Novi stari igrači
Zanimljivo je da je prvi put u istoriji ovog magazina u istraživanju učestvovalo više od 1.000 kompanija (davalaca franšize), dok su se u prvih deset ponovo probili brendovi koji na tim pozicijama nisu viđeni godinama. Delimično, ovo je posledica i toga što je prošle godine izmenjena formula za rangiranje, koja sada uključuje i nekoliko novih kriterijuma. Davaoci franšize su morali da dostave čak 150 različitih podataka. Nije, primera radi, presudno to što davalac franšize daje podršku (jer se to podrazumeva), već koliki je stepen podrške koju dobija primalac franšize, a u obzir se uzima i koliko obuka traje, kakvu vrstu pomoći u marketingu i tekućem poslovanju primalac franšize može da očekuje, kao i koliko će na njegovo poslovanje uticati prepoznatljivost brenda i aktivnost na društvenim mrežama. Pet osnovnih stubova, međutim, na kojima počiva ukupna procena, i dalje su isti – u formulu uspeha ulaze i koliko treba izdvojiti za kupovinu i pokretanje franšizne poslovnice, veličina i stopa rasta mreže, snaga brenda, godine u biznisu i godine u franšizingu, i naravno, finansijska stabilnost i profitabilnost koncepta. Ovogodišnja lista, zapravo, pokazuje da konkurencija nikad nije bila jača i da ljudi koji razmišljaju o kupovini franšize nikad nisu imali veći izbor.
Listu ove godine predvodi istinska ikona franšizinga – McDonald’s (1), a pravi kuriozitet je to što ovaj lanac prvi put dospeva na sam vrh Entrepreneur-ove liste. Istina, nekoliko puta je zauzimao drugo mesto, kao što je to bio slučaj u protekle dve godine. McDonald’s, međutim, ovu poziciju ne zaslužuje samo po broju poslovnica (više od 37.000 restorana širom sveta), već i po tome što uspeva da opstane među izuzetno jakom konkurencijom i da se, uz to, prilagodi i nametne generacijama zahtevnijih potrošača. Pozicija na samom vrhu liste najuspešnijih američkih franšiza potvrđuje da je „Mek“ i dalje dobra poslovna prilika za nove primaoce franšize, i nije preterano reći da bi drugi franšizni sistemi mogli još štošta naučiti od McDonald’s-a.
Svoje pozicije među prvih deset ove godine su zadržali i lanac mini-marketa 7-Eleven (2), ujedno i najveći franšizni sistem na svetu po broju poslovnica (više od 62.000), fast-food lanac poznat po krofnama i kafi Dunkin’ Donuts (3), lanac poštansko-kurirskih poslovnica UPS Store (4), gigant za posredovanje nekretninama RE/MAX (5), kao i lanac frizerskih salona za muškarce Sport Clips (10). Brendovi koji unose razliku u ovogodišnji poredak deset nauspešnijih su fast-food lanci Sonic Drive-In Restaurants (6), Taco Bell (8) i Hardee’s (9), kao i lanac frizerskih salona Great Clips (7). Presedan je svakako da su se prvi put u top 10 našla dva brenda frizerskih salona. Da se radi o biznisu koji raste i koji se doživljava kao dobra prilika za pokretanje sopstvenog posla, govori i činjenica da je u poslednjih pet godina ova branša uvek imala predstavnika u samom vrhu liste.
Pojedini brendovi sa ove liste dobro su poznati i već godinama posluju i u zemljama ovog regiona – među njima su McDonald’s (1), RE/MAX (5), Hilton (33), Doubletree by Hilton (144), KFC (233), InterContinental (405). Franšizu razvija i lanac brze usluge Subway (105), koji ima dva restorana u Sloveniji i jedan u Hrvatskoj, gde i dalje traži nove primaoce franšize. Poslovni koncepti koji se, takođe kroz franšizu, nude preduzetnicima iz ove regije jesu i lanci restorana Dairy Queen (67), Denny’s (76) i Arby’s (112), lanac igraonica s trambolinama Sky Zone (81), kao i sistem za upravljanje troškovima Expense Reduction Analysts (318).
Celokupnu listu Entrepreneur’s Franchise 500 možete pronaći ovde.
POGLEDAJTE ČLANKE
Britanski Expense Reduction Analysts je nedavno ovenčan titulom najbolje svetske franšize iz oblasti biznisa. Posao žele da razvijaju i u ovom regionu.
Najveća svetska kompanija za upravljanje troškovima, britanski Expense Reduction Analysts nudi franšizu i u ovom regionu.
Kako Expense Reduction Analysts (ERA) pomaže kompanijama i kakvo je interesovanje za uslugu „rezanja troškova“ u regionu, otkriva Nikola Oršanić, primalac ERA franšize
Sedmog juna počinje treći Sajam franšiza, finansijskih i konsultantskih usluga – FEC. Opatija će ponovo biti domaćin brojnim izlagačima i stručnjacima iz oblasti franšizinga.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Kako se od pilećih krilaca može napraviti dobar i profitabilan ugostiteljski biznis, a samim tim i perspektivna franšiza, objašnjava Zoran Videnović, vlasnik koncepta „Krilca i Pivce“ iz Niša
Franšizni sistemi mogu da se klasifikuju na različite načine i po različitim kriterijumima, ali se suštinski razlikuju prema vrsti znanja koja se prenose primaocima franšize (know-how), vrsti delatnosti ili načinu organizacije sistema.
Za franšizu izdavačke kuće „Plavi slon“ nisu potrebne ni velike investicije ni posebni uslovi – primalac franšize čitavu izdavačku delatnost može da vodi „od kuće“.
POPULARNO NA FORUMU
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Šta je to franšiza?
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Definicija franšizinga
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Međusobno poverenje i podrška
Sjajno svjedočanstvo, moje ime je Ivan Marković. Imam dobre vijesti za sve zajmoprimce, poslovne ljude, državne radnike, studente, itd.. Imajte na umu da je ovo sjajno...
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.