Nove snage Direct Booker-a
Danijela Kraljević, franšizni menadžer agencije za iznajmljivanje privatnog smeštaja Direct Booker, kaže da su sa novim primaocima pokrili Primorsko-goransku županiju u Hrvatskoj, i to područje Grada Rijeke i ostrva Krk, ali i Cresa, Lošinja, Raba i Crkvenice, kao i Opatijske regije.
Valentin Lucis, koji pokriva područje Cresa, Lošinja, Raba i Crikvenice, kaže da se za Direct Booker odlučio jer je godinama tražio i razmišljao kako da proširi delatnost. Nameravao je da otvori turističku agenciju u svom kraju, ali, kako naglašava, nije želeo da to bude klasična agencija. Tako je i pronašao dubrovačku kompaniju Direct Booker koja spaja iznajmljivače i putnike, tako što posreduje i nudi pomoć obema stranama. – Našao sam dobar proizvod kao što je Direct Booker. Video sam da je ljudima koji se bave iznajmljivanjem potrebna usluga koja im može uveliko pomoći oko popunjavanja njihovih jedinica, a da se ne brinu oko dopisivanja s turistom, čekanja i popunjavanja kalendara. Direct Booker ima razrađeno baš sve što treba jednom iznajmljivaču i nudi potpunu uslugu po principu "ključ u ruke" – objašnjava on šta ga je to privuklo ovoj franšizi.
Lucis se poslednjih šest godina bavi i ugostiteljstvom, tako da je s Direct Booker-om dobio mogućnost da proširi svoje usluge. Kad se, pak, odlučivao za turističku agenciju, smatrao je da bi kupovina franšize bilo dobro rešenje. Kako kaže, znao je šta sve franšizna saradnja podrazumeva, budući da je već radio u jednom franšiznom lancu. – Za mene je franšizni model puno bolji za poslovanje od osmišljavanja sopstvenog koncepta, naravno, ako u toj branši postoji takav sistem i ako je model dobar. Franšiza nudi od A do Š razrađeno poslovanje – izbegavanje grešaka, veće šanse za bolje rezultate, razrađen marketing plan. Mislim da Direct Booker sve to ima. Pri tom, franšiza nije skupa i potencijal za napredovanje je, rekao bih, veliki – objašnjava Valentin Lucis.
Igor Mihić, zadužen za Opatijsku regiju, radi u hotelijerstvu i ugostiteljstvu više od sedamnaest godina. Prošao je i upoznao sve nivoe rada – od početnih poslova na recepciji i prodaji i marketingu, pa do pozicija višeg menadžmenta. Osim toga, dugi niz godina je bio i član veća i skupštine turističkih zajednica.
– Uzimajući sve u obzir, mogu reći da sam jako dobro mogao oceniti koliko je Direct Booker ozbiljna prilika za poslovnu saradnju i sklapanje franšiznog ugovora. Na početku me privukao odličan marketing i promotivne akcije kroz razne medije, a kasnije, istražujući detalje, shvatio sam da je to vrlo kvalitetna i profesionalna agencija i poslovna platforma. S druge strane, na području gde živim i radim, dolazio sam u dodir s velikim brojem privatnih iznajmljivača koji su imali puno pitanja i nedoumica oko rezervisanja i prodaje svojih kapaciteta, pa sam uvideo da je to odlična poslovna prilika – objašnjava Mihić.
Igor Mihić, primalac Direct Booker franšize, zadužen za Opatijsku regiju
On kaže da mu franšizno poslovanje nije strano, jer se sa ovim modelom upoznao radeći u hotelijerstvu. Dodaje, međutim, da je još uvek u fazi učenja i obuke. – Direct Booker je i na tom polju odradio odličan posao, franšiza je vrhunski pripremljena i razrađena tako da su dokazali da su vodeći u Hrvatskoj, pa čak i u daljoj okolini – tvrdi on.
Luca Žic, primalac franšize za Grad Rijeku i ostrvo Krk, mladi je preduzetnik koji, uprkos prethodnom lošem iskustvu, ne odustaje od franšizinga. Žic je, naime, bio primalac master franšize turističke agencije Fly Fly Travel za područje Hrvatske. I pored vrlo razgranate mreže poslovnica, ovaj turistički sistem je imao poteškoća u poslovanju tako da se cela poslovna priča na kraju urušila. Luca Žic, međutim, i dalje smatra da je poslovanje kroz franšizu održivo te da je dobar put za male preduzetnike koji žele da konkurišu velikim kompanijama. Njegova agencija RestNest Travel bavi se prodajom korporativnih i privatnih putovanja (avio-karte, hoteli) te privatnim „door-to-door“ transferima i izletima, a saradnja s Direct Booker-om im je prvi dodir s ovom vrstom poslovanja turističke agencije.
– Odlučili smo se za Direct Booker pošto smo smatrali da brže i efikasnije ne možemo doći do većeg broja jedinica, te mislimo da je Direct Booker dobar poslovni model s kojim ćemo ostvariti zajednički uspeh – kaže Žic.
POGLEDAJTE ČLANKE
Poljska kompanija Sweet Gallery je do sada isključivo razvijala biznise u oblasti gastronomije. Sada ulazi u turistički sektor. Šta je „Mala kuća“ (Tiny House) i kako se na ovom formatu može zaraditi?
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.