Kad nameštaj „priča priču“

Jirgen Rajter i Peter Šenhofen osnovali su još tokom studentskih dana kompaniju Kare Design. Rajter je, naime, živeo u malom stanu i nikako nije uspevao da pronađe odgovarajuću policu za knjige. Konačno je na putu u Štutgart otkrio poizvođača koji pravi police po „meri potrošača“. Tako je, te 1981. godine, odlučio da sa svojim kolegom sa klase Šonhofenom, otvori radnju koja bi u početku proizvodila police. Imala je svega 40 kvadrata i nalazila se u centru Minhena.
Od samog početka ideja je bila da proizvode dizajniran nameštaj po pristupačnim cenama, a vremenom su proširivali asortiman te danas imaju i svoju liniju rasvete i raznih dekorativnih dodataka. Ideje za dizajniranje nameštaja dolaze sa raznih strana. – Putujemo svetom, upoznajemo trendove, posmatramo šta se dešava u modi, a inspiracija dolazi i od zanatlija i dizajnera koji rade u malim specijalizovanim radionicama. Sledeća faza je kreativna: sa našim kreativnim timom osmišljavamo teme i „pričamo priču“ koja stoji iza njih. Te priče mogu da budu, na primer, o zanatlijskoj porodici koja je očuvala umetnost duboreza u drvetu i tako zajedno sa njima te veštine približavamo čoveku ovoga vremena – objašnjava Piter Šonhofen odakle dolazi inspiracija.
Svake godine tržištu ponude hiljadu novih proizvoda koje plasiraju kroz različite prodajne kanale – sopstvene i franšizne salone, veleprodaju, shop-in-shop radnje, on-line prodavnice. Prvu franšizu su otvorili 1994. u Beču.
U Srbiji su kroz franšizu prisutni već godinama sa jednim prodajnim mestom u Beogradu, a primalac franšize je kompanija Studio 3 Kompresor. U Hrvatskoj, pak, franšizni partner Meblo Trade ima salon u Splitu, a nedavno je otvorio drugi u Zagrebu.
– Kvalitet Kare franšiznog sistema se bazira na kvalitetnim primaocima franšize. Bliskom i ličnom saradnjom sa primaocima razvili smo uspešan sistem. Razmena iskustava je osnova te se dva puta godišnje organizuju sastanci primalaca u sedištu kompanije. Za nas je ključno da kao davaoci franšize stvorimo uslove za uspeh kompletnog sistema. Osnovali smo Kare Akademiju koja je zadužena za obuke osoblja primalaca franšize, razvoj marketing strategije, inforimisanje mreže o svim novostima i pružanje konstantne podrške u poslovanju – navodi se na sajtu ove kompanije.
Kare Design 70% svog nameštaja izvozi van Nemačke. U 40 zemalja sveta imaju oko 200 radnji pod brendom KARE – među njima je više od 100 franšiza.
POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se