Rast na svim poljima

Direct Booker je počeo da posluje pre nekoliko godina, ali je svojim jedinstvenim konceptom napravio bum na tržištu Hrvatske. Taj koncept podrazumeva akviziciju privatnog smeštaja, njegovo oglašavanje na najvećim prodajnim platformama te umrežavanje sa ostalim pružaocima usluga na određenoj destinaciji, poput ugostitelja ili prevoznika, kako bi se gostu ponudila što kompletnija usluga. U svojoj mreži su do kraja 2016. imali 1.000 objekata u Hrvatskoj i Crnoj Gori, a u ovoj su, za prvih nekoliko meseci, u svoj portfelj dodali još 330. To znači da su svoje prodajne kapacitete povećali 33 odsto. U letnju sezonu planiraju da uđu sa više od 1.400 objekata u svom portfelju, što je i bio njihov cilj koji su postavili prošle godine.
– Ove godine smo pojačali broj ljudi u Splitu i Zadru, a otvorili smo regiju Istre i grad Zagreb i time je ostvaren plan da pokrijemo samostalno teritoriju Hrvatske. Za narednu godinu je plan povećati broj ljudi u Splitu, Šibeniku Zadru i Istri te tim potezom ići u dalje povećanje kapaciteta – objašnjava Nikola Grubelić, jedan od osnivača kompanije Direct Booker.
Svoj dokazani koncept odlučili su da ponude i drugim preduzetnicima koji bi ga razvijali na drugim turističkim destinacijama. Prva franšiza počela je da nedavno radi u Sarajevu. – Prvi koraci idu očekivanim tempom, a to je da se lagano ostvaruje akvizicija objekata i da se primalac franšize u potpunosti upozna sa našim modelom rada i počne ga primenjivati u praksi, da iskusi posao iz prve ruke jer je sezona već počela. Sarajevo kao destinacija ima jako puno potencijala, ona je tek u razvoju tako da očekujemo da ćemo brzo rasti s brojem jedinica u ponudi destinacije – kaže Grubelić.
Kao jedan od načina širenja franšizne mreže i promocije franšiznog koncepta vide i u nastupu na sajmovima, pa će 7. i 8. juna biti jedan od izlagača na FEC-u – Sajmu franšiza, financijskih i konsultantskih usluga u Opatiji. – Pošto smo početnici što se tiče franšiznog poslovanja i delovanja, odlučili smo se za učešće na sajmu u Opatiji kako bi upoznali ostale učesnike, videli njihove koncepte i njihov način prezentacije, upoznali bitne ljude vezane za franšizno poslovanje koji bi nam mogli biti od pomoći u razvoju našeg projekta. Iako smo se odlučili da ćemo samostalno pokriti teritoriju Hrvatske, verujemo da ćemo na sajmu ostvariti kontakte s zainteresovanim potencijalnim klijentima iz regije i drugih zemalja – objašnjava Grubelić.
Iako su tek nekoliko meseci aktivni u promociji franšiznog koncepta, stiglo im je nekoliko upita – iz Slovenije, Srbije, Češke, pa i Dubaija. Na pomolu je i potpisivanje novog ugovora o master franšizi za jednu teritoriju.
– Potencijalne primaoce najviše interesuje naš model rada, način akvizicije smeštajnih kapaciteta, prodaja istih, te naš sistem preko kojeg obavljamo celokupni posao i plan daljeg širenja firme i poslovanja. Nemamo neke posebne preferencije u pogledu destinacije koje bi voleli da imamo u portfelju, ali smatramo da je za početak najbolje raditi sa partnerima iz zemalja u regiji radi lakše komunikacije, lakšeg i boljeg prenošenja znanja i u tom periodu bi naš franšizni model pripremili još kvalitetnije za izlazak na veće tržište – naglašava Grubelić.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.