AccorHotels ulazi u Srbiju

Poljski Orbis Hotel Group, strateški partner i nosilac master franšize francuskog AccorHotels-a za Istočnu Evropu, potpisao je sredinom juna sporazum o upravljanju sa grčkim LAMPSA Hellenic Hotels-om, vlasnikom beogradskog hotela Excelsior. Rezultat ove saradnje biće vidljiv već u septembru za kada je planirano otvaranje hotela Mercure Belgrade Excelsior.
Srbija je tako postala 96. zemlja u kojoj će biti otvoren hotel pod AccorHotels brendom, a beogradski Excelsior će ući u svetsku grupu koja broji više od 4.100 hotela. Na ovaj je način i Beograd stavljen na mapu željenih turističkih destinacija za više od 32 miliona članova kluba lojalnosti francuskog hotelskog lanca.
– Naš cilj je da ojačamo vodeću poziciju u regionu kroz širenje mreže hotela, uglavnom kroz partnerstva sa jakim investitorima, a takođe i ulaženjem na nova tržišta, na kojima još nismo prisutni. Srbija ima veliki potencijal za hotele pod međunarodnim brendovima, uz jaku regionalnu podršku hotelijera kao što je Orbis. Otvaranjem hotela Mercure, uvodimo na srpsko tržište jedini hotelski brend srednje kategorije, koji objedinjuje snagu međunarodne mreže sa snažnom predanošću i kvalitetom i iskustvom hotela koji su orijentisani na svoju lokalnu zajednicu – rekao je Gilles Clavie, predsednik i izvršni direktor Orbis Hotel Group-a.
Hotel Excelsior za sada gostima nudi 73 sobe, restoran i konferencijsku salu, u samom centru Beograda.
– Zadovoljstvo nam je da predstavimo brend Mercure Beogradu. Partnerstvo sa AccorHotels-om i Orbisom će nam dati priliku da budemo deo jedne od najjačih i najuglednijih hotelskih kompanija. Sigurni smo da će ovo partnerstvo pomoći u predstavljanju našeg hotela i grada Beograda – rekao je Anastassos Chomenidis, generalni direktor LAMPSA Hellenic Hotels-a.
Snaga francuskog brenda Sa portfeljom od 4.000 hotela i 570.000 soba, francuski AccorHotels je ne samo najveći evropski, već i jedan od vodećih svetskih hotelskih operatera. Prisutan je u 95 zemalja i izdvaja se kao grupa sa najvećim i najraznovrsnijim portfeljom hotelskih brendova koji uključuje hotele u svim kategorijama, u rasponu od ekonomičnih do luksuznih. Saradnja između AccorHotels-a i Orbis Group-a datira još od 1973. godine. |
Orbis Hotel Group je najveća mreža hotela u Poljskoj i Istočnoj Evropi. Lanac se sastoji od 117 hotela (u devet zemalja) i jedini je nosilac master franšize za brendove AccorHotels-a u 16 zemalja Srednje i Istočne Evrope, među kojima su i Hrvatska, Slovenija, Srbija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Makedonija. Mercure je samo jedan od AccorHotels brendova, uz Sofitel, M Gallery, Pullman, Novotel, Ibis, Ibis Stayles i Ibis budget.
Snažan razvoj uz franšizu
Osim hotela u Beogradu, Orbis će do kraja 2017. svom franšiznom portfelju dodati i dva hotela u Bosni i Hercegovini – MGallery by Sofitel u Tarčinu i Novotel u Sarajevu. – Ušli smo na potpuno nova tržišta koja mnogo obećavaju. U ovom trenutku, otvaramo i dva Mercure hotela u Rumuniji, a pokrenuti su i projekti za otvaranje Ibis hotela u Viljnusu, a zatim i u Varšavi, Ščećinu i Gdanjsku. U tim novim objektima nudiće se ukupno više od 500 soba – kaže Malgožata Morek, zadužena za franšizni razvoj Orbis Group-a. – Osim toga, radimo na širenju mreže sa dodatna 33 hotela – od toga, šest će biti direktne investicije Orbis Group-a, a za 27 hotela biće potpisani menadžment ili franšizni ugovori. Većina tih projekata planirana je za 2018. – objašnjava Morek.
Hotelijeri koji razmišljaju o promeni imidža i rebrendingu postojećih objekata zapravo su idealni franšizni partneri AccorHotels i Orbis grupacije, a osnovni kriterijumi za pristupanje mreži jesu veličina i lokacija objekta. Hotel bi, kako objašnjava Morek, trebalo da bude u mestu ili oblasti s razvijenim poslovnim ili klasičnim turizmom, te da ima najmanje 50 soba. – Otvoreni smo za saradnju i s hotelima s manjim brojem soba, ali bi oni svakako trebalo da imaju potencijala za proširenje. U suštini, poželjni franšizni partneri su vlasnici hotela koji planiraju da prošire svoje kapacitete, jer uviđaju da tržište ima perspektivu – ističe Malgožata Morek. – Faza planiranja ovakve investicije je i najbolji trenutak da nas kontaktiraju – kaže ona.
Najveća prednost za franšizne partnere i investitore je svakako činjenica da postojeći hoteli, sa promenom imidža i brenda, postaju deo jednog od vodećih hotelskih lanaca. – Međutim, to nije jedina vrednost – napominje Morek. – Naši partneri će dobiti svu potrebnu podršku i pomoć u svakoj fazi izgradnje i opremanja hotela, kao i provereni sistem rezervacije, pomoć u marketingu i upravljanja kanalima distribucije. Uzimanjem franšize, partneri, zapravo, dobijaju gotov proizvod, odgovarajuće alate i podršku, što uključuje i obuku za sve zaposlene u hotelu. Pristupanjem našem globalnom distributivnom sistemu, dobiće i program lojalnosti Le Club AccorHotels, a tako i priliku da poboljšaju konkurentnost, napreduju i sarađuju sa svetskim kompanijama – podseća Morek.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.