Spremni za sajam?

Ove će godine vrata Palate kulture i nauke, gde se sajam tradicionalno održava, biti otvorena od 13. do 15. oktobra, a organizatori najavljuju da će se predstaviti rekordan broj davalaca franšize – čak 173 kompanije iz Poljske i sveta. Biće to idealna prilika da se neposredno susretnu i upoznaju „dve strane“ franšiznog biznisa – kompanije koje daju franšizu i preduzetnici koji razmišljaju o kupovini proverenog poslovnog koncepta.
Za sajam se, međutim, treba dobro pripremiti. Oni koji žele da se upoznaju sa ponudom franšiza treba da izdvoje čitav jedan dan: sat ili dva nije dovoljno ako posetilac želi da uporedi i upozna sve predstavljene koncepte. Pre odlaska bi svakako trebalo pregledati listu izlagača (ovde) i pripremiti pitanja za davaoce franšize čiji im se koncepti dopadaju. Najzad, na sajmu bi trebalo posetiti i neku od besplatnih radionica ili Forum o franšizingu, pogovoto ako se posetilac prvi put susreće sa ovim modelom poslovanja.
Izlagači će, s druge strane, uraditi sve kako bi privukli potencijalne partnere i primaoce franšize. Dobro znaju koliko je prvi utisak važan, i to je jedan od razloga zašto se sve veći broj kompanija odlučuje da izgradi i dizajnira štand – na taj način mogu da verno dočaraju izgled svojih poslovnica i lokala, pa će sajam i ove godine „ulepšati“ replike kafića, restorana, parfimerije, prodavnica odeće, obuće, robe široke potrošnje...
Budući primaoci franšize moći će da biraju između desetak branši. I ove godine će, međutim, najzastupljeniji biti koncepti iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva.
– Učestvovali smo na sajmu nekoliko godina zaredom i svake se godine desi da samo nekoliko meseci posle sajma otvorimo nove franšizne poslovnice. Prednost ovog sajma je i to što su nam uglavnom dolazili ljudi koji su zaista zainteresovani za kupovinu franšize, znaju šta traže i šta da pitaju, tako da su i ti susreti bili vrlo specifični – kaže Wojciech Goduński, vlasnik kompanije Wojtex, koja razvija nekoliko ugostiteljskih franšiznih sistema (Biesiadowo, Western Chicken, Rybkodajnia, Western Tortilla, Cofeelofee i Mangatto).
Izlagači će uraditi sve kako bi privukli potencijalne partnere i primaoce franšize. Dobro znaju koliko je prvi utisak važan, i zato se sve veći broj kompanija odlučuje da gradi štand kao verne replike svojih poslovnica.
Biraj brend
Budući primaoci franšize će imati priliku da biraju koncepte iz desetak branši. Najbrojniji će, i ove godine, biti sistemi iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva – predstaviće se više od 50 brendova. Pored domaćih, izvorno poljskih sistema kao što su Biesiadowo, Blikle, Da Grasso, Kebab King, Salad Story, na sajmu će se naći i neki od svetski poznatih brendova – Denny’s, Arby’s, Grimaldi’s, a zanimljivo je da ovi sistemi partnere za saradnju traže i u zemljama ovog regiona. Primećuje se, takođe, da će ove godine na sajmu u Varšavi biti mnogo više prodavaca sladoleda (Lody Bonano, Lodolandia, Lodostrefa, Mangatto, Lody Marsjano, Lody Willish) i kafeterija (Bike Caffe, Coffeeloffee, So! Coffee). Iskustvo iz prethodnih godina pokazuje da veliko interesovanje uvek vlada i za partnerske sisteme trgovinskih lanaca – Carrefour, Delikatesy Centrum, Freshmarket, Groszek, Intermarche, Żabka... Preduzetnici koji su, pak, zainteresovani za finansijski sektor, moći će takođe da biraju između nekoliko brendova banaka i osiguravajućih društva (Alior Bank, Getin Bank, Tax Care, PZU, Aviva, Superpolisa).
Stekni znanje
Sajam u Varšavi je i prilika da se susretnu iskusni preduzetnici sa onima koji tek nameravaju da uđu u posao ili su novi u preduzetničkim vodama. Tokom niza predavanja, uspešni biznismeni i stručnjaci iz oblasti franšizinga, potrudiće se da pomognu i nauče buduće primaoce franšize kako da izaberu koncept „po svojoj meri“, na šta da obrate pažnju u franšiznom ugovoru ili kakvu finansijsku korist da očekuju uzimanjem franšize. Ulaznice za sajam važe i za Forum o franšizingu.
Svi su barem jednom u životu razmišljali da pokrenu privatni posao. Sajam nudi mnoštvo ideja.
Preduzmi nešto
Sajam franšiza u Varšavi je i mesto koje verno dočarava svu raznolikost franšizne ponude. Oni koji prvi put dolaze na sajam po pravilu su iznenađeni brojem koncepata koji se razvijaju po sistemu franšiziga, a zatim, i saznanjem šta sve može biti franšiza. Većina posetilaca, međutim, dobro je upoznata sa ovim modelom poslovanja i dolaze na sajam kako bi upoznali predstavnike franšiznih sistema i stupili u ozbiljne pregovore o kupovini franšize. Među njima su i oni koji dolaze da vide, raspitaju se i upoređuju ponudu – da bi konačnu odluku doneli kod kuće, posle razgovora s porodicom, i posle nekoliko nedelja pomnog razmatranja. – Svi su barem jednom u životu razmišljali o pokretanju sopstvenog posla. Međutim, vrlo je mali broj posetilaca sajma koji ostanu samo na tome. Većina se, pre ili kasnije, odluči na ovaj korak – kaže, na osnovu iskustva, Mihal Višnjevski, direktor franšiznog razvoja u kompaniji PROFIT system, koja je i organizator sajma.
Čitaoci portala Franchising.rs koji nameravaju da posete sajam u Varšavi mogu da računaju na besplatne ulaznice – potrebno je samo da popune sledeću kontakt-formu.
POGLEDAJTE ČLANKE

Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Peta regionalna konferencija o rizicima novog doba, koju organizuje BeRiskProtected platforma, održaće se 6. juna 2024. u hotelu Hyatt Regency u Beogradu.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.