Više franšiznih ugovora nakon pandemije
U Srbiji ima prostora za dalji razvoj franšizinga, posebno posle krize uzrokovane koronavirusom, izjavio je za najnoviji broj magazina „Biznis i finansije“ Igor Bogojević, regionalni direktor kompanije PROFIT system, u čijem su vlasništvu regionalni Franchising portali. Majsko izdanje pomenutog magazina posvećeno je upravo franšiznom poslovanju i razvoju franšiznih sistema.
– Verovatno će se mali privrednici radije odlučivati da posluju iza imena nekog poznatog brenda, jer bi od toga mogli imati višestruku korist. Pre svega, zato što će neko umesto njih osmišljavati rešenja za određene poslovne probleme, a oni će moći da se bave svojim osnovnim biznisom. Osim toga, kada neko veće ime stoji iza vas, onda je i vaša pregovaračka moć veća. Uzmimo za primer zakup poslovnih prostora. Tokom ove krize, privrednici koji posluju pod franšizom bili su često u boljoj poziciji od drugih malih radnji. Recimo, prilikom pregovora sa tržnim centrima o odlaganju ili čak i otpisu duga za kiriju, imali bi više uspeha ukoliko bi u njihovo ime nastupio neki poznati brend, koji je davalac franšize. Jer, nikome nije svejedno da li pregovara sa franšizom MiniPanija, Burger Kingom ili malim domaćim grilom – objasnio je Bogojević.
Kada prođe pandemija i kada ekonomija počne da se oporavlja, onima koji su opstali biće potrebna i optimizacija poslovanja. Tada na scenu stupaju davaoci franzšiza koji imaju čitave timove za analizu i osmišljavanje najefikasnijeg načina poslovanja. Bogojević kaže da je to razlog zašto se može očekivati rast broja franšiznih ugovora u postpandemijskoj budućnosti.
Mihal Višnjevski, suosnivač poljske konsultantske kompanije za franšizing PROFIT system, u intervjuu koji je objavljen u okviru teme broja pomenutog magazina, rekao je da su franšizni sistemi koji su radili tokom pandemije pružili dodatnu podršku svojim primaocima.
– U sektoru edukacije ili fitnesa, na primer, neki sistemi su lansirali onlajn programe, pa su primaoci mogli da nastave da pružaju uslugu. Upravo to je prednost velikih organizacija – one imaju bolji pristup kvalitetnim IT rešenjima, veći kapital i dobro su organizovani. To jeste i snaga franšizinga. Naravno, ovakva pomoć je bila moguća samo u određenim privrednim granama – rekao je on.
Višnjevski je dodao da franšizing ima veliku ulogu u razvoju sektora malih i srednjih preduzeća. – Mnogo ljudi želi da započne svoj posao, ali preživljavanje na tržištu nije lako. Budući da postoje brojni dokazani i testirani franšizni sistemi na tržištu, svakako je lakše započeti biznis uzimanjem jedne takve franšize – rekao je on.
Kao i Igor Bogojević i Višnjevski se slaže da u zemljama Adriatik regiona postoji potencijal za širenje franšizinga te da kompanije iz Srbije mogu da daju franšizu u okolnim zemljama i obrnuto.
– Iako su zemlje u Adriatik regionu različito ekonosmki razvijene i postoje određene socijalne razlike kao i granice, govori se sličnim jezikom, tako da je komunikacija olakšana – istakao je on.
Kompletnu temu broja moguće je pročitati u najnovijem izdanju magazina „Biznis i finansije“.

POGLEDAJTE ČLANKE

Verbatoria povećava svoju franšiznu porodicu u Evropi – na mapi se sada nalazi novi partner iz Poljske. Kompanija je učestvovala i na sajmu „Frankfurt Franchise Expo 2024“.
„Naučna kuhinjica“ nastavlja širenje na regionalnom tržištu, s posebnim naglaskom na Hrvatsku.
Fabrika burger & pizza bar počeo je sa radom 2017. godine kao mali porodični biznis u Subotici. Vlasnici koncepta sada razmišljaju o širenju poslovanja kroz razvoj franšizne mreže.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Peta regionalna konferencija o rizicima novog doba, koju organizuje BeRiskProtected platforma, održaće se 6. juna 2024. u hotelu Hyatt Regency u Beogradu.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.