Oruđe protiv recesije

„Svaki dan sve više ljudi ostaje bez posla, a povećava se i broj mladih koji ne uspevaju da pronađu prvi posao. Sajam je stoga namenjen i mladima koji su bez posla i traže poslovne prilike“,
Nives Bartolič
Kompanija Primorski sejem, koja se bavi organizacijom sajmova i događaja, ove godine priređuje sedmi specijalizovani sajam iz serije tzv sajmova ukusa, u okviru kojih se održava, nekoliko sajmova (vina, sladoledi, gastronomije i pića) i to od 10. do 13. februara 2013. Pomenutim stručnim sajmovima, ove godine je, po prvi put, pridodat Međunarodni sajam opreme za trgovine, franšizinga i B2B. O Sajmu franšiznog poslovanja, očekivanjima i uslovima za nastup razgovaramo sa Nives Bartolič, menadžerom projekta.
Možete li nam ukratko predstaviti Sajam franšiznog poslovanja?
Sajam franšiznog poslovanja u sklopu Međunarodnog sajma opreme za trgovine & B2B, ove godine se održava prvi put. Sajam se pridružuje uspešnim stručnim sajmovima ukusa koji se već šest godina odvijaju u isto vreme i svake godine privuku oko 15.000 posetilaca iz struke. Sajmovi su za javnost otvoreni samo prvi dan. Veći broj učesnika očekujemo iz Italije iz oblasti gastronomije, lepote i nege i prodaje odeće. Događaju će prisustvovati i Ljiljana Kukec, predsednica Hrvatskog udruženja za franšizno poslovanje, a počasni gost biće Sotiris Janakakis, generalni menadžer i pravni savetnik Franšizne asocijacije Grčke koji je svojevremeno bio i pravni savetnik World Franchise Council-a.
Koliko je interesovanje za ovakvim vidom sajmova u Sloveniji budući da su u Srbiji održana dva i onda se odustalo zbog slabe zainteresovanosti?
Sajam se održava pod sloganom „Aktivno oruđe protiv recesije”. Svaki dan sve više ljudi ostaje bez posla, a povećava se i broj mladih koji ne uspevaju da pronađu prvi posao. Sajam je upravo namenjen mladima koji su bez posla i traže poslovne prilike, kao i poslovnim ljudima koji imaju ili su već imali svoje firme ili žele da se upuste u novi poslovni izazov. Većina ljudi ne shvata šta pojam franšize znači. Zato je pored medijske pažnje koja je posvećena Sajmu posetiocima neophodno dati praktične informacije. Najvažnije je da ljudi koji žele da uđu u neki posao razumeju prednosti poslovanja kroz franšize. Recimo, da time preuzimaju brend koji već postoji i da su već na početku poznati troškovi i sam proizvod. Cilj Sajma SHOPexpo je da franšizno poslovanje u Sloveniji postane, kao u ostalim delovima sveta, prihvaćen model poslovanja i motiv za ulazak u preduzetničke vode.
Nezainteresovanost prvenstveno dolazi kao posledica toga što je franšizno poslovanje još uvek velika nepoznanica. Potrebno je veće učešće i banaka koje bi trebalo da podrže one koji žele da pokrenu franšizni posao. Ujedno, referenti u bankama bi trebalo da već budu upoznati sa tim šta franšizno poslovanje jeste.
Koji su uslovi za nastup na Sajmu?
Na Sajmu mogu da nastupe ponuđači franšiza i tako na najefikasniji, brz i ekonomičan način osiguraju veću popularnost svog franšiznog brenda i prošire svoj posao. Cene zavise od tipa i veličine štanda. Na primer, štand od 12 kvadrata košta od 1.350 do 1.750 evra u zavisnosti od željenog uređenja štanda. Sajmove organizujemo već 20 godina i uočili smo da mnogo firmi u poslednje vreme čeka poslednji mogući datum za potvrdu svog učešća. Pošto se Sajam održava posle praznika, rok smo produžili do 20. januara 2013.
SHOPexpo nudi izlagačima idealno okruženje za sticanje poslovnih prilika. Na Sajmu će stručnjaci održati prezentacije o modelima franšize. Izlagači ne bi trebalo da propuste forume, B2B ili mogućnost da predstave svoj franšizni posao i tako posetiocima ponude uspešan poslovni model i brend.
Mislim da su franšize potcenjene, ali verujem da će sa pravim marketinškim aktivnostima franšizing zaživeti u većoj meri. U Sloveniji postoji mnogo neiskorišćenog poslovnog prostora za koji se u početku ne plaća kirija, što je dobar start i za franšize.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.