Ugled brenda, snaga sistema

Pored specijaliteta od piletine, za prepoznatljivost KFC-a zaslužan je i njegov osnivač Harland Sanders
Postoji mnogo načina na koje se mogu oceniti i rangirati franšizni sistemi. U obzir se, za početak, uzima koliko kompanija ima primalaca franšize i poslovnica koje rade pod jedinstvenim brendom franšiznog sistema. Zatim –kojim tempom franšizna mreža raste; šta obuhvata i koliko je delotvoran sistem podrške kojim davalac franšize pomaže svojim franšiznim partnerima. Faktori koji utiču na rangiranje su brojni. Ove godine, međutim, prvi put u istoriji magazina Entrepreneur, franšizni sistemi su upoređeni i rangirani prema kriterijumima koji su odredili ko među njima ima najjači brend. Koji su to sistemi, zapravo, uspeli da se izdignu kao voljeni, prepoznatljivi, snažni brendovi?
Lista top brendova (2017 Top Brands) sastavljena je na osnovu Entrepreneur-ove godišnje liste 500 najboljih američkih franšiza, a u formulu za rangiranje ušli su i faktori kao što je broj fanova i pratilaca na društvenim mrežama, veličina sistema, starost kompanije, broj godina u franšizingu, ali i opšta reputacija brenda – sve što bi moglo da ukaže na koji način su kompanije sticale lojalne klijente, kako se gradio odnos sa poklonicima i potrošačima.
Poredak prvih deset franšiza jasno pokazuje da najpopularniji brendovi dolaze iz oblasti gastronomije – čak osam od deset rangiranih brendova je povezano s hranom. Na samom vrhu je Kentucky Fried Chicken (KFC), lanac poznat po specijalitetima od piletine. Pored tajne mešavine začina i ljutih pilećih krilaca, kojima KFC već decenijama privlači verne mušterije, za prepoznatljivost brenda zaslužan je i njegov osnivač Harland Sanders. Na drugom mestu je Dunkin’ Donuts, lanac koji je „proslavio“ američke krofne. Ponuda se od osnivanja kompanije (1946) umnogome promenila i proširila, pa današnji jelovnik uključuje i mafine, peciva, sendviče, tople i hladne napitke. Osim što drži drugo mesto na listi Top 500 američkih franšiza, McDonald’s je na popisu najpopularnijih brendova zauzeo treću poziciju.
Jedini brendovi koji unose razliku među prvih deset jesu 7-Eleven, lanac prodavnica mešovite robe i GNC Franchising, lanac specijalizovan za prodaju vitaminskih preparata, dodataka ishrani i dijetetskih proizvoda. Da podsetimo, 7-Eleven je ove godine rangiran i kao najuspešnija američka franšiza, pored toga što je najveći franšizni sistem na svetu po broju jedinica (više od 58.000 radnji).
Manje od polovine 10 najjačih franšiznih brendova posluje u zemljama ovog regiona (KFC, McDonald’s, Subway). Međutim, brendova koji bi poslovanje razvijali i na tržištima Balkana ima još. Franšizne partnere trenutno traže lanci restorana Dairy Queen (8), Arby’s (19) i Denny’s (47). Taco Bell (7) uskoro otvara prvi restoran u Rumuniji.
Top 10 franšiznih brendova (2017):
1. KFC (piletina)
2. Dunkin’ Donuts (krofne, kafa)
3. McDonald’s (burgeri)
4. Subway (sendviči)
5. Baskin-Robbins (sladoled)
6. 7-Eleven (roba široke potrošnje)
7. Taco Bell (meksička brza hrana)
8. Dairy Queen (sladoled, brza hrana)
9. Papa John’s (pizerija)
10. GNC Franchising (suplementi, dijetetika)
POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.