Dođi po franšizu, pokreni posao
Treći Regionalni sajam franšiza „Ideje za biznis“ u Katovicama u Poljskoj ove se godine održava 23. i 24. marta. Organizator najavljuje da će se predstaviti 75 franšiznih sistema (davalaca franšize), a da će sajam privući oko 3.000 ljudi – potencijalnih primalaca franšize. Sajam u Katovicama je, naime, jedan od dva godišnja sajma franšiza koji se održavaju u Poljskoj. Ovo tržište, sa 39 miliona stanovnika, spada i među najrazvijenija tržišta franšiza u Evropi, na kojem posluje gotovo 1.200 franšiznih sistema. Stepen razvijenosti i rasprostranjenosti franšizinga u Poljskoj svakako svedoči i o stepenu poverenja u ovaj model poslovanja.
– Sve je to rezultat mnogo veće obaveštenosti, ali i dostupnosti informacija – kaže Gžegož Moravski, glavni urednik dva specijalizovana medija o franšizingu, portala Franchising.pl i magazina Własny Biznes FRANCHISING, koji već više od 15 godina afirmišu ovaj način poslovanja. – U Poljskoj danas, ljudi koji žele da pokrenu posao tako što će kupiti franšizu, imaju neuporedivo mnogo više znanja i iskustva po tom pitanju od ljudi koji su razmišljali o preduzetništvu pre desetak godina. Mnogo su i više upoznati s pravilima franšiznog poslovanja, tako da je sve manje mesta za koncepte koji nisu testirani u stvarnim tržišnim uslovima, koji nisu dobro ustrojeni i pripremljeni za davanje franšize. Kompanija koja želi da nađe franšiznog partnera u Poljskoj – treba da bude vrlo iskusna i kompetentna – objašnjava Moravski.
Upravo takve kompanije će, naglašava on, biti izlagači na predstojećem sajmu franšiza u Katovicama. Tradicionalno, najveći broj štandova će biti rezervisan za gastronomske franšize – predstaviće se brendovi Bafra Kebab, Biesiadowo, Coffeloffee, Crazy Piramid Pizza, Kołacz na Okrągło, Pierogarnia, Telepizza, Western Chicken, Western Tortilla... Pojaviće se i trgovački lanci (Carrefour, Al. Capone), saloni za negu lepote (Yasumi), kurirski sistemi (Epaka, Kurier BTL, Ship Center), modni brendovi (Zippedy)... Organizator sajma u Katovicama je kompanija PROFIT system, koja organizuje i Sajam franšiza u Varšavi, trenutno drugi najveći sajam posvećen franšiznom poslovanju u Evropi.
S Istoka na Zapad
Dvadeset petog marta, u Parizu, pak, počinje najveći evropski sajam franšiza – Franchise Expo Paris, koji će ove godine trajati do 28. marta. Ovo je najznačajnija i najposećenija manifestacija ove vrste u Evropi, koja će, kao i prethodnih godina, ugostiti više od 500 izlagača i više od 35.000 posetilaca.
„Superlativi“ se, međutim, sasvim prigodno, preslikavaju i na samo tržište franšiza u Francuskoj – najrazvijenije franšizno tržište u Evropi. Prema podacima Francuske franšizne federacije (FFF), franšizni sektor je na ovom tržištu prošle godine ostvario promet od 57 milijardi evra, što je za 3,4% više u odnosu na 2016. Izuzev laganog pada koji je zabeležen 2013, tržište franšiza u Francuskoj, zapravo, konstantno raste već gotovo 15 godina.
Dobri rezultati se u određenoj meri mogu objasniti i činjenicom da su franšizni sistemi, opšte uzev, mnogo otporniji na ekonomske cikluse. U stvari, 76% primalaca franšize u Francuskoj kaže da se oseća sigurnije što je deo većeg sistema, a 60% smatra da je zbog pripadnosti sistemu lakše došlo do bankarskih kredita i drugih izvora finansiranja. Na rast prometa svakako je uticalo i povećanje broja franšiznih koncepata. Svake se godine, zapravo, pojave nove kompanije koje žele da razvijaju franšizu. Prema poslednjim podacima, u Francuskoj su 2016. poslovala 1.834 franšizna sistema, u 2017. ih je bilo skoro 2.000, pokrivajući oko 90 različitih delatnosti – od ugostiteljstva do trgovine, fitnesa, mode, edukacije, najrazličitijih B2B i B2C usluga.
U Francuskoj je 2017. poslovalo 74.500 franšiznih jedinica, 3.000 više nego 2016. godine
Da se sve više ljudi odlučuje za kupovinu franšize, pokazuje i tradicionalno veliki broj posetilaca sajma franšiza u Parizu, što, s druge strane, potvrđuje i zvanična statistika. Preduzetništvo privlači i mlađe generacije i ljude koji se nalaze na profesionalnoj prekretnici – naime, prema anketi koju je sprovela FFF u saradnji s Institutom za istraživanje tržišta CSA i Banque Populaire, 39% ljudi u Francuskoj želi da pokrene sopstveni biznis jer imaju poverenja u franšizni način poslovanja. To im, kako kažu, daje priliku da pokrenu posao po principu „ključ u ruke“, dobiju testiran i dokazan koncept, uz svu neophodnu podršku davaoca franšize, po svim pitanjima poslovanja. Među Francuzima koji žele da uđu u preduzetništvo, 44% namerava da to učini – kupovinom franšize.
Sajam franšiza u Parizu je, svakako, idealna prilika za to.

POGLEDAJTE ČLANKE

Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.