šafram pod istoimenim brendom prodaje brojne začine, a prepoznatljivost je stekla po proizvodnji slatke i ljute začinske paprike. Sarađuju sa desetinama kooperanata, konstantno ulažu u nova znanja, koja nesebično dele s drugim proizvođačima.

Dobar savet zlata vredi
Poreski sistem postaje sve kompleksniji, a česte promene zakona i nemogućnost da se one isprate, stvaraju sve veću glavobolju privrednicima. Biljana Trifunović, vlasnica kompanije IFA, osmislila je poslovni model koji uključuje konsalting i edukaciju, s ciljem da reši nedoumice u svakodnevnom poslovanju.