Franšiza po želji kupaca
Menda je brend prodavnica dečije garderobe koji je nastao pre 13 godina kada je i otvorena prva radnja. Međutim, istorija razvoja kompanije Yuglob, u čijem se vlasništvu nalazi pomenuti brend, daleko je duža. Kompanija se bavi uvozom stranih brendova dečije opreme, garderobe, igračaka i kozmetike još od 1990. godine.
Franšiznu mrežu počeli su da razvijaju prošle godine. Prva franšiza otvorena je u oktobru 2014. u Jagodini, a vrlo brzo i u Kikindi. U istom periodu, franšize su otvorene i u Crnoj Gori, u Kotoru i Podgorici. – Na ovaj korak smo se odlučili zato što je postojalo interesovanje naših kupaca da otvore radnje, ali i da bismo ojačali brend – kaže Nataša Vukićević, marketing menadžer u kompaniji Yuglob.
Asortiman ovih prodavnica se proširivao iz godine u godinu, pa se danas na policama Mende nalaze brojni inostrani brendovi kao Nuk, Tigex, Cam, Maxi-Cosi, Quinny, Mima, Baby jogger, Kanz, Carters, Knot so bad, Whoopi, Parkfild, Okt, Marcelin, Bubchen, Play Shoes, ali i dobro poznata Orginalna Pavlovićeva mast... Svi ovi brendovi su na raspolaganju i primaocima franšize, a davalac im na početku pomaže prilikom asortimana robe prilagođavajući ga kupovnoj moći stanovništva u mestu u kom se otvara radnja.
– Menda franšizne radnje su po izgledu i asortimanu iste ili vrlo slične našim radnjama. Može se desiti da primalac ne uvrsti u svoju ponudu neki skuplji brend zbog platežne moći građana tog mesta, te se u tom smislu prilagođavamo lokalnom tržištu. Pored toga, veoma je važno da primaoci obezbede dobru lokaciju u gradu u kojem žele da otvore prodavnicu – objašnjava Vukićević.
Menda franšizne radnje, prema njenim rečima, mogu da se otvore u gradovima različite veličine, što pokazuje i dosadašnje iskustvo. – Otvoreni smo za saradnju sa svima koji bi želeli da otvore Menda dečije radnje po konceptu koji je uhodan. Slogan naše kompanije i glasi „Širom planete pronalazimo najbolje za vaše dete“ – dodaje ona.
Primaocima franšize, osim u odabiru asortimana, pomažu i u nabavci nameštaja i uređenju radnji. Majstori koji izrađuju nameštaj, na raspolaganju su i primaocima, i do sada su, kako kaže Vukićević, svi primaoci koristili njihove usluge. – Na taj način smo omogućili i da kvalitet svih elemenata nameštaja na kojima se izlaže roba bude jednak – kaže on.
Osim multubrend radnji Menda, kompanija Yuglob otvorila je i nekoliko monobrend radnji poznatih marki – Carter's, OshKosh i S&D. Zanimljiv je i podatak da su vlasnici kompanije Yuglob suvlasnici kompanije Laboratorija dr Pavlović koja proizvodi Originalnu Pavlovićevu mast.
POGLEDAJTE ČLANKE
JumpingClay, koncept prodavnice i radionice za modelovanje gline, razvija odnedavno franšiznu mrežu i u Češkoj. Nosilac franšize nudi tri mogućnosti za pokretanje posla.
Da li će se personalizovane knjige pojaviti i u ovom regionu i kako teče saradnja s franšiznim partnerima, otkriva Marek Halfar, osnivač i franšizni menadžer češke izdavačke kuće „Plavi slon“
Minela Bašić je oduvek volela da radi sa decom, a kako je nedavno postala deo franšizne porodice Jumping Clay – ta želja joj se i ostvarila.
Jumping Clay, koncept prodavnice i radionice u kojoj se može kupiti, ali i učiti modelovanje figurica od gline, početkom ove godine dobio je poslovnice na dva nova tržišta u regionu.
Biznisi zasnovani na onlajn prodaji spadaju u najbrže rastuću sferu poslovanja. Knjige su, pak, među najprodavanijim proizvodima na internetu. Češki izdavač „Plavi slon“ spaja oba sveta.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Igračke stižu i kroz franšizu
Pozdrav.Kako Vas kontaktirati?Kontakt telefon?
Lakše uz partnere
Sve ste vi ovo lepo napisali ali niste nista proverili sa njima detaljno, vec se tudji text preveli na srbski I postavili kao vas clanak. | Franshizing EU firmi van EU ne...