Utičnica nadohvat ruke
Mnogo toga se promenilo od kada su tri partnera – Dragan Sretenović, Uroš Tripković i Dejan Savić – pre dve decenije osnovali kompaniju Digitel. U početku su proizvodili razvodne i završne kutije za spoljnu montažu i reglete za razvođenje telekomunikacionih kablova. Takav početak je, kako kažu, imao smisla, budući da je Sretenović inženjer telekomunikacija i motor razvoja novih proizvoda i firme. Tokom prve faze, nazvane „pecanje sa obale“, mnogo su naučili, stekli kompetencije, ali i uvećali kapital. – Tu fazu karakteriše mali broj zaposlenih. Čak i mi, kao suvlasnici, nismo bili zaposleni sa punim radnim vremenom u Digitelu. Gradili smo poslovni prostor, nabavljali mašine i opremu, izrađivali alate, sarađivali sa dosta kooperanata, uvodili veliki broj novih proizvoda. Proizvodi od kojih smo više očekivali i u koje smo više uložili jedva da su se isplatili, dok drugi proizvodi u koje smo neuporedivo manje uložili i od kojih nismo mnogo očekivali, otplatili su ne samo troškove sopstvenog razvoja i promašaje, već su omogućili dalji razvoj preduzeća – objašnjava Dejan Savić.
Prva faza je trajala sve do 2010. Te godine su, kako kažu, napravili kvalitativni pomak. – Kada smo konačno „zagazili u vodu“, potpuno smo se posvetili razvoju preduzeća. Povećan je broj zaposlenih, obezbeđeni su redovni prihodi iz uslužne proizvodnje za partnera iz Velike Britanije koji nam je ponudio proizvode za koje je malo ko na lokalnom tržištu i čuo da postoje. Tako smo, sa kompentecijama koje smo stekli u prethodnom poslu, ušli u jednu novu oblast, koja u suštini predstavlja – pomoćni materijal za kancelarijski nameštaj. To su proizvodi koji služe da na kancelarijskim radnim mestima bude manje kablova i da se olakša dopuna i priključivanje mobilnih telefona i laptop računara na niskonaponsku i LAN mrežu. Kao i povezivanje putem različitih konektora – USB, VGA, audio, HDMI – sa stacionarnim uređajima u okruženju – objašnjava Savić.
Faza u kojoj Digitel može da pruži najveći doprinos ekonomičnom uređenju radnog mesta, jeste faza planiranja i projektovanja okruženja za radna mesta, bilo da se radi o izrgradnji novog i renoviranju starog prostora. – Dodatna nadgradnja u slučaju postojećih prostorija iziskuje dodatne troškove, izuzev u slučaju DESK proizvoda – kaže Savić.
Foto: Digitel; MS KL Studio Adrijana Tilić
On kaže da se svi proizvodi Digitela proizvode u njihovoj fabrici u Čačku. Cenom ne mogu da se takmiče sa konkurentima sa azijskih tržišta, ali su daleko povoljniji od zapadnoevropskih proizvođača. – Cena je relativna stvar. Ukoliko se poredimo sa kineskim proizvodima, onda jesmo skuplji, ali smo 50 odsto povoljniji od proizvođača iz Engleske i Nemačke, koji su najdominantniji u ovoj oblasti – kaže Savić.
Radili su za mnoge poznate međunarodne kompanije, proizvode izvoze i u Hrvatsku, Poljsku, Rusiju, Kipar. – S obzirom da je naš posao vezan za mobilne uređaje, a da je trend povećanja broja i funkcija mobilnih uređaja neupitan, verujemo da će u budućnosti rasti potreba za priključivanjem „nadohvat ruke“. I to ne samo u poslovnom, već i u javnom i u kućnom okruženju – dodaje Savić.
Najtraženiji proizvodi
Najprodavaniji proizvod Digitela je DESK sa dve utičnice, brzim punjačem i dva konektora za LAN mrežu, odnosno, telefon. – Možda je razlog njegove popularnosti u tome što se lako postavlja na sto, bez bušenja i pravljenja otvora – kaže Dejan Savić.
Foto: Digitel; Kompakt S
Za sale za sastanke je, na primer, najčešće prodavani proizvod Kompakt S ili još ergonomičniji Konferens, koji pored šuko utičnica i RJ45 konektora po pravilu ima i HDMI konektore za video-signale.
Savremeni život sa mobilnim telefonima, tabletima, laptopovima i drugim gedžetima zahteva utičnicu „nadohvat ruke“, a bez mnogo vidljivih kablova u prostoru. – Našu ulogu vidimo u tome da krajnjim korisnicima pomognemo da lakše koriste svoje mobilne uređaje i da pri tome bude što manje kablova u okruženju – kaže Savić.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...