Sajam u Varšavi – po planu
Sa ublažavanjem epidemioloških mera i normalizacijom poslovanja, otvorio se i prostor za održavanje sajmova. Vlada Poljske je, tako, krajem maja donela uredbu po kojoj se od 6. juna dozvoljava organizovanje sajmova, velikih izložbi i konferencija. Ovo je, kako prenosi portal Franchising.pl, dobra vest i za tržište franšiza, budući da su pripreme za najvažniji franšizni događaj u Srednjoj Evropi već u toku – osamnaesto izdanje Sajma franšiza u Varšavi održaće se, za sada, po planu – od 15. do 17. oktobra u Palati kulture i nauke.
Tokom tri dana sajma, u glavnom gradu Poljske nekoliko hiljada postojećih i budućih preduzetnika moći će da se upozna sa ponudom, uporedi različite koncepte i razmisli o uzimanju neke od predstavljenih franšiza. Biće ovo prilika da se, zapravo, neposredno sretnu i upoznaju „dve stane“ franšiznog biznisa – davaoci franšiza i budući primaoci franšiza.
Pronađite biznis po svojoj meri
Uprkos nepredviđenim i teškim okolnostima koje su obeležile početak ove godine, više od 50 izlagača, sa gotovo 70 brendova, već je potvrdilo učešće, a otkako je ukinuta zabrana velikih okupljanja u zatvorenom prostoru, broj zainteresovanih izlagača se svakodnevno povećava. Organizatori kažu da su prvi štandovi rezervisani još tokom prošlogodišnjeg izdanja sajma.
Gastronomija je tradicionalno jedna od najzastupljenijih industrija – na ovogodišnjem sajmu predstaviće se desetak gastronomskih brendova. Među njima su i svetski poznati brendovi kao McDonald's, Pizza Hut, Subway, ali i lokalni koncepti – Bafra Kebab, Biesiadowo, Lodolandia, New York Pizza Department, Kurcze Pieczone, Sushi Royal, Sushi Wok, Western Chicken i Western Tortilla. Među trgovačkim franšizama naći će se brendovi: Auchan, Biedronka, Carrefour, Żabka, Sorvella, 5-10-15, Vistula, Wólczanka, W. Kruk, Intermarche, Bricomarche. Predstaviće se i koncepti iz sektora finansija, nekretnina i edukacije (PKO BP, Nest Bank, Santander, Metrohouse, Edukido).
Iskustvo i znanje za bolje poslovanje
U okviru sajma se svake godine održava i Forum o franšizingu. Ovo je mesto gde se budući primaoci franšiza mogu susresti s iskusnim preduzetnicima, poslovnim ljudima i vlasnicima uspešnih franšiznih biznisa – davaocima franšiza. Ove godine, međutim, prvi put će o svojim iskustvima govoriti i – primaoci franšiza. Na svojim primerima, objasniće kako izgleda voditi sopstveni biznis pod tuđim brendom, kakva je saradnja s davaocima franšiza, na kakvu podršku mogu računati, itd. – Ovo je sjajna prilika da budući primaoci i preduzetnici iz prve ruke čuju šta podrazumeva i kako teče svakodnevno poslovanje, postave pitanja i, na osnovu toga, možda i donesu odluku o kupovini franšize – kaže Mihal Višnjevski, jedan od osnivača međunarodne konsultantske kompanije za franšizing PROFIT system.
Specijalni gost Forma biće i poznati poljski novinar i predavač Maćej Orloš (Maciej Orłoś), koji će pričati kako izgleda voditi svoj YouTube kanal. – Kad sam se pre dve godine zauvek oprostio od televizije, naravno da sam se zapitao – šta dalje – kaže Orloš. – Odlučio sam da pokrenem sopstveni biznis. Međutim, znao sam da neću otvoriti fabriku čokolade niti fabriku eksera, već da ću raditi samo ono što znam, osećam i volim. To će, u najkraćem, biti i okosnica mog predavanja i osnovna poruka učesnicima predstojećeg Foruma – kaže on.
Oslonite se na franšizu
Franšizing je i dalje jedan od najsigurnijih oblika poslovne saradnje. U ovom trenutku u Poljskoj posluje oko 1.300 franšiznih brendova – 80% pripada poljskim kompanijama, 20% su stranog porekla. Na ovom tržištu deluje i 83.000 primalaca franšize (malih i mikro kompanija koje rade pod licencom/franšizom), a najčešće se radi o porodičnim biznisima. U franšiznom sektoru radi gotovo milion ljudi (vlasnika biznisa i zaposlenih).
– Franšizing igra važnu ulogu u jačanju ekonomije, jer ovaj model saradnje zaista deluje. Princip poslovanja pod dobro poznatim brendom usvojili su i preduzetnici-početnici, ali i ljudi s iskustvom koji žele da diversifikuju svoj investioni portfelj – primećuje Monika Dombrovska (Dąbrowska), predsednica Poljske franšizne organizacije i direktorka McDonald's-a u Poljskoj.
Organizator Sajma franšiza u Varšavi je kompanija PROFIT system, najveća konsultantska kuća u oblasti franšizinga u Srednjoj i Istočnoj Evropi, izdavač nekoliko franšiznih časopisa i 16 portala, među kojima je i Franchising.rs.
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzetnici koji žele da saznaju sve o franšizi koncepta Edukido te načinima na koji mogu pristupiti ovoj mreži, dobiće besplatnu ulaznicu i priliku da se susretnu s predstavnicima kompanije na Sajmu franšiza u Varšavi.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Još jedan američki lanac brze hrane ulazi u igru na evropsko tržište. Šta nudi Slim Chickens i za koja tržišta su zainteresovani?
Zahvaljujući snažnom franšiznom razvoju, grčki lanac kafeterija MIKEL Coffee Company prerastao je u međunarodni brend. Šta je potrebno za uzimanje franšize?
Jubilarno 20. izdanje najvećeg sajma franšiza u Srednjoj i Istočnoj Evropi zakazano je za kraj oktobra. Varšava će ponovo ugostiti više od 150 kompanija koje su u potrazi za budućim poslovnim partnerima – primaocima franšiza.
NAJČITANIJE
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Među glavne odredbe koje regulišu Ugovor o franšizingu treba uvrstiti i odredbe Zakona o obligacionim odnosima
Autentični grčki koncept Kralj Coffee – Donuts & Snacks posluje više od godinu dana u Srbiji, a odnedavno nudi i franšizu.
Finansijski model franšiznog koncepta treba da jezikom brojeva opiše sve investicije, prihode, rashode i dobit za davaoca i primaoca franšize. Kako ga načiniti i kakvu korist donosi stranama u franšiznom odnosu?
POPULARNO NA FORUMU
Kako izabrati a ne zažaliti?
Da li predlazete da biznis plan radimo sami ili da angazujemo pomoc?
Vreme je da se dobro promisli i dela
Dobar tekst. Retko gde možemo naći ovoliko detalja za obe strane franšiznog ugovora u kriznim situacijama kao što je ova situacija sa Korona virusom. Predlažem da ovakvih...
Poljske franšize spremne za izvoz
Tražim respektabilnu Kompaniju koj želi poslovnu saradnju na poslovnom projektu Otvaranje Renta Car Kompanije u Bosni i Hercegovini grad Sarajevo za VIP kupce korisnike...
Kontakt
Agresivniji povratak na Selo mladih iz grada.u Kovilj.
Definicija franšizinga
Odličan članak o Franšizingu.Hvala vam Preduzetništvo
Definicija franšizinga
Molio bih malo vise pojasnjenja o koracima za pridobijanje fransiznog partnera(pitanje postavlja potencijalni davalac fransize)
Definicija franšizinga
odlicno objasnjeno!
svi na selo.povratak..iz grada Novog sada
povratak..mladih na selo iz grda..u kovilj.u zdraviju i čistiju.prirodu..zadnja šansa za oživljavanje poljuprivrede i razvoj sela. u srbiji...svi na selo.povratak.