Treći put u Opatiji

Hrvatska gospodarska komora – Županijska komora Rijeka u saradnji s partnerima i pod pokroviteljstvom Primorsko–goranske županije i ove godine organizuje Sajam franšiza, finansijskih i konsultantskih usluga – FEC u Opatiji. Sajam traje dva dana, 7. i 8. juna, a izlagači će se sa posetiocima ove godine susresti u novom prostoru – hotelu Kvarner. Osim predstavljanja kompanija koje planiraju da svoje poslovanje šire kroz franšizu i iskusnih franšiznih sistema, u okviru sajma će se održati i niz predavanja. O programu, sadržaju i novinama koje će obeležiti ovogodišnji sajam u Opatiji razgovarali smo sa Pericom Šolićem, višim stručnim savetnikom u HGK – Županijska komora Rijeka.
Ove se godine treći put zaredom održava Sajam u Opatiji i – na neki način – sada već postaje tradicionalni. Šta su novine i navedite bar nekoliko kompanija koje će se predstaviti ove godine?
Najpre, promenili smo mesto održavanja sajma. Do sada smo, zahvaljujući partneru Milenij hotelima, sajam održavali u predivnoj dvorani hotela Royal u Opatiji. Međutim, nismo mogli dobiti dopuštenje da franšizeri iz oblasti prehrambene industrije neposredno predstave svoj proizvod, odnosno, da ga spremaju na licu mesta.
Uprkos tome, Mini Pani iz Subotice, Surf´n´Fries iz Rijeke i drugi nastupaju od prvog dana s nama i na taj način daju podršku našem naporu da promovišemo franšizni model poslovanja koji u Hrvatskoj nije dovoljno zastupljen. Prošle godine obećao sam da ćemo učiniti sve da mogu neposredno ponuditi svoj proizvod i zbog toga smo potražili drugu lokaciju.
Sajam se ove godine održava u hotelu Kvarner, najstarijem hotelu na Jadranu, gde će se u legendarnoj Kristalnoj dvorani održati izložbeni i izuzetno jak konferencijski program. U okviru ovog programa, a u saradnji s portalom za trgovinu Suvremena.hr, organizujemo i prigodnu konferenciju o transformaciji sajamske industrije, budući da Global Exhibition Day pada baš na prvi dan sajma. Pored toga, kompanija Varteks će modnom revijom predstaviti svoje franšizne brendove, dok će firma Dimora predstaviti brend kupaćih kostima Agmajal.
Kakvi su rezultati postignuti na prethodna dva Sajma?
U prva dva izdanja na FEC-u se predstavilo oko 60 izlagača, a davaoci franšize su bili iz Velike Britanije, Poljske, Mađarske, Srbije, Makedonije, Slovenije, Italije te naravno iz Hrvatske. Uz promenjenu koncepciju očekujemo veću posećenost, više sklopljenih poslova i pozicioniranje na karti evropskih franšiznih sajmova.
I ove godine imamo izlagače iz Srbije, Mađarske, Italije, Slovenije, a očekujemo još prijave putem Veleposlanstva Republike Poljske, koja je takođe prijatelj sajma.
Kakva su očekivanja i ciljevi ovogodišnjeg Sajma?
Osnovna misao vodilja ove manifestacije je da se kroz dva dana sajma predstave uspešne hrvatske i međunarodne franšizne kompanije potencijalnim budućim primaocima franšize, budući da na taj način na jednom mestu dobijaju celovit paket usluga, saveta i informacija potrebnih za pokretanje poslovanja. Franšizni način poslovanja jedan je od najsigurnijih oblika preduzetničkog ulaganja kroz uhodan poslovni sistem i na tržištu uspeva većina primalaca franšize. Finansijsko praćenje tih ulaganja relativno je siguran plasman kreditnih sredstava s izglednim povratom u planiranom periodu. Prilika je to i za poslovne razgovore koje planiramo da organizujemo u okviru FEC-a. Prirodno se u ponudu uklapaju pružaoci finansijskih i konsultantskih usluga.
Koga očekujete među poseticima?
Osim direktno zainteresovanih za franšizne sisteme, ove godine organizujemo posetu studenata sajmu, ali i putem Hrvatskog zavoda za zapošljavanje pozvani su i nezaposleni, budući da franšizni način poslovanja omogućava, u nekim modelima i s vrlo malo sredstava, pokretanje već proverenog i, stoga, malo rizičnog sopstvenog posla. Pozvali smo i veće kompanije koje, programski, uz otpremnine, otpuštaju zaposlene da ih obaveste da posete sajam kako bi ispitali mogućnosti samozapošljavanja ulaganjem u franšizni način poslovanja.
Ove godine je zemlje partner Italija – šta to konkretno znači? Je li to poziv i drugim regijama/zemljama za ubuduće?
Ovogodišnja zemlja partner je Republika Italija te će nastupiti i italijansko franšizno udruženje Associazione Italiana del Franchising (Assofranchising), čiji će se predsednik Italo Busoli takođe obratiti skupu. Posledica je to podrške Generalnog konzulata Italijanske Republike u Rijeci. Prošle godine smo organizovali prijem delegacije iz Belorusije koja se obratila pri otvaranju sajma i prepoznali smo mogućnosti za saradnju i razvoj ekonomskih odnosa. Mi smo otvoreni za partnerstvo sa svim zemljama u regiji.
POGLEDAJTE ČLANKE

Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Šta je potrebno i ko može postati primalac franšize centra za neurometrijsko testiranje Verbatoria, otkriva Kenan Begić, suvlasnik kompanije Solution Lab
„Moć franšiznog poslovanja? Postoje procedure, nema mnogo otvorenih pitanja, sve je pokriveno upustvima koja su nastala na osnovu našeg iskustva“, kaže Ivan Stanimirović, suvlasnik Kliker IT centra za decu
Nakon što se povukao iz profesionalnog sporta, jedan od najuspešnijih slovačkih tenisera Kamil Čapkovič postao je primalac franšize McDonald‘s-a. Šta ga je privuklo ovom brendu?
DepilConcept, sistem za epilaciju, depilaciju i tretmane fototerapije, nastavlja da širi mrežu u Srbiji. Kakvi su planovi i koje se nove mogućnosti nude budućim partnerima, otkriva Nemanja Nikodijević, primalac master franšize
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.