Nova prilika u Parizu

Više od 35.000 ljudi poseti sajam franšiza u Parizu. Čak 76% posetilaca dolazi s namerom da kupi franšizu, a 75% njih sklopi preliminarne ugovore već tokom sajma.
Utorak
06.02.2018.
Desetine hiljada preduzetnika svake godine krajem marta dođe u Pariz kako bi ispunili san – pokrenuli sopstveni biznis. Kupovina franšize je idealna opcija, a sajam franšiza, idealna prilika.
 

Najveći sajam franšiza u Evropi – Franchise Expo Paris – ove se godine održava po 37. put. Zaokupiće prostor kompleksa Porte de Versailles, a trajaće od nedelje 25. marta do srede 28. marta 2018. Organizatori sajma najavljuju da će se predstaviti više od 550 izlagača (davalaca franšize) iz 90 različitih branši, a kao svake godine, očekuje se i više od 35.000 posetilaca. Međutim, pre nego što se odluče za kupovinu franšize, posetioci će moći da saslušaju iskustva i savete stručnjaka i profesionalaca iz oblasti franšizinga (franšiznih konsultanata, banaka, advokatskih kuća, franšiznih asocijacija), koji će učestvovati u brojnim radionicama i biti na raspolaganju za razgovor i konsultacije sva četiri dana sajma.

Francuska ima jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Evropi, što potvrđuje i tradicionalno veliki broj domaćih kompanija koje dolaze da se predstave i pronađu primaoce franšize – ove godine biće ih više od 480. – U Francuskoj u ovom trenutku posluje više od 1.900 franšiznih sistema, koji ukupno imaju 71.508 poslovnica i generišu gotovo 619.000 radnih mesta, dok godišnji prihod ovog sektora konstantno raste. Ovakav procvat franšiznog poslovanja potvrđuje da franšizing nudi brojne mogućnosti, ne samo franšiznim sistemima, već i pojedincima koji bi da se upuste u preduzetničke vode, bilo da su u potrazi za novim poslom, bilo da žele pokrenuti i razvijati sopstveni biznis – podseća Silvi Godi, direktorka sajma franšiza u Parizu.

Iz godine u godinu franšizing privlači sve više ljudi jer ovaj model poslovanja zaista donosi brojne prednosti. Pre svega, omogućava preduzetnim ljudima da vode sopstveni biznis, dok u isto vreme uživaju u pomoći i podršci proverenog, dobro poznatog brenda. Najnovija istraživanja pokazuju da 44% ljudi u Francuskoj razmišlja da pokrene posao tako što će kupiti franšizu – potvrđuje Šantal Zimer, direktorka Francuske franšizne federacije.

Zbog toga će ovogodišnji sajam obeležiti i određene novine, kojima organizatori žele da iziđu u susret budućim primaocima franšize. Posetioci će, naime, moći da iskoriste novu personalizovanu onlajn opciju „My franchise“ (Moja franšiza), koja će im omogućiti da na osnovu preferencija planiraju obilazak i sastanke sa davaocima franšiza, tako da će lakše upravljati i vremenom provedenim na sajmu. Čak ako i „zaobiđu“ ovu opciju, posetioci će na samom ulazu na sajam moći da se obrate osoblju zaduženom za pomoć, koje će im asistirati u planiranju maršrute i sastanaka ili dati savet na koje bi brendove trebalo da obrate pažnju i kojim bi radionicama trebalo da prisustvuju. A jedna od glavnih tema ovogodišnjeg propratnog programa biće promena posla i profesije. Podaci, zapravo, pokazuju da bi dvoje od troje ljudi u Francuskoj želelo da gradi karijeru „u nekoj sasvim drugoj branši“.

Franšizing i po tom pitanju nudi mnogo mogućnosti. – Veliki je broj franšiznih sistema koji od svojih budućih primalaca franšize ne očekuju nikakvo prethodno iskustvo – uz obuku i stalnu podršku davaoca franšize budući partneri mogu bez ikakvih problema da vode i razvijaju posao kojim se do tada nisu bavili – objašnjava Igor Bogojević, direktor kompanije Profit franchise services, koja će i ove godine kao konsultantska kuća specijalizovana za franšizing učestvovati na sajmu.

Zahvaljujući upravo međunarodnom karakteru i renomeu prestižne manifestacije u svetskim okvirima, sajam u Parizu svake godine privuče i više od 100 franšiznih brendova iz inostranstva. Pored sistema iz Italije, Španije, Nemačke, SAD, Perua, Holandije, ove će se godine, u okviru nacionalnog paviljona, ponovo predstaviti i nekoliko brendova iz Srbije.

Kroz predstavljanje uspešnih međunarodnih franšiznih sistema koji će pokriti čak 90 branši, bićemo zaista na samom izvoru najnovijih trendova. Široka i raznovrsna ponuda sajma franšiza u Parizu privući će posetioce iz svih krajeva sveta – 3.000 preduzetnika i investitora doći će iz gotovo 100 zemalja – ističe direktorka sajma Silvi Godi.