Nova prilika u Parizu

Najveći sajam franšiza u Evropi – Franchise Expo Paris – ove se godine održava po 37. put. Zaokupiće prostor kompleksa Porte de Versailles, a trajaće od nedelje 25. marta do srede 28. marta 2018. Organizatori sajma najavljuju da će se predstaviti više od 550 izlagača (davalaca franšize) iz 90 različitih branši, a kao svake godine, očekuje se i više od 35.000 posetilaca. Međutim, pre nego što se odluče za kupovinu franšize, posetioci će moći da saslušaju iskustva i savete stručnjaka i profesionalaca iz oblasti franšizinga (franšiznih konsultanata, banaka, advokatskih kuća, franšiznih asocijacija), koji će učestvovati u brojnim radionicama i biti na raspolaganju za razgovor i konsultacije sva četiri dana sajma.
Francuska ima jedno od najrazvijenijih tržišta franšiza u Evropi, što potvrđuje i tradicionalno veliki broj domaćih kompanija koje dolaze da se predstave i pronađu primaoce franšize – ove godine biće ih više od 480. – U Francuskoj u ovom trenutku posluje više od 1.900 franšiznih sistema, koji ukupno imaju 71.508 poslovnica i generišu gotovo 619.000 radnih mesta, dok godišnji prihod ovog sektora konstantno raste. Ovakav procvat franšiznog poslovanja potvrđuje da franšizing nudi brojne mogućnosti, ne samo franšiznim sistemima, već i pojedincima koji bi da se upuste u preduzetničke vode, bilo da su u potrazi za novim poslom, bilo da žele pokrenuti i razvijati sopstveni biznis – podseća Silvi Godi, direktorka sajma franšiza u Parizu.
– Iz godine u godinu franšizing privlači sve više ljudi jer ovaj model poslovanja zaista donosi brojne prednosti. Pre svega, omogućava preduzetnim ljudima da vode sopstveni biznis, dok u isto vreme uživaju u pomoći i podršci proverenog, dobro poznatog brenda. Najnovija istraživanja pokazuju da 44% ljudi u Francuskoj razmišlja da pokrene posao tako što će kupiti franšizu – potvrđuje Šantal Zimer, direktorka Francuske franšizne federacije.
Zbog toga će ovogodišnji sajam obeležiti i određene novine, kojima organizatori žele da iziđu u susret budućim primaocima franšize. Posetioci će, naime, moći da iskoriste novu personalizovanu onlajn opciju „My franchise“ (Moja franšiza), koja će im omogućiti da na osnovu preferencija planiraju obilazak i sastanke sa davaocima franšiza, tako da će lakše upravljati i vremenom provedenim na sajmu. Čak ako i „zaobiđu“ ovu opciju, posetioci će na samom ulazu na sajam moći da se obrate osoblju zaduženom za pomoć, koje će im asistirati u planiranju maršrute i sastanaka ili dati savet na koje bi brendove trebalo da obrate pažnju i kojim bi radionicama trebalo da prisustvuju. A jedna od glavnih tema ovogodišnjeg propratnog programa biće promena posla i profesije. Podaci, zapravo, pokazuju da bi dvoje od troje ljudi u Francuskoj želelo da gradi karijeru „u nekoj sasvim drugoj branši“.
Franšizing i po tom pitanju nudi mnogo mogućnosti. – Veliki je broj franšiznih sistema koji od svojih budućih primalaca franšize ne očekuju nikakvo prethodno iskustvo – uz obuku i stalnu podršku davaoca franšize budući partneri mogu bez ikakvih problema da vode i razvijaju posao kojim se do tada nisu bavili – objašnjava Igor Bogojević, direktor kompanije Profit franchise services, koja će i ove godine kao konsultantska kuća specijalizovana za franšizing učestvovati na sajmu.
Zahvaljujući upravo međunarodnom karakteru i renomeu prestižne manifestacije u svetskim okvirima, sajam u Parizu svake godine privuče i više od 100 franšiznih brendova iz inostranstva. Pored sistema iz Italije, Španije, Nemačke, SAD, Perua, Holandije, ove će se godine, u okviru nacionalnog paviljona, ponovo predstaviti i nekoliko brendova iz Srbije.
– Kroz predstavljanje uspešnih međunarodnih franšiznih sistema koji će pokriti čak 90 branši, bićemo zaista na samom izvoru najnovijih trendova. Široka i raznovrsna ponuda sajma franšiza u Parizu privući će posetioce iz svih krajeva sveta – 3.000 preduzetnika i investitora doći će iz gotovo 100 zemalja – ističe direktorka sajma Silvi Godi.
POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.