Direct Booker i u Sarajevu

Tim zadužen za razvoj poslovanja
Nakon što je Direct Booker samostalno razvio poslovanje na hrvatskom i crnogorskom primorju, otvorena je i prva franšiza – u Sarajevu.
Nikola Grubelić, suvlasnik koncepta Direct Booker, kaže da je do saradnje sa primaocima iz Sarajeva došlo preko zajedničkog prijatelja iz Dubrovnika s kojim inače sarađuju i čije objekte rentiraju u Dubrovniku i Splitu. – Tokom jednog razgovora smo pomenuli da imamo firmu u Crno Gori i da ćemo u skorije vreme tražiti kvalitetne i agilne osobe za franšize na područiju Bosne i Hercegovoine. On je prepoznao našeg sadašnjeg partnera Asima Hisenia kao takvu osobu i kao nekoga ko bi bio idealan za ovaj posao i – bio je u pravu – kaže Grubelić.
Sarajevo kao destinacija, prema njegovim rečima, ima veliki potencijal – turizam je ušao na velika vrata, gostiju je sve više i više. – Samim tim, i ponude smeštaja je sve više, tako da verujemo da će Direct Booker u Sarajevu uskoro imati jako veliki broj smeštajnih jedinica u svojoj ponudi – kaže on.
Asim Hiseni, koji je postao primalac franšize Direct Booker-a sa partnerom Jasminom Bibićem, kaže da su se odlučili za Direct Booker franšizu jer je reč o dobro osmišljenom i celovitom konceptu. – Tako omišljen sistem omogućava uspostavu i rukovođenje poslovanja turističke agencije uz internetsku platformu, mobilnu aplikaciju i štampani katalog. Naravno, jako je bitno što i mi, Direct Booker Sarajevo, verujemo da je ovaj model poslovanja turističke agencije pun inovacija. Mislimo da ovaj izvanredno osmišljeni način rada daje mogućnost da uposlimo mlade i perspektivne ljude. Očekujemo da ćemo u narednim godinama postati lideri na sarajevskom i bosanskohercegovačkom tržištu – kaže Hiseni.
Iako su tek nedavno počeli da rade, u pripremnom periodu su već uspeli da akviziraju 50 smeštajnih jedinica u Sarajevu i očekuju da u narednom periodu povećaju svoju ponudu. – Na osnovu našeg početnog iskustva, zadovoljni smo i mi kao tim Direct Booker Sarajevo. Takođe, i iznajmljivači imaju pozitivne kritike. U narednom periodu očekujemo porast smeštajnih jedinica koje će biti u našem portfelju i, samim tim, rast franšize u Sarajevu – kaže Hiseni.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.