Direct Booker „pokriva“ Sloveniju

Dubrovački Direct Booker nastavlja da širi mrežu franšiznih partnera. Nakon što su pronašli primaoce franšize i pokrenuli poslovanje u Sarajevu, ovih su dana okončali pregovore s partnerima iz Slovenije. Nikola Grubelić, suvlasnik Direct Booker-a, kaže da nisu imali lak zadatak – partneri su u pregovore ušli ozbiljno, dobro pripremljeni i s mnogo pitanja. Grubelić dodaje da je za njih, kao davaoce franšize, to, zapravo, bio odličan znak – znak da su partneri spremni i voljni da ovaj posao rade profesionalno, s puno energije i posvećenosti.
Goražd Ferka, jedan od primalaca franšize za područje Slovenije, potvrđuje da u razvoju privatnog smeštaja vidi budućnost. U Sloveniji, prema njegovim rečima, postoji mnoštvo malih iznajmljivača, koji više-manje uspešno prodaju svoje kapacitete. Pored toga, turizam u Sloveniji je strateška privredna grana u koju se mnogo ulaže i predstavlja jedan od stubova privrednog razvoja. I to u svim segmentima – razvijaju se planine sa skijaškim centrima, more, terme i gradovi – i svi beleže porast broja turista i noćenja. S druge strane, ponuda smeštajnog kapaciteta ne raste istim tempom, tako da je, kako kaže Ferka, nastao vakuum koji bi mogli da popune vlasnici privatnog smeštaja.
Budući da se i sami trendovi u turizmu menjaju, uporedo s navikama gostiju, Ferka upravo u optimizaciji i modernizaciji upravljanja privatnim smeštajem vidi veliku priliku – i to je jedan od ključnih razloga zašto su se odlučili za franšizu Direct Booker.
– I sami smo vlasnici nekoliko manjih apartmana, i tražili smo sveobuhvatno, strukturalno rešenje za klasične probleme manjih iznajmljivača – nedostatak vremena i znanja, ili samo volje za optimizovanjem marketinga i prodaje. Naročito što svi, uz platu, vole zaraditi još nešto sa strane. Pomoć koju Direct Booker nudi malim iznajmljivačima je idealna. Kada smo završili prve razgovore sa Nikolom i Ninom, davaocima franšize, uvideli smo da je sistem zaista dobro osmišljen, ljudi vrlo profesionalni, vizija vrhunska, a i uslovi za saradnju jako povoljni. Nije bilo teško odlučiti da je to to – kaže Ferka.
On kaže da će samostalno razvijati Direct Booker franšizu na celoj teritoriji Slovenije.
Ponuda privatnog smeštaja u Sloveniji je, prema njegovim rečima, razvijena i mnogi iznajmljivači koriste prodajne kanale kao što su Booking.com ili Airbnb.
– U prvom koraku želimo da izgradimo bazu vlasnika privatnog smeštaja koji ne koriste te prodajne kanale. Tek kada razvijemo saradnju sa određenim brojem vlasnika, ići ćemo u razvoj kompletnog menadžmenta nekretnina, jer mislimo da ima mnogo prostora za saradnju u toj oblasti, ali da je to kompleksan model. Verujemo da ćemo nakon perioda testiranja tržišta imati dobru osnovu za razvoj franšize i brenda. Turizam je u usponu – konsolidacija malih iznajmljivača je logičan proces. Model poslovanja Direct Booker-a jedan je od najboljih i vidimo da bi mogao voditi tu konsolidaciju – objašnjava Ferka.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.