Franšizing cveta u Nemačkoj

U saradnji sa Nemačkom franšiznom asocijacijom (DVF), istraživačka agencija Franchise-Monitor i Institut za franšizing objavili su statistiku za tržište franšiza koja pokazuje da franšizni sektor u Nemačkoj u poslednjih deset godina beleži rast na gotovo svim poljima – ukupnim prihodima, prosečnim prihodima po franšiznim partnerima, franšiznim jedinicama, broju zaposlenih.
U prošloj godini, 950 franšiznih sistema koji posluju u Nemačkoj, ostvarili su rast ukupnih prihoda od 4,3 odsto, i generisali neverovatnih 99,2 milijarde evra, što je, na primer, tri puta više nego bruto domaći proizvod Srbije. U kojoj meri se sektor franšizinga u toj zemlji razvijao govori i podatak da je ukupan prihod na tržištu franšiza 2004. godine bio 39 milijardi evra.
Svaki primalac franšize, bilo da ima jednu ili više poslovnica, ostvario je u proseku prihod od 1,4 miliona evra u 2015, što je rast od 2,6 odsto. Inače, u Nemačkoj ima oko 156.000 franšiznih poslovnica, kojima upravlja više od 117.000 primalaca franšize.
U franšiznom sektoru ukupno je zaposleno 686.000 radnika, s tim što među njima ima i onih koji rade pola radnog vremena ili im je rad u franšiznom sektoru dodatni posao.
Franšizni sistemi su najzastupljeniji u sektoru usluga i pokrivaju 39 odsto tržišta, sledi trgovina sa 31 odsto, dok sa 20 odsto učestvuju sektori gastronomije, turizma, rekreacije. Ostalih 10 odsto pokrivaju sektori majstorskih poslova, izgradnje i restauracije.
Početna investicija za više od polovine franšiznih sistema u Nemačkoj (54%) iznosi do 50.000 evra, dok je za petinu sistema neophodno od 50.000 do 100.000 evra. Za oko 18 odsto franšiznih sistema neophodan je početni kapital od 100.000 do 200.000 evra, a za sedam odsto, više od 200.000 evra.
U zemljama ovog regiona posluje nekoliko nemačkih franšiznih sistema, među kojima su najzastupljeniji modni brendovi – Tom Tailor, Ulla Popken, Hugo Boss, Orsay. Trgovinski lanac Metro je, na primer, u Srbiji i Hrvatskoj razvio jednu od najvećih partnerskih mreža – „Moja radnja“, odnosno“, „Moj dućan“. Osim Metroa, u regionu posluje i lanac „sve za kuću“ OBI, prodavnica nameštaja Kare, kao i trgovine u kojima se uglavnom prodaje kozmetika kao što su Douglas, Six. Poznati restoran Vapiano, koji svoju mrežu širi kroz franšizu i posluje u pojedinim zemljama ovog regiona, takođe je poreklom iz Nemačke.
Na listi 100 najboljih franšiza u svetu portala Franchise Direct, nalaze se i dva franšizna sistema iz Nemačke – agencija za nekretnine Engel&Volkers (koja je prisutna i u Hrvatskoj) i specijalizovani maloprodajni lanac Vom Fass.
POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.