Novi portal za preduzetne

Medijskoj porodici međunarodne kompanije PROFIT system sada već pripada 15 specijalizovanih portala o franšizingu, a ovoj grupi se nedavno pridružio i Franchising.mk, portal na makedonskom jeziku, koji će objavljivati vesti i teme vezane za franšizing iz regiona i sveta.
– Za početak, sadržaj će biti vrlo sličan onom koji se objavljuje na postojećim regionalnim Franchising portalima u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji. Cilj je, naravno, da se s vremenom poveća broj vesti i tekstova sa domaćeg tržišta – kaže Diana Županoska, jedan od partnera kompanije PROFIT system koji će biti zaduženi za teritoriju Severne Makedonije.
– Informacija, edukacija i inspiracija su, u najkraćem, ono zbog čega čitaoci posećuju Franchising portale, a Franchising.mk će svakako pratiti istu misiju – dodaje Bojan Tatolović, drugi partner u ovoj kompaniji.
Opšte informacije o franšiznom načinu poslovanja sabrane su u rubrici ABC franšizinga, a šta se konkretno dešava na globalnom i regionalnom tržištu franšiza, prate i najdinamičnije rubrike Vesti i Intervju nedelje.
– Sve priče o kompanijama i sistemima koje se objave na portalu, bez obzira da li se radi o davaocima ili primaocima franšize, jesu i poučne i inspirativne – kaže Igor Bogojević, direktor kompanije PROFIT system za Adriatic regiju, izdavača Franchising portala u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Severnoj Makedoniji. – Osim konkretnih informacija o kompanijama i njihovim uslovima poslovanja, priče koje objavimo treba i da pokažu kako je moguće proširiti, ali i pokrenuti sopstveni biznis. One su, stoga, upućene i postojećim vlasnicima biznisa koji imaju preduslove ili ambiciju da razviju i ponude franšizu, ali i ljudima koji tek razmišljaju da pokrenu posao tako što će kupiti franšizu – objašnjava Bogojević i dodaje da su za tu svrhu najznačajnije sekcije portala Katalog franšiza i Prezentacije franšiznih sistema, u kojima čitaoci mogu da pronađu kompanije koje trenutno nude franšize i traže partnere u Severnoj Makedoniji i regionu.
Severna Makedonija je malo tržište, sa tek nešto više od dva miliona stanovnika, ali to ne umanjuje potencijal za razvoj franšizinga, smatraju naši sagovornici, što i jeste osnovna pretpostavka za postojanje i rad ovakvog specijalizovanog medija. Na ovom tržištu su, inače, već prisutna neka od poznatih franšiznih imena – Burger King, KFC, Domino's, Marriott, Doubletree by Hilton, Helen Doron, Bata, Carpisa, Goody's, Ibis, ali i MiniPani, Jumbo, Jumping Clay, JYSK, Refan, Timberland... Jedan od izvorno domaćih sistema koji se franšizno širi i van matičnih granica je Sara Fashion.
Franchising portali su, kako smo pomenuli, medijski deo kompanije PROFIT system, najveće konsultantske kuće iz oblasti franšizinga u Srednjoj i Istočnoj Evropi. PROFIT system je matično poljska kompanija, a ćerke firme i medije posvećene franšizingu ima u Češkoj, Slovačkoj, Rusiji, Ukrajini, Mađarskoj, Rumuniji, Saudijskoj Arabiji, Italiji, kao i u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, a odsada i u Severnoj Makedoniji. Na svim tim tržištima PROFIT system nudi i sveobuhvatne usluge konsaltinga u oblasti franšizinga.
POGLEDAJTE ČLANKE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
Sticaj okolnosti naveo je Vojislava Pekovića i Aleksandru Milosavljević da, umesto u Beogradu, otvore školu mentalne aritmetike „Malac genijalac“ u Skoplju. Kažu da potencijala za otvaranje novih škola ima u gotovo svim gradovima Severne Makedonije.
Evropski modni brend CIPO&Baxx traži primaoce franšize i u zemljama ovog regiona.
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.