„Mala kuća“ putujuća
Poljska kompanija Sweet Gallery u svom portfelju drži i franšizno razvija nekoliko gastronomskih biznisa: sladoledi i kurtoš kolač prodaju se pod brendom Lodolandia & Kołacz na Okrągło, zanatski sladoled pod imenom SiGelato, a turski specijalitet sličan grčkom girosu prodaje se kao Bafra Kebab. Osim „krovne“ kompanije, ove brendove spaja još jedna zajednička odlika – sve prodajne jedinice ovih koncepata su mobilne. Sweet Gallery je, zapravo, najveći i najznačajniji igrač na tržištu Poljske upravo u sektoru mobilne gastronomije.
Iskustvo koje su stekli razvojem različitih mobilnih ugostiteljskih objekata odlučili su da prenesu u novu oblast – turizam. Kompanija je, naime, prošle godine pokrenula projekat mobilnih kućica „za sva godišnja doba“ – Tiny House by Sweet Gallery.
Kšištof Olesjak (Krzysztof Olesiak), član uprave kompanije, kaže da se ovaj koncept savršeno uklopio u aktuelni stil „usporavanja dinamike života“. – Ljudi sve češće odustaju od hotelskog smeštaja i biraju boravak na mestima koja su daleko od vreve, a bliže prirodi. Mir, tišina i priroda su sada najvažniji atributi odmora. Odlučili smo da predložimo nešto svoje, a pošto imamo iskustva s mobilnim konstrukcijama, napravili smo sopstveni dizajn celogodišnjih mobilnih kućica za odmor – objašnjava Kšištof Olesjak.
– Tiny House je odlična prilika za ljude koji žele da imaju svoje posebno mesto za odmor, ali i koji bi da zarade na iznajmljivanju smeštaja – kažu u kompaniji. Koncept je, kako objašnjava Olesjak, podjednako namenjen i individualnim korisnicima i turističkim centrima koji žele da obogate svoju smeštajnu ponudu.
– Ovakav koncept putujućih kućica za odmor može biti vrlo unosan biznis – uverava naš sagovornik. Pod pretpostavkom da prostor dostigne 80% popunjenosti na godišnjem nivou, procenjuje se da iznajmljivač objekta može da ostvari prihod i do 1.500 evra (7.000 zlota) mesečno, odnosno, 18.000 evra (84.000 zlota) godišnje. Kako se u kućicu može smestiti i do šest osoba, to umnogome uvećava opcije za rentiranje. – Mobilnost svakako dodatno utiče na atraktivnost objekta – kažu u kompaniji, ističući da se kućica može premeštati s jedne na drugu lokaciju u zavisnosti od vremenskih uslova i sezone.
Šta nudi Tiny House?
Idealne lokacije za Tiny House su mesta u blizini jezera, šuma, planina. Dizajnirane su tako da se mogu koristiti kao mesto za odmor, rad, čak i boravak tokom cele godine zahvaljujući štedljivom podnom grejanju. Da bi u potpunosti bila funkcionalna, kućica ipak treba da ima pristup tekućoj vodi, struji i kanalizaciji.
– Kuće su se dobro pokazale i u letnjoj i u zimskoj sezoni. Jedna od njih veoma dobro funkcioniše na skijalištu Zjelenjec Ski Arena, u blizini grada Dušnjiki-Zdroj na jugozapadu Poljske. Postavili smo je u decembru 2021, a nalazi se, doslovno, na 150 metara od najveće ski staze. Vlada veliko interesovanje, popunjenost je visoka – kaže Olesjak.
Kućice ovog tipa savršene su i za uređene kampove, lokacije uz pansione i hotele, seoski i vikend turizam. Na ovaj način, iznajmljivači smeštaja mogu da prošire svoju ponudu, predlažući boravak u kućicama koje su bliže prirodi, a udaljene od hotelske vreve. – Tokom leta je jedna od naših kuća bila smeštena u jezerskoj oblasti na severu Poljske. Vlasnici kućice su prvo imali partnersku saradnju s nama da bi na kraju sezone odlučili da je kupe – potvrđuje Olesjak.
Kaže da, generalno, veliko interesovanje vlada među preduzetnicima. Ističe da je čak 97% korisnika dalo izuzetno visoke ocene za funkcionalnost i udobnost prostora, dok je 90% izrazilo želju da investira u sopstveni Tiny House by Sweet Gallery.
Pandemija je presudno uticala na promenu ritma života, kaže Olesjak, a rad na daljinu je otvorio nove mogućnosti – ljudi češće putuju, istražuju svoju zemlju, traže „skrivene bisere“ i mirna utočišta. – Tiny House se savršeno uklapa u ovaj trend – smatra Olesjak.
Površina kućice je do 25 m2. Dizajnirane su po skandinavskim standardima, sa dosta drveta koje daje posebnu toplinu unutrašnjosti. Kućica ima kompletno opremljenu čajnu kuhinju, kupatilo sa tuš kabinom, toalet, veš mašinu, četiri ležaja na dva nivoa, pomoćni ležaj na razvlačenje za dve osobe, štedljivo podno grejanje i TV opremu.
Dragoceno iskustvo
Sweet Gallery je, kako smo već pomenuli, ušao u ovaj projekat koristeći dugogodišnje iskustvo u izradi mobilnih ugostiteljskih objekata. Sva tri gastro brenda ove kompanije (Lodolandia & Kołacz na Okrągło, SiGelato i Bafra Kebab) posluju u segmentu ulične hrane, s prodajnim objektima u obliku prikolica. Trenutno, Sweet Gallery ima više od 700 mobilnih jedinica.
– Znamo kako da dizajniramo mobilne konstrukcije na točkovima koje su i funkcionalne i udobne. Naše dosadašnje iskustvo iz ovog projekta uverava nas da će Tiny kamp kućice biti veoma popularne među korisnicima. Ponuda je namenjena kako pojedinačnim klijentima koji žele da borave bliže prirodi, tako i investitorima zainteresovanim za proširenje postojeće smeštajne baze – kaže Kšištof Olesjak.
----
Tekst je prvobitno objavljen na portalu Franchising.pl
Priredila:
POGLEDAJTE ČLANKE
– Turistički sektor se oporavlja, samim tim raste i interesovanje za franšizu CityPal-a – kaže Željko Gobac, osnivač platforme CityPal putem koje se turistima predstavljaju najbolje lokalne preporuke
Direct Booker je svoj franšizni portfelj ove godine proširio sa dva nova tržišta – Severnom Makedonijom i Grčkom. Kakvi su planovi i očekivanja novih primalaca franšize?
Uprkos tome što je pandemija snažno pogodila sektor turizma, franšizni sistem Direct Booker je svoje poslovanje proširio na tržište Italije. Primalac franšize je stari znanac.
CityPal, veb-platforma i brošure preko kojih lokalni stanovnici turistima predstavljaju najbolje iz ponude svog mesta, dostupna je kroz franšizu. Za sada, CityPal posluje u Zagrebu i Puli.
Direct Booker, franšizni sistem turističkih agencija za iznajmljivanje i upravljanje privatnim smeštajem, započinje poslovanje na tržištu Poljske. Ujedno su franšiznu mrežu proširili i u regionu.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.