Poslastica za male preduzetnike

Sinonim za druženje malih preduzetnika i onih koji to žele biti
Kada je saznala da se 57 odsto poslova u regionu sklapa uz kafu, Kristina Ercegović došla je na interesantnu ideju – da osnuje Business Café. Sve je počelo 2011. u Zagrebu, kada je prvi put okupila male preduzetnike i one koji to žele da postanu na „šoljici kafe“ ne bi li razmenili iskustva i, najzad, sklopili nove poslove. Posle šest godina rada, Business Café je, kako sama kaže, postao svojevrsni pokret.
– Business Café je sinonim za druženje malih preduzetnika i onih koji to žele biti. Organizuje se svaka dva meseca, sa dve osnovne poruke – nismo sami, i moguće je uspeti i sada i ovde, uprkos svemu i svima. Druženje traje dva do tri sata, u prvom delu ugošćujemo tri lokalna preduzetnika, oba pola, različite delatnosti, različite dobi, zatim delimo poklone, a onda sledi formalni, pa neformalni „networking“. U međuvremenu, Business Café je postao najpopularniji regionalni događaj, ili, kako su nam rekli – novi način poslovanja – uz deljenje znanja i iskustava koja će drugima služiti kao inspiracija i motivacija – objašnjava Ercegović.
Zbog specifične energije i dobrih rezultata, Business Café se vrlo brzo proširio i u druge zemlje regiona. Na ideju da potraže partnere došli su nakon prvog upita koji je stigao iz Makedonije. Onda su stigli i upiti iz drugih zemalja. – Naši partneri u svoje ime organizuju Business Café na svom području, ali prema našim pravilima – kako bi sve bilo isto i kako bi naši gosti u svakom gradu i zemlji mogli očekivati isto iskustvo – objašnjava Ercegović.
Uz znanje (know-how) o samoj organizaciji događaja, partneri mogu da računaju na kontinuiranu razmenu informacija, dnevnu komunikaciju, uz podršku i razmenu iskustava svih partnera, budući da su povezani u zajedničkom „chat-u“. Asistentkinja davaoca franšize pomaže im pri pisanju izveštaja posle događaja, zajedno ga „podižu na veb“, prezentuju na društvenim mrežama i kroz njuzletere. Zauzvrat, partneri deo svojih prihoda od organizacije i sponzorstava odvajaju za davaoca franšize.
Trenutno imaju partnere u Sloveniji, Crnoj Gori, Makedoniji, Bosni i Hercegovini, dok u Srbiji imaju partnera za Vojvodinu, a u Hrvatskoj za Istru, Dubrovnik, severnu Hrvatsku. Događaje samostalno organizuju u Zagrebu i Beogradu. – Niš, Rijeka, Banjaluka i Mostar su gradovi koji nam nedostaju, a postoji interes. Da bi neko postao partner Business Café-a, treba da je mali preduzetnik i, zapravo, najboljim se pokazalo da neko radi posao za koji su mu mali preduzetnici ciljna grupa, pa kroz partnerstvo sa Business Café-om, ostvaruje sinergiju – objašnjava ona.
Do sada je u šest zemalja organizovano više od 100 događaja na kojima je prisustvovalo više od 10.000 posetilaca koji su dobili priliku da razmenjuju iskustva i sklapaju poslove. Uz to, događaji su otvoreni i za one koji tek razmišljaju o pokretanju posla te im je korisno da čuju tuđe priče. – Neki kažu da smo postali pokret, neki da smo već institucija, neki da smo „Kinder jaje“ za odrasle, neki čak i misle da nas treba propisati kao obaveznu terapiju. Mnogi planiraju svoje poslovne obaveze i putovanja prema terminima naših događaja, a svi koji su ikad bili, slažu se da je neopisivo dobra atmosfera koja ih nosi još danima i danima nakon događaja – kaže Kristina Ercegović.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...