Odluka o odustajanju od franšiznog modela saradnje u poslovnom svetu nije velika novina, ali nije ni tako česta. Češći je scenario da kompanija odustane od franšiznog razvoja na određenim tržištima ili, pak, na svim tržištima osim domaćeg. Razlozi za odustajanje od franšiznog razvoja mogu biti raznovrsni i vrlo razložni – u najvećem broju slučajeva, radi se o kompanijama koje nisu bile previše konkurentne ili kompanijama koje su u franšizing ušle nedovoljno pripremljene i preko mere svojih mogućnosti te nisu bile u stanju da podrže internacionalno širenje.
Takva vest ovih dana stiže iz španske kompanije Grupo Overnews.
Iako se radi o kompaniji sa više od 20 godina iskustva u oblasti direktnog marketinga, koja ima i prilično razvijenu mrežu primalaca franšize na domaćem tržištu, vest o odustajanju od franšiznog širenja dolazi prilično iznenada. U oktobru 2018. Grupo Overnews se, naime, predstavio na Sajmu franšiza u Varšavi, a kompanija se odmah potom oglasila i na više specijalizovanih portala o franšizingu, nudeći svoj franšizni koncept preduzetnicima iz svih krajeva Evrope.
Za sada nema zvaničnih objašnjenja zašto je došlo do odustajanja, ali po kadrovskim promenama u samoj kompaniji i činjenici da je kompaniju napustio dosadašnji menadžer za franšizing čini se da je u pitanju nedostatak kadrovskih kapaciteta da se pokrije više tržišta, i to pre svega onih koja su više okrenuta engleskom govornom području nego španskom. U svakom sličaju, kompanija više neće tražiti primaoce franšize na tržištima van Španije.
POGLEDAJTE ČLANKE

Poznata kurirska služba Mail Boxes Etc. stiže u Srbiju. Prva poslovnica je otvorena u Beogradu.
Šta su poslovni ciljevi ProfitApp-a, koja su tržišta otvorili, kakav profil primalaca franšize traže i šta očekuju u narednim godinama, otkriva franšizni menadžer kompanije Marko Mirović
Slovenačka prevodilačka agencija K&J Translations posluje na osam stranih tržišta i ima franšize u četiri zemlje. Ko su poželjni franšizni partneri i koja tržišta su u fokusu za dalji franšizni razvoj?
Iz Amerike na tržišta ovog regiona stiže Signal 88 Security, franšizni sistem specijalizovan za usluge obezbeđenja. Ko može biti primalac ove franšize?
Razmišljate o širenju poslovanja davanjem franšize? Pitate se šta je potrebno za izgradnju stabilnog franšiznog sistema? Za početak – tim koji će se baviti ovim zadatkom.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Šta je potrebno za pokretanje Mini Pani franšize, po čemu se izdvajaju od sličnih koncepata i šta očekuju od predstojećeg Sajma franšiza u Opatiji, govori Kornelia Šild-Ferenc
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
McDonald’s slavi četvrt veka poslovanja u Srbiji. O planovima, saradnji sa lokalnim dobavljačima i navikama potrošača razgovaramo sa Tomašem Rogačem.
POPULARNO NA FORUMU
Kako zaposliti i otpustiti
ZA SVAKU POHVALU!!! Prijatno sam iznenadjena i iskreno se nadam,da ce i kompanije u Srbiji shvatiti vaznost ovog proekta ili usluga ovih agencija i za njihovo...
Dobra vremena za reciklažu
Veoma dobro osmišljen posao i adekvatna ideja obzirom na vremena.. Mala firma iz RS -Banja Luka, je zainteresovana za poslovnu saradnju u smislu dobijanja franšize. Tim...