Gospodin kesten!
Kompanija je nastala krajem 2011. godine i za manje od godinu dana rada uspela da pokrene 8 sopstvenih prodajnih punktova i 17 franšiznih (8 u Ukrajini, 9 u Rusiji). Zahvaljujući tome što je koncept vrlo jednostavan i ne zahteva preterano ulaganje u prostor ili opremu, kompanija je samo u poslednja dva meseca našla tri primaoca franšize.
Pečeni kesten se, po tradiciji, prodaje na ulicima i trgovima, s jeseni pa sve do zime, a Igor Finjak, ukrajinski preduzetnik i vlasnik brenda, dodao je ovom jednostavnom konceptu i vrlo dopadljivu formu - “Pan Kaštan” ("gospodin kesten") prodaje kesten na posebno dizajniranim pokretnim kioscima koji imaju oblik starinske lokomotive.
- Pečeni kesten je, u suštini, čisto evropski proizvod. Ima dugu tradiciju, kažu da se prodavao i na ulicama starog Rima. Kada sam odlučio da pokrenem posao, jedina stvar koja me je brinula je bio njegov sezonski karakter. U Evropi, plodovi se kupe od sredine oktobra do početka decembra i, shodno tome, najveća potražnja za kestenom vlada upravo u tom periodu - kaže Igor Finjak.
Tvorac koncepta se, međutim, odlučio za nešto drugačiji model - počeo je da nabavlja i prodaje pečeni kesten cele godine. - Da biste to postigli i, recimo, prodavali pečeni kesten leti, potrebno je nabaviti poluproizvod - vrstu španskog kestena koji se prvo lagano peče na žaru, a zatim zamrzne. U takvom obliku se prevozi u Ukrajinu. Plodovi tako zadržavaju sva hranljiva svojstva, a povećava se i rok trajanja - objašnjava Igor Finjak.
Pored prodaje pečenog kestena, potencijalni primaoci franšize imaju mogućnost da paralelno prodaju i druge „egzotične“ vrste poslastica od kestena: kandiran, konzerviran, pečen i oljušten kesten, u različitim, fino dizajniranim pakovanjima. - Iskustvo nam pokazuje da kupci vole srodne proizvode i skoro je sigurno da će uz kesicu pečenog kestena uzeti još nešto - kaže Finjak.
Za pokretanje franšizne jedinice potrebno je samo nešto više od 2.000 evra, a investicija se isplati za oko 2-3 meseca. Od davaoca franšize mogu da očekuju stalnu podršku: od snabdevanja poluproizvodom, opremom i ambalažom, preko obuke, do korisnih saveta u vezi sa poslovanjem. Jedina pojedinost koju primalac franšize treba da uzme u obzir je lokacija - punktovi bi trebalo da budu postavljeni u promenim ulicama, gradskim okupljalištima, turističkim mestima.
Pored Rusije i Ukrajine, za širenje franšizne mreže su za sada zainteresovani i preduzetnici iz Poljske.
Izvor: Franchising.ua
Priredila: N.B.
POGLEDAJTE ČLANKE
„Kada smo počinjali, uopšte nismo razmišljali o franšizingu kao o modelu za širenje biznisa. Sada je to ključna strategija“, kaže Dejan Grbić, jedan od tvoraca i vlasnika „Muzeja čula“
Živimo u neverovatnom vremenu gde svaki hobi može prerasti u posao koji će donositi profit i omogućiti lep život prepun zadovoljstva. Šta je potrebno za to, otkriva Milica Lepojević, tvorac i vlasnica koncepta „Savršeno iznenađenje“
Ako tražite posao koji će doneti radost u vaš život, ako razmišljate o tome da pokrenete sopstveni posao, ali vas je strah početnih koraka i mogućih grešaka – možete kupiti franšizu koja na tržišu Srbije uspešno posluje već četiri godine. Zavirite u „Savršeno iznenađenje“.
Želite da izgradite atrakciju koja staje na 100 kvadratnih metara, a privlači posetioce iz svih krajeva sveta? Otvorite kuću leptira! – kaže Zbinjek Černi, vlasnik češkog koncepta Papilonia
Kada davalac franšize traži idealnog primaoca, on se fokusira na specifičan „profil“ kandidata. Koje se to osobine i veštine uzimaju kao prednost?
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
POPULARNO NA FORUMU
Štedljiva i zdrava franšiza
Pozdrav.Da li imate neko prodajno mesto na jugu Srbije ili nekog saradnika gde bi se moglo na licu mesta videti kako zapravo ti paneli funkcionisu?Zainteresovan sam za kupovinu...
Rent-a-car, carstvo franšiza?
Poštovani hitno potrebna ozbiljna Kompanija za poslovnu saradnju na otvaranju Renta-Car poslovnice-podružnice ili zasebne kompanije u Bosni iHercegovini grad...
Duh starog Novog Sada
Svaka cast! Ponosimo se sto je Manual domaci brend!!!
Duh starog Novog Sada
Bravo za Manual! Ponosna sam što je ovakav brend iz Srbije!
U Pariz po poznate brendove
\'Videti i biti vidjen\' jeste pravi naslov, zbog toga sto je to recenica namenjena, odredjena vrlo poznatim dogadjajima, kao sto je to slucaj-Sajam fransiza u Parizu.Novinar,...