Kao i svake godine, američki magazin Entrepreneur sastavlja listu 500 najuspešnijih američkih franšiza, na osnovu koje se kasnije pravi i uža, „specijalizovana“ lista 200 globalno najbržerastućih franšiza – Top Global Franchises. Rangiraju se, naime, američki sistemi koji već imaju najmanje pet franšiznih jedinica van tržišta SAD i koji i dalje aktivno traže partnere širom sveta. Veličina, tempo rasta, finansijska moć i stabilnost sistema, osnovni su kriterijumi po kojima se ovi franšizni brendovi rangiraju. Ovogodišnja lista 200 najuspešnijih američkih franšiza donosi nekoliko iznenađenja, ali ona ipak ne uključuju prvo mesto. Kao i prošle godine, na samom vrhu se nalazi Anytime Fitness, lanac fitnes klubova čija su vrata otvorena 24 sata dnevno i koje danas redovno posećuje 2,7 miliona ljudi.
Zanimljivo je da je ovom lancu bilo potrebno svega 13 godina da dođe do neverovatnih rezultata – gotovo 3.300 centara. Takav tempo rasta, ističe se u izveštaju magazina Entrepreneur, nisu zabeležile ni neke od ikona franšizinga, kao McDonald's, Subway ili Dunkin’ Donuts. Jedan od razloga krije se, zapravo, u činjenici da se Anytime Fitness vrlo brzo usredsredio na ekspanziju van matičnog tžišta. Ove je godine čak prvi put više centara otvoreno u inostranstvu nego u Americi, pri čemu je koncept osvojio i nekoliko novih tržišta – Belgiju, Švedsku, Italiju i Kinu.
Najveće iznenađenje na ovogodišnjoj listi, pak, nalazi se na drugom mestu – Briks 4 Kidz je napredovao čak 86 pozicija, potisnuvši ove godine najveći trgovinski lanac na svetu 7-Eleven na treće mesto. Briks 4 Kidz je sinonim za lanac kreativnih radionica, namenjenih deci od 3 do 13 godina, u kojima se uči, gradi i igra koristeći LEGO kocke. U svojoj mreži ova edukativna franšiza danas ima više od 650 jedinica. Prošle godine, da podsetimo, prve radionice pokrenute su i u Hrvatskoj.
Ni ove godine ne čudi to što su na listi najzastupljenije franšize iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva – među prvih deset ih ima pet, u prvih 50 ih je 17, dok je na celoj listi rangiran 51 brend. Iznenađenje je, zapravo, što su skoro sva „velika imena“ i „franšizni divovi“ iz ovog sektora ove godine na znatno nižim pozicijama, dok se na „visoka“ mesta probijaju mlađi, manje poznati koncepti. Za razliku od prošle godine, među prvih deset se više ne nalaze ni Pizza Hut (ove godine je na 18. mestu), ni KFC (23) ni McDonald's (14). I pored blagog pada, u samom vrhu liste su uspeli da se održe Subway (4) i Auntie Anne's Hand-Rolled Soft Pretzels (7), dok su znatno napredovali lanac pizzerija Papa John's (5), kao i prodavnice sladoleda Baskin-Robbins (8). Među najuspešnije, ove godine se prvi put probio i lanac restorana poznat po specijalitetima od piletine Wingstone (10).
Američke franšize koje traže partnere i u zemljama ovog regiona – Dairy Queen, Denny's, Sky Zone, Tilted Kilt
Iako svi sistemi sa ove liste mrežu franšiza razvijaju van Amerike, samo nekolicina posluje u zemljama ove regije. Među njima su, međutim, uglavnom imena velikih igrača – Subway, McDonald's, RE/MAX, KFC, InterContinental, Sixt, DoubleTree by Hilton, Dale Carnegie Training, Berlitz. Treba pomenuti da se na ovogodišnjoj Top Global Franchises listi mogu naći i sistemi koji u ovom trenutku traže franšizne partnere u Adria regiji – to su lanci brze usluge Subway (u Hrvatskoj i Sloveniji), Dairy Queen i Denny's, ali i distributer zaštitnih premaza LINE-X, igraonica s trambolinama Sky Zone, kao i sportski bar Tilted Kilt.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.