Dentalna oprema i franšiza
Gruppo Dam je jedini italijanski proizvođač dentalne opreme i već 30 godina na tržište plasira visokokvalitetne instrumente i opremu za stomatološki sektor. Ističu se po svom premijum brendu fresissima® pod kojim se proizvode i prodaju inovativna zubna svrdla vrhunskog kvaliteta. Kompanija u narednom periodu planira da razvije i prodajnu mrežu u Hrvatskoj i Sloveniji te traži franšizne partnere koji će imati ekskluzivno pravo prodaje fresissima® dentalnih svrdla na definisanoj teritoriji ovih zemalja.
Šta je potrebno za ulazak u franšizni sistem fresissima oltre il franchising®?
– Za početak, idealni kandidat za našu franšizu je osoba koja želi da uči i razvija posao u specifičnom sektoru stomatologije i prodaje – kaže Kristijan Ferero, izvršni direktor Gruppo Dam.
Iako se radi o specijalizovanoj oblasti, od budućih partnera se ne zahteva prethodno iskustvo iz ovog sektora, jer kompanija nudi dobro strukturiran program obuke koji će partnerima omogućiti da za kratko vreme postanu profesionalci. – Glavni zahevi bi, stoga, bili snažna motivacija i preduzetnički stav, s ciljem dugoročnog rasta, jer dajemo i mogućnost proširenja prodajne mreže naših partnera – kaže Ferero.
Jedini specifični uslov koji bi, zapravo, partneri iz Hrvatske i Slovenije trebalo da ispune je da znaju italijanski jezik.
Obuka i podrška – temelj uspeha
Da bi pokrenuli poslovanje, potrebna je jednokratna investicija od 23.900 evra u koju je, kako ističe Ferero, sve uključeno. Primalac franšize neće plaćati nikakve druge franšizne nakande (ni redovne ni naknade za marketing) niti će imati nekih drugih specifičnih troškova vezanih za franšiznu saradnju.
Pogodnost je i što za ovaj posao nije potrebno otvarati podružnicu ili imati skladišteni prostor. Primalac franšize može da vodi posao u potpunosti sam, međutim, po potrebi može da zaposli i svoje prodavce. – Na to se odlučuju oni koji intenzivno šire prodajnu mrežu i kojima je nužno potrebna pomoć u upravljaju velikim brojem kupaca – pojašnjava naš sagovornik.
Koliki će potencijal posao imati, delimično zavisi i od veličine teritorije koju primalac bude pokrivao.
– Veličinu teritorije ćemo zajednički utvrditi u fazi pregovora, a odluka će se bazirati i na obimu poslovnog projekta i ciljevima kojima partner teži – kaže izvršni direktor kompanije.
Naglašava da su Hrvatska i Slovenija teritorije na kojima žele da se strateški razvijaju i smatra da se radi o tržištima s velikim potencijalom za rast ovog posla.
U franšiznoj saradnji svakako je velika olakšica što se primalac uvek može osloniti na pomoć i podršku davaoca. – Naši poslovni partneri dobijaju svu podršku i obuku koja im je potrebna za vođenje biznisa. To podrazumeva i prenos know-how-a, kako u tehničkoj oblasti, koja obuhvata detaljne karakteristike proizvoda, tako i u komercijalnoj oblasti, gde ćemo ih podučiti prodajnim strategijama. Primaoce ćemo voditi i kroz proces pokretanja te prvih menadžerskih koraka u vođenju ovog biznisa – kaže Kristijan Ferero.
Kako bi stekao potrebno znanje i sigurnost u nastupu kad bude predstavljao fresissima® proizvode stomatolozima i zubnim tehničarima, primalac franšize mora proći obuku. – Obuka se sprovodi i preko digitalnih platformi za učenje kojima se pristupa onlajn, kao i na terenu, u neposrednom kontaktu s primaocem franšize – objašnjava naš sagovornik.
– Treba znati – naglašava dalje on – da pomenuta početna investicija pokriva sav trud i troškove našeg visokokvalifikovanog osoblja koje će doći iz Italije kako bi pružilo obuku i podršku primaocima franšize na njihovom terenu. Ova podrška je stalna i uključuje periodične obuke ili koučing u zemlji primaoca franšize – kaže Ferero.
Dobitna karta
Najzad, zašto bi zainteresovani preduzetnici trebalo da razmisle o ulasku u franšizni sistem fresissima oltre il franchising®?
– Ako gajite preduzetničke ambicije i ako vam je cilj da pokrenete posao u profitabilnom i stabilnom sektoru s velikim potencijalom u sadašnjosti i budućnosti, ovo bi mogao biti pravi posao za vas – kaže Ferero.
– Fresissima je sigurna ulaznica za tržišnu nišu, vrlo isplativu, i s profesionalnog i s ekonomskog stajališta. Prvo, jer se naši partneri mogu osloniti na 30-godišnje iskustvo u ovoj oblasti, i drugo, jer je ovaj biznis pozicioniran u sektoru koji, prema svojim karakteristikama, ne poznaje krizu, već neprestano raste i cveta – poručuje Kristijan Ferero.
POGLEDAJTE ČLANKE
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Zašto su usluge nutricionista sve traženije i šta je najveća dobit za primaoce Naturhouse franšize, otkriva Jan Gonda, primalac master franšize za Češku i Slovačku
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.