Novi portal za preduzetne

O franšizingu i na makedonskom
O franšizingu i na makedonskom / Franchising.mk će promovisati model franšiznog poslovanja, objavljivati aktuelnosti iz regiona i sveta, iskustva primalaca franšiza, savete za pokretanje i razvoj poslovanja, kao i prikaze uspešnih sistema
Petak
22.03.2019.
Specijalizovani portal o franšizingu odsada i na makedonskom – Franchising.mk će pratiti puls tržišta Severne Makedonije, ali i razvoj franšiza u regionu i svetu.
 

Medijskoj porodici međunarodne kompanije PROFIT system sada već pripada 15 specijalizovanih portala o franšizingu, a ovoj grupi se nedavno pridružio i Franchising.mk, portal na makedonskom jeziku, koji će objavljivati vesti i teme vezane za franšizing iz regiona i sveta.

Za početak, sadržaj će biti vrlo sličan onom koji se objavljuje na postojećim regionalnim Franchising portalima u Srbiji, Hrvatskoj i Sloveniji. Cilj je, naravno, da se s vremenom poveća broj vesti i tekstova sa domaćeg tržišta – kaže Diana Županoska, jedan od partnera kompanije PROFIT system koji će biti zaduženi za teritoriju Severne Makedonije.  

Informacija, edukacija i inspiracija su, u najkraćem, ono zbog čega čitaoci posećuju Franchising portale, a Franchising.mk će svakako pratiti istu misiju – dodaje Bojan Tatolović, drugi partner u ovoj kompaniji.

Opšte informacije o franšiznom načinu poslovanja sabrane su u rubrici ABC franšizinga, a šta se konkretno dešava na globalnom i regionalnom tržištu franšiza, prate i najdinamičnije rubrike Vesti i Intervju nedelje.
Sve priče o kompanijama i sistemima koje se objave na portalu, bez obzira da li se radi o davaocima ili primaocima franšize, jesu i poučne i inspirativne – kaže Igor Bogojević, direktor kompanije PROFIT system za Adriatic regiju, izdavača Franchising portala u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji i Severnoj Makedoniji. – Osim konkretnih informacija o kompanijama i njihovim uslovima poslovanja, priče koje objavimo treba i da pokažu kako je moguće proširiti, ali i pokrenuti sopstveni biznis. One su, stoga, upućene i postojećim vlasnicima biznisa koji imaju preduslove ili ambiciju da razviju i ponude franšizu, ali i ljudima koji tek razmišljaju da pokrenu posao tako što će kupiti franšizu – objašnjava Bogojević i dodaje da su za tu svrhu najznačajnije sekcije portala Katalog franšiza i Prezentacije franšiznih sistema, u kojima čitaoci mogu da pronađu kompanije koje trenutno nude franšize i traže partnere u Severnoj Makedoniji i regionu.

Severna Makedonija je malo tržište, sa tek nešto više od dva miliona stanovnika, ali to ne umanjuje potencijal za razvoj franšizinga, smatraju naši sagovornici, što i jeste osnovna pretpostavka za postojanje i rad ovakvog specijalizovanog medija. Na ovom tržištu su, inače, već prisutna neka od poznatih franšiznih imena – Burger King, KFC, Domino's, Marriott, Doubletree by Hilton, Helen Doron, Bata, Carpisa, Goody's, Ibis, ali i MiniPani, Jumbo, Jumping Clay, JYSK, Refan, Timberland... Jedan od izvorno domaćih sistema koji se franšizno širi i van matičnih granica je Sara Fashion.

Franchising portali su, kako smo pomenuli, medijski deo kompanije PROFIT system, najveće konsultantske kuće iz oblasti franšizinga u Srednjoj i Istočnoj Evropi. PROFIT system je matično poljska kompanija, a ćerke firme i medije posvećene franšizingu ima  u Češkoj, Slovačkoj, Rusiji, Ukrajini, Mađarskoj, Rumuniji, Saudijskoj Arabiji, Italiji, kao i u Srbiji, Hrvatskoj, Sloveniji, a odsada i u Severnoj Makedoniji. Na svim tim tržištima PROFIT system nudi i sveobuhvatne usluge konsaltinga u oblasti franšizinga.