Ideje za posao? U Varšavi!
U Palati kulture i nauke u Varšavi od 18. do 20. oktobra 2018. održaće se 16. Sajam franšiza (XVI Targi Franczyza). Prema prvim najavama organizatora, sajam će i ove godine opravdati status najveće franšizne smotre u Srednjoj i Istočnoj Evropi, budući da će se predstaviti više od 200 franšiznih sistema, dok se očekuje više od 7.000 posetilaca iz Poljske, ali i inostranstva.
Sajam je idealna prilika da se neposredno susretnu i upoznaju „dve strane“ franšiznog biznisa – kompanije koje daju franšizu i preduzetnici koji razmišljaju o kupovini proverenog poslovnog koncepta. Kako je Poljska danas jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Evropi, većina „domaćih“ posetilaca dobro je upoznata sa franšiznim modelom poslovanja i iskustvo pokazuje da na sajam dolaze da bi se neposredno upoznali s predstavnicima franšiznih sistema i stupili u ozbiljne pregovore o kupovini franšize. – Svi su barem jednom u životu razmišljali o pokretanju sopstvenog posla. Pre deset godina, većina posetilaca je ostajala na tome. Danas, sa ovim stepenom razvoja tržišta i brojem dostupnih koncepata, malo je onih koji dođu na sajam a da ne pronađu ideju za posao i sistem koji im se dopada – objašnjava Mihal Višnjevski, direktor franšiznog razvoja u kompaniji PROFIT system, koja je i organizator sajma.
– Učestvujemo na sajmu već godinama i svake se godine desi da samo nekoliko meseci posle sajma otvorimo nove franšizne poslovnice. Prednost ovog sajma je i to što su nam uglavnom dolazili ljudi koji su zaista zainteresovani za kupovinu franšize, znaju šta traže i šta da pitaju, tako da su i ti susreti bili vrlo specifični – potvrđuje Vojćeh Godunjski, vlasnik kompanije Wojtex, koja razvija nekoliko ugostiteljskih franšiznih sistema (Biesiadowo, Western Chicken, Rybkodajnia, Western Tortilla, Cofeelofee i Mangatto).
Budući primaoci franšize moći će da biraju koncepte iz desetak branši (edukacija, finansije, maloprodaja, moda, lepota, zdravlje, turizam...). Međutim, kao i prethodnih godina, najviše sistema će biti iz oblasti gastronomije i ugostiteljstva, a veliko interesovanje tradicionalno vlada i za partnerske sisteme poznatih trgovinskih lanaca.
Sajam u Varšavi je, s druge stane, idealna prilika i za vlasnike malih i srednjih biznisa koji još uvek razmišljaju o franšizingu, a želeli bi da se uvere kako, u kojim oblastima i u kom obimu, posao može da se razvija davanjem franšize. Neposredan razgovor sa iskusnijim kolegama, razmena ideja i sugestija, svakako je jedna od najvećih prednosti sajma.
Najzad, i početnici koji bi da se tek upoznaju sa ovim vidom poslovanja, dobijaju priliku da uče od najboljih. Kao i svake godine, pored predstavljanja franšiza, sajam upotpunjuje niz besplatnih radionica, predavanja i Forum o franšizingu. Uspešni biznismeni i stručnjaci iz oblasti franšizinga, potrudiće se da pomognu i nauče buduće primaoce franšize kako da izaberu koncept „po svojoj meri“, na šta da obrate pažnju u franšiznom ugovoru ili kakvu finansijsku korist mogu da očekuju kada kupe franšizu.
Glavni organizator sajma je PROFIT system, najveća konsultantska kuća u oblasti franšizinga u Srednjoj i Istočnoj Evropi, izdavač nekoliko franšiznih časopisa i portala, među kojima je i Franchising.rs.
Besplatne ulaznice
Kao i svake godine, čitaoci portala Franchising.rs će moći da dobiju besplatne ulaznice za sajam, a novina je da će ulaznice ove godine biti – elektronske. Zainteresovani treba da posete stranicu https://bilet.franczyza.pl/#, popune obrazac sa podacima i ukucaju Promo code G8M2DM. Nakon toga, ulaznicu će u elektronskom obliku dobiti na svoj imejl. Posetioci mogu da odštampaju ulaznicu ili da je koriste u elektronskom obliku preko pametnog telefona.
Ulaznice će, po prvi put, važiti za sva tri dana sajma, tako da će posetioci moći bolje da rasporede vreme, detaljnije se upoznaju s ponudom, prisustvuju radionicama i konferencijama o franšizingu.
Za potencijalne primaoce franšize – Dobro je znati:
Kad kupite franšizu, imajte na umu da će to biti posao koji ćete raditi narednih nekoliko godina. Birajte, stoga, pažljivo, neka to budu koncepti koji će odgovarati vašim interesovanjima i kompetencijama.
Istražite koliko je perspektivna i koliko brzo raste branša za koju ste zainteresovani.
Zatražite od davaoca franšize da vam objasni osnovne uslove saradnje.
Raspitajte se šta sve tačno treba da platite kad kupujete franšizu. Pitajte kolika je početna, a kolika ukupna investicija, kao i za koje je vreme moguće dostići breakeven, ali i poslovanje „u plusu“.
Proučite šta sve uključuje podrška davaoca franšize.
Raspitajte se koliki se stepen posvećenosti i angažovanja u poslu očekuje od vas kao primaoca franšize. U određenim franšiznim sistemima, očekuje se da će primalac lično voditi posao, u drugima, primalac može biti samo investitor.

POGLEDAJTE ČLANKE

Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Peta regionalna konferencija o rizicima novog doba, koju organizuje BeRiskProtected platforma, održaće se 6. juna 2024. u hotelu Hyatt Regency u Beogradu.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.