Od nameštaja do franšize
Pre 15 godina Matis je osnovan kao firma za serijsku proizvodnju pločastog nameštaja. Vremenom, ivanjička firma je, pored saradnje sa brojnim distributerima, razvila sopstvenu maloprodaju, šireći uporedo i franšiznu mrežu.
– Franšize smo otvarali isključivo u mestima gde smo imali pouzdane i stabilne veleprodajne kupce koji su svoj dalji razvoj i rast videli pod okriljem brenda Matis – kaže Miloš Lišanin, zadužen, između ostalog, i za razvoj franšizne mreže u ovoj kompaniji.
U ovom trenutku, Matis ima sedam franšiznih prodavnica nameštaja – u Novom Sadu, Zrenjaninu, Šidu, Vršcu, Lazarevcu, Kragujevcu i Jagodini.
Kako objašnjava Lišanin, primalac franšize u potpunosti preuzima način i metode poslovanja kompanije Matis. Pogodnost je što, kao i u svim franšiznim sistemima, primalac za vreme trajanja saradnje može da računa na konstantnu podršku davaoca franšize. – Najviše po pitanju unapređenja maloprodaje i vođenja poslovanja – dodaje Lišanin.
Oni koji su zainteresovani za franšizu Matisa, najpre treba da obezbede adekvatan prostor – određene kvadrature, na dobroj lokaciji, uz uređenu infrastrukturu – napominje Lišanin. Franšizna saradnja nalaže i da se prodajno mesto uredi po nacrtu Matisa. Primalac franšize ima pravo da koristi brend, a obavezuje se da će poslovati po unapred utvrđenim pravilima. Između ostalog, to znači i da ne sme prodavati robu drugih proizvođača bez prethodne saglasnosti davaoca franšize.
– Primaoci takođe imaju obavezu da prave izveštaje o ispunjenju plana koje smo prethodno zajedno definisali, kao i da izveštaje jednom mesečno zajedno analiziramo – objašnjava naš sagovornik.
Iako već imaju dobro razvijenu maloprodajnu mrežu i brojne distributere, u Matisu kažu da su novi franšizni partneri i dalje dobrodošli. – U sledećoj godini, planiramo da otvorimo dva maloprodajna objekta u Negotinu i Pirotu, ali i dva franšizna objekta na teritoriji Vojvodine, čime će biti dostignut broj od 40 objekata na teritoriji Srbije – kaže Lišanin.

POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
Duka je brend sa švedskim korenima, sinonim za prodavnice u kojima se može kupiti sve za opremanje i uređenje kuhinje. Osim posuđa, aparata i tekstila, Duka odnedavno nudi i franšizu.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se