Češke franšize u ekspanziji

Među zemljama Srednje i Istočne Evrope u kojima franšizni sektor beleži konstantan rast poslednjih godina se našla i Češka. Prema poslednjem „Izveštaju o tržištu franšiza“ konsultantske kuće PROFIT system, u Češkoj posluje oko 200 franšiznih sistema – od toga, čak 124 domaća brenda. Za samo dve godine, udeo domaćih franšiza u Češkoj je, naime, porastao – sa 40% na 65%. Iako se potražnja (i popularnost) za stranim (uglavnom američkim) franšizama ne smanjuje, i češki franšizni koncepti beleže uspeh – i ne samo na matičnom tržištu. Očekivano, usled jezičke, kulturološke i ekonomske sličnosti, većina čeških sistema franšizne podružnice ima u Slovačkoj. Poslednjih godina, međutim, svoje franšize su počeli da „izvoze“ i na druga evropska tržišta, što uključuje i neka od prilično zahtevnih tržišta Zapadne Evrope.
Sistemi koji franšize imaju u Slovačkoj, po pravilu uspešno posluju na ovom tržištu. O tome svedoče franšizni sistemi kao što je Fitness Food Menu, ketering zdrave hrane, koji na slovačkom tržištu ima 16 poslovnica, kao i lanac prodavnica za opremanje doma Orion, koji ima 22 jedinice. Među njima je i Bon Bon, lanac prodavnica čokolade, kao i Dejà Vu Boutique, lanac second-hand radnji, koji će do kraja godine otvoriti tri nove jedinice, ali i ponuditi master franšizu za slovačko tržište.
Susedna Poljska je već – druga priča. Da se poslovno okruženje u ovoj zemlji razlikuje od češkog i slovačkog, potvrđuju i u kompaniji Sunkins, pod čijim se okriljem razvija lanac nutricionističkih savetovališta „Svet zdravlja“. – U Slovačkoj je situacija veoma slična našoj. U Poljskoj, pak, ljudi reaguju na sasvim drugačije stvari. U poslednjih nekoliko meseci, međutim, čini nam se da smo i u Poljskoj uspeli da ponudimo svoje usluge tako da budu privlačne lokalnim mušterijama – kaže direktorka Marta Noskova i dodaje da trenutno imaju 16 centara u Slovačkoj i tri u Poljskoj. Osim „Sveta zdravlja“, na poljsko tržište se probila i apoteka proizvoda od konoplje Konopná lékárna, koja, preko primaoca master franšize, na ovom tržištu ima jedno prodajno mesto.
Kao primer za uspešnu ekspanziju ka Zapadu uzima se fast-food koncept u francuskom stilu Bageterie Boulevard, koji će ove jeseni prvu poslovnicu otvoriti u Drezdenu. Odabir ove lokacije nije slučajnost, kažu u kompaniji. Drezden se, naime, nalazi blizu granice sa Češkom, tako da neće biti teško voditi i nadgledati posao pre nego što se upuste u otvaranje restorana u Lajpcigu i Berlinu – što je planirano za sledeću godinu. Na nemačkom tržištu franšizu razvija i lanac pivnica The PUB.
– Većina čeških sistema koji posluju u inostranstvu pripada uslužnom sektoru, a posebno su popularni gastronomski koncepti. Među njima su i „Dobra čajdžinica“ i The PUB. Očekujemo i da će se u budućnosti češki franšizni sistemi širiti na stranim tržištima, prvenstveno u oblasti usluga – kaže Lenka Novakova, menadžerka razvoja u konsultantskoj kući PROFIT system.
Izvor: Franchising.cz
POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.