Veličina objekta i broj biljnih vrsta u koje je „zarastao“ centar sugerišu da treba doći "s opremom za kampovanje i zalihama hrane za tri dana".
Na slici: Ištvan Boroš
Petak
25.01.2013.
Najveća kompanija za uvoz, prodaju i održavanje ukrasnih biljaka u Mađarskoj planira da franšiznu mrežu proširi i na tržišta susednih zemalja.
 

Ištvan i Hedvig Boroš su pre dvadeset šest godina osnovali svoju „oazu“, porodičnu kompaniju Oázis Kertészetek, i od tada počeli da se profesionalno bave hortikulturom, prodajom biljaka, opreme i dekoracije za bašte i dvorišta, uređenjem i održavanjem izložbenih i kancelarijskih prostora. Prvu maloprodajnu radnju su otvorili godinu dana kasnije 1988, a postepenim rastom, iz godine u godinu, došli do najznačajnije prekretnice u poslovanju. Godine 2002. otvorili su Oázis Soroksár, prvi profesionalni baštenski centar u Mađarskoj. Veličinu objekta i broj biljnih vrsta u koje je „zarastao“ centar najbolje opisuju reči samih vlasnika koji sugerišu da treba doći "s opremom za kampovanje i zalihama hrane za tri dana".

Dve godine kasnije, porodica Boroš je dala svoju prvu franšizu. Te 2004. otvorene su dve franšizne radnje u gradovima van Budimpešte, tako da, po rečima vlasnika, „Oaza“ više nije bila samo privilegija klijenata iz glavnog grada. Iste godine, kompanija je pokrenula i specijalizovani časopis o hortikulturi, koji od tada izlazi redovno, pet puta godišnje. S porastom obima poslovanja i uspešnom franšiznom mrežom, „Oaza“ se 2009. godine franšizno proširila i na tržište van Mađarske, dva franšizna baštenska centra su otvorena u Slovačkoj. Danas, Oázis Kertészetek ima četiri centra u sopstvenom vlasništvu, 14 franšiznih partnera u Mađarskoj, dva u Slovačkoj, i planira da poslovanje proširi na tržišta drugih susednih zemalja.

Ambicije

Prve franšizne „oaze“ su otvorene u Slovačkoj, ali prema informacijama sa sajta kompanije, plan je da se poslovanje proširi i u Rumuniji, Hrvatskoj i Srbiji. Cilj je da u narednih 5-10 godina otvore oko 40 centara širom Mađarske, a 15, 20 ili više centara u okolnim zemljama. Ove poteze najavljuje i David Boroš, direktor marketinga kompanije.

Kompanija je „izrasla“ iz skromne porodične firme i u početku je, čak i kao mali trgovac, mogla da zadovolji potrebe potrošača. Međutim, sa povećanjem životnog standarda i potražnje, shvatili su da, koliko god radnji otvore, neće moći da se takmiče s velikim trgovinskim centrima, koji su vrlo brzo u svoj asortiman uvrstili i proizvode za hortikulturu.

Prodaja ukrasnog bilja, međutim, zahteva visoku tehničku stručnost, a to veliki trgovci nisu mogli da obezbede. Oazis je upravo iskoristio ovaj nedostatak, jer ono što ih u najvećoj meri izdvaja od drugih jeste stručno osoblje. To je i ono što traže od svojih primalaca franšize.

Porodica Boroš naglašava da je uspeh plod predanosti i iskustva. U Mađarskoj su, u ovoj oblasti, određeno vreme bili bez konkurencije. Počeli su da istražuju kako posluju slične kompanije u Holandiji i Nemačkoj. I, kako kažu, s ponosom mogu reći da su kompanija s najviše "intelektualnog kapitala" iz oblasti hortikulture, bar u Srednjoj i Istočnoj Evropi.