Italijanski stil bez premca

– Želimo da nastavimo da širimo maloprodajnu mrežu širom sveta – kaže Patricija Nikodemo, zadužena za razvoj lanca Coincasa. – U Italiji će najvećim delom kompanija i dalje direktno otvarati prodavnice, dok će franšize biti ponuđene na inostranim tržištima. Fokus je, pre svega, na Evropi – dodaje Patricija Nikodemo i naglašava da Coincasa, u ovom regionu, za sada primaoce franšize traži u Hrvatskoj i Sloveniji.
Inače, još od 1962. Coincasa širi svoj „estetski uticaj“ – kroz proizvode i kolekcije koji su dizajnirani da, bez obzira na meridijane, u domove unesu „italijanski stil življenja”. Kao jedan od vodećih lanaca za uređenje i dekoraciju doma, ova italijanska kompanija, sa sedištem u Veneciji, razvila je mrežu prodavnica širom sveta, ponudivši paletu proizvoda koja uključuje i tekstil i posuđe, pribor za jelo, najrazličitije dekorativne predmete... Danas, pod brendom Coincasa posluju 44 prodavnice (u direktnom vlasništvu kompanije) i 63 franšize.
– Franšizing je za nas savršena „win-win“ formula i sigurni smo da će doneti korist za obe strane. Naša kompanija, kao davalac franšize, u ovu saradnju unosi reputaciju vodećeg brenda u oblasti uređenja doma, svoje znanje i posvećenost. Primalac franšize bi trebalo da „uloži“ poznavanje lokalnog tržišta i snažnu volju za uspehom – ističe Nikodemo.
Idealna mesta za otvaranje Coincasa prodavnica su gradovi sa više od 30.000 stanovnika, a najbolje lokacije treba tražiti u prometnim i centralnim delovima grada ili tržnim centrima. Primalac franšize može da bira između dva formata: samostalne prodavnice ili franšiznog kornera (shop-in-shop). U prvom slučaju, potrebno je obezbediti prostor od 150 do 250m2, dok drugi model saradnje podrazumeva da se u okviru postojeće prodavnice, sa sličnom ili komplementarnom robom, izdvoji od 50 do 170m2 za Coincasa „kutak“.
Foto: CoinCasa, San Remo
Kako kaže Patricija Nikodemo, idealni partneri su preduzetnici s iskustvom u malopraodaji ili oblastima koje su povezane s uređenjem doma. Investicija podrazumeva opremanje prodajnog prostora i za to treba izdvojiti 350 evra po kvadratnom metru, a za prvo punjenje robom, još 400 evra po kvadratnom metru.
– Primaoci franšize mogu da računaju na našu konstantnu podršku. Jedinstven dizajn enterijera, artikli uvek dostupni na lageru, šest sezonalnih kolekcija godišnje i snažna marketinška podrška – sve je to zagarantovano primaocima franšize – navodi Nikodemo.
Franšizni partneri u Hrvatskoj i Sloveniji svakako će biti suočeni sa jakom konkurencijom na domaćem tržišrtu – svesni su toga u italijanskoj kompaniji. Neka od poznatih imena iz ove oblasti već posluju u ovim zemljama – švedska IKEA, danski JYSK, španski Zara Home... Međutim, napominje Nikodemo, Coincasa ima razloga za optimizam. – Naš koncept je izgrađen oko jedinstvenog i prepoznatljivog stila, sa pažnjom na kvalitetu i snažnom vizuelnom uređenju prodajnog prostora. Topla atmosfera i osećaj dobrodošlice su osnovni sastojci svake Coincase, a stalno smenjivanje tematskih kolekcija i novih proizvoda doprinosti konstantnom osećaju „nečeg novog“, što redovno privlači nove, a stare mušterije navodi da se iznova vraćaju – kaže Patricija Nikodemo.
Coincasa je samo jedan od brendova italijanske grupe Coin (Gruppo Coin), koja u svom portfelju ima još i modne brendove Luca D’Altieri, JCT& Co, JCT junior, Koan, kao i tri maloprodajna lanca – robne kuće Coin, Excelsior i Eat’s.
POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se