Bez predaha za Fly Fly

Nove Fly Fly Travel franšizne poslovnice otvorene su u Šapcu i Vršcu. I jednom i drugom primaocu Fly Fly franšize zajedničko je to što se ranije nisu bavili turizmom, ali su ih, kako kažu, privukli poslovni model i brend ove turističke kompanije. I franšizing, kao specifičan model saradnje.
Dušan Belovuković, primalac franšize za područje Šapca, kaže da je, nakon povratka iz inostranstva, razmišljao koji bi posao mogao da pokrene. Za idejama je, između ostalog, tragao i na našim Franchising portalima. – Odlučio sam se za franšizu jer je u takvim sistemima poslovni model dobro razrađen, postoji obuka, a u ovoj branši je, čini mi se, naročito teško uspeti ako posao pokrenete sami – kaže Belovuković.
On kaže da je zadovoljan poslovanjem u prva dva meseca koliko radi, te da je prijatno iznenađen potražnjom. – U Šapcu uglavnom rade subagencije i jako je malo organizatora putovanja – što je prednost za nas. Uz to, osim klasičnih aranžmana, Fly Fly je prepoznatljiv po sistemu prodaje karata koji male agencije nemaju, tako da Šapčani avio-karte uglavnom kupuju preko nas. Prodaja karata je bolja nego što sam mislio da će biti. Iznenađen sam koliko Šapčani „lete“ – kaže on.
U agenciji radi sa svojom verenicom Milicom i kaže da namerava da tako bude i u budućnosti. – Troškovi radne snage su veliki, a s druge strane, u malom gradu se greške ne praštaju – ljubaznost i usluga moraju da budu na najvišem nivou kako bi se pridobili klijenti. Zato posao treba da rade oni kojima je najviše stalo –objašnjava Belovuković.
Priča Denisa Bere iz Vršca vrlo je slična Dušanovoj. I on je želeo da pokrene sopstveni posao, a od samog starta je znao da želi da uzme franšizu, te se o ovom načinu poslovanja informisao na Franchising portalima.
– Verujem u sve prednosti koje donosi franšizing. Vrlo je važna podrška koju davalac franšize pruža – logistika, marketing, izgrađen brend... Osim toga, zahvaljujući obuci ne morate da imate prethodno znanje, kao što se ni ja nikada ranije nisam bavio turizmom. Moje znanje se zasnivalo na putovanjima, sopstvenim iskustvima i želji da na ovaj način omogućim i drugima da putuju i dožive pozitivna iskustva – kaže Bere koji takođe u poslovnici radi sa svojom devojkom Andrijanom.
On potvrđuje i da u Vršcu uglavnom rade subagencije, a njihova prednost, kao primaoca Fly Fly franšize, jeste i to što su organizatori putovanja, pa tako mogu da ponude više od drugih. – Radimo svega mesec dana i rano je za zaključke. Prvi utisci su pozitivni, no videćemo kako će se dalje poslovanje odvijati. Dobili smo dosta komplimenata – pre svega, da smo cenovno povoljniji, što je važno, pošto je ljudima u malom mestu lako da obiđu sve agencije i uporede šta im se sve nudi – kaže Bere.
Kompanija Fly Fly Travel svoj franšizni sistem gradi već godinama, a brend i poslovni model proširila je i van tržišta Srbije.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.