Četiri dana u znaku franšize

Zahvaljujući međunarodnom karakteru i sve većem broju posetilaca iz inostranstva, na ovogodišnjem sajmu u Parizu učestvovalo je i 138 inostranih brendova, iz 23 zemlje, sa četiri kontinenta
Od 19. do 22. marta Pariz je bio centar franšiznih dešavanja. Najznačajniji evropski sajam ove vrste okupio je izlagače i predstavnike franšizne industrije iz 24 zemlje. Najveći broj učesnika i predstavljenih brendova došlo je, sasvim očekivano, iz Francuske (428), a zahvaljujući međunarodnom karakteru i sve većem broju posetilaca iz inostranstva, na ovogodišnjem sajmu učestvovalo je i 138 inostranih brendova – bilo je sistema iz Španije, Rusije, Holandije, Sjedinjenih Američkih Država, Tajlanda... Pored franšiznih sistema, za ova četiri dana, predstavile su se i brojne nacionalne franšizne asocijacije, advokatske kuće, banke, konsultantske kompanije specijalizovane za franšizing.
Od brendova koji dolaze iz inostranstva, najviše predstavnika je imala Italija (38) – svoje franšize ponudili su i svetski poznati brendovi kao Illy Caffe, United Colors of Benetton, Geox, a među njima i kompanija koja u ovom trenutku traži partnere u Hrvatskoj i Sloveniji – Coincasa. Za razliku od prethodnih godina, kada je sa najrazvijeneg tržišta franšiza na svetu – Sjedinjenih Američkih Država – dolazilo tek nešto više od desetak brendova, ove godine se predstavilo 26 sistema – između ostalih, Anytime Fitness, Chem-Dry, Papa John’s, Subway, Sketchers. Veliki broj franšiza, kao i obično, dolazi iz susedne Španije (15) – jedna od najpoznatijih je Naturhouse, lanac centara za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, koja partnere traži i u zemljama Zapadnog Balkana.
Kao i prethodnih godina, relativno mali broj franšiznih sistema potiče iz zemalja Srednje i Istočne Evrope. Ove godine, međutim, znatno pojačanje stiglo je iz Srbije. U okviru nacionalnog štanda, a u organizaciji Privredne komore Srbije, u Parizu su svoje koncepte predstavili Fly Fly Travel, Mini Pani, Arcus Health, 925 (MIM fashion) i SuanPan (PRO-Mens).
Foto: Nacionalni štand Srbije (Profit system)
Epitet najznačajnijeg, sajam u Parizu ne nosi samo zbog broja predstavljenih sistema, već i zbog raznovrsnosti – i koncepata i branši iz kojih potiču. Bez mnogo iznenađenja, međutim, i ove godine su dominirali sistemi iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva, sa više od 60 predstavljenih brendova. Nudile su se franšize restorana francuske kuhinje, poslastičarnice, čokolaterije, kafići, a veliko interesovanje vladalo je i za koncepte brze hrane – hamburgeri, pice, piletina, sendviči, meksička hrana, sve je bilo u igri. Zanimljivo je da, suprotno trendovima u svetu, Francuzi i dalje ulažu u koncepte za prodaju smrznutog jogurta, i dugi redovi posetilaca zainteresovanih da kupe neku od ovih franšiza, svedoče o njihovoj popularnosti na francuskom tržištu.
Pored gastronomije, veliki broj brendova predstavljao je svet mode, nakita, obuće i modnog asesoara (44 brenda), kao i sektor lepote, zdravlja i fitnesa (36 brendova). Primetno je da raste i broj sistema iz sveta zabave (kuglane, escaperooms, adrenalinske i laser tag igraonice), ali je to bila samo kap u obilju koncepata koji su se ove godine nudili posetiocima sajma – 3D štampanje, prodaja elektronskih cigareta, cvećare, škole stranih jezika, prodavnice poklona, auto-delova…
Foto: Le Club Business Lounge (Profit system)
Svaki sajam je mesto gde se neposredno sreću i upoznaju davaoci (izlagači) i potencijalni primaoci franšiza (posetioci), a procenat sklopljenih partnerstva na sajmu u Parizu je zavidno visok. Prema podacima organizatora, naime, 76% posetilaca dolazi s jasnom namerom da kupi franšizu i pokrene poslovanje u roku od godinu dana, a statistika potvrđuje da 75% izlagača pronađe franšizne partnere i sklopi preliminarne ugovore upravo tokom ovog sajma.
Među 35.000 posetilaca, koliko u proseku prođe kroz sajamski kompleks Portes de Verseilles, ima i onih koji još uvek razmišljaju o „ulasku u franšizing“. Takvi posetioci su imali na raspolaganju i više od 100 besplatnih konferencija i seminara posvećenih franšiznom modelu poslovanja. A za one koji na sajam dolaze da uspostave poslovne kontakte, otvoren je i biznis klub („Le Club“), gde su, u mirnoj i poslovnoj atmosferi, mogli da održe sastanke i pronađu buduće partnere, investitore, dobavljače.
POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.