Fly Fly na sever

Nova franšizna poslovnica kompanije Fly Fly Travel otvorena je 1. decembra u Subotici, a primalac franšize je Tanja Prčić, vlasnica firme Happy holiday. Nova članica franšizne mreže, inače ekonomista po struci, od malena je mnogo putovala i samostalno organizovala putovanja za sebe i svoje prijatelje. Otuda i njena želja da se bavi turizmom.
– Želja mi je bila da otvorim turističku agenciju u rodnom gradu, u Subotici. S obzirom da je Fly Fly Travel vodeća turistička agencija, pretraživala sam njihov sajt. Potpuno slučajno sam videla da daju franšizu. Odlučila sam se da popunim upitnik na njihovom sajtu i informišem se o franšiznom poslovanju. Ovaj franšizni koncept mi se učinio idealnim za moje poslovanje i ideje koje sam želela da sprovedem – priča Prčić.
Nakon šestonedeljne obuke usledilo je otvaranje poslovnice u čemu su joj, kako kaže, takođe pomogle kolege iz Fly Fly Travel-a. – Veoma sam zadovoljna obukom koju sam prošla i celokupnom organizacijom – kaže ona.
– Na početku poslovanja će mi jako značiti pomoć iskusnog agenta prodaje koji dolazi iz Fly Fly-a, koji će određeni period biti uz mene. Takva podrška je važna početnicima kako bi napravili prve korake i posle bili sigurniji u svoj rad – dodaje Prčić.
Inače, kompanija Fly Fly Travel osnovana je 2009. godine i prisutna je na tržištu Evrope sa konstantnom tendencijom rasta. Svoje poslovnice imaju u Podgorici, Istanbulu, Rijeci, Beču i Ljubljani.
Očekuju da će poslovnica u Subotici napraviti dobre rezultate, jer je, praktično, zastupnik za severni deo Srbije.
Foto: Podrška od samog početka – Fly Fly Travel
Fly Fly Travel je poslednjih godina pobrao brojne nagrade – među njima je i Brend Leader Award za najbolju turističku agenciju jugoistočne Evrope u oblasti prodaje avio-karata, a od Privredne komore Srbije kompanija je dobila sertifikat za poslovnu izvrsnost „Odlično srednje, malo i mikro preduzeće“ (Excellent SME Serbia). Ovaj sertifikat PKS dodeljuje u saradnji sa međunarodnom bonitetnom kućom COFACE. – Osnovni cilj sertifikata jeste da se poveća transparentnost na tržištu, da se promovišu dobra mala i srednja preduzeća, kao i da se poveća sigurnost i poverenje u poslovanje, kako bi kupci i poslovni partneri lakše i brže donosili odluke, sa manje rizika – navode u Fly Fly Travel.
Pored osnovne delatnosti, prodaje turističkih aranžama i avio-karata, kompanija izdaje i Fly Fly Inflight Magazin, magazin o civilnom vazduhoplovstvu, putovanjima, turizmu, poseduje FlyFly Shop u kojem se mogu kupiti makete raznih aviona, kao i FlyFly akademiju za obuku kabinskog osoblja.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.