Enterijer po meri i želji

U maloj radionici, davne 1992. godine, započeli su proizvodnju garnišni od mesinga. Ubrzo potom su uvedeni i drugi materijali, kovano gvožđe, aluminijum, inoks. Početkom 2000. asortimanu se dodaju zavese, zatim tapete, pa mebl štofovi. Sa bogatom ponudom robe, porodično preduzeće postaje značajan distributer, veletrgovac i uvoznik. Nakon 13 godina od osnivanja, došlo je vreme i za franšizu. I na tom polju su postigli zavidne rezultate.
Ovako bi se ukratko mogla opisati Mega, kompanija za opremanje enterijera i jedan od najuspešnijih poslovnih sistema u Srbiji.
Temelj ovog sistema, pa i same franšize je, kako kaže generalni direktor Nikola Lojanica, porodica. – Istorijat našeg razvoja u centar stavlja porodicu kao podršku i oslonac, i ličnu pripadnost sistemu u kom se radi, pa se franšizni koncept poslovanja savršeno uklapa u takvu viziju razvoja – kaže Lojanica.
Budući da do sada u svojoj mreži imaju 21 franšiznu prodavnicu, koje uspešno posluju, u kompaniji su ponosni na svoj poslovni model. – Dosadašnji razvoj franšizne mreže, formirani odnosi sa primaocima franšize, njihovi poslovni rezultati i konstantan rast daju nam za pravo da naš poslovni koncept smatramo izuzetno uspešnim i da ga novim primaocima franšize ponudimo sa punom odgovornošću i predviđanjem uspeha – kaže Lojanica.
Kada je postalo jasno da kupcima za kompletiranje asortimana nije potreban nijedan drugi dobavljač osim Mege, došlo je vreme za franšizu. Prvih desetak primalaca franšize bili su stalni kupci.
Srđan Stojnović, menadžer franšizne mreže kompanije Mega, kaže da su ostali primaoci bili privučeni spontano, preko sajmova ili po preporuci. - Radi se o preduzetnicima koji su videli svoju šansu u ovom poslu. Za njihov uspeh najvažnija je želja da se bave ovim poslom. Žene su se pokazale kao najzainteresovanije i one čine 70 odsto vlasnika franšiznih radnji – kaže Stojnović.
Na tržištu Srbije Mega je postala vodeća kompanija u oblasti opremanja enterijera. U svom asortimanu imaju garnišne, zavese, tapete, mebl štofove i pozamanteriju. Kompanija je prepoznatljiva i po tome što kupcu, zapravo, nudi opremanje enterijera po meri i želji, što takođe ulazi u franšiznu „ponudu“.
-Pre otvaranja radnje i tokom poslovanja organizujemo obuku za vlasnika franšize, bilo da on radi u prodavnici ili ne, kao i za menadžera radnje, sve zaposlene i pomoćno osoblje, šnajderke, montere i druge. Svi dobijaju know-how kroz obuku, ali i u pisanoj formi. Dobiće i sva potrebna uputstva i detaljne kataloge kako bi mogli da ispoštuju ceo koncept i princip rada. Suština i jeste da svaka naša franšiza može da ponudi uslugu opremanja, što samostalno, što uz našu pomoć – kaže Stojnović.

Poštovanje, poštenje i poverenje su tri stuba na kojima Mega temelji svoje poslovne odnose. Primalac franšize treba da obezbedi početni kapital, prostor i kadrove. Deo investicije je i ulazna naknada koja podrazumeva dozvolu za korišćenje brenda i poslovnog koncepta. Mesečnih izdvajanja nema, ali je primalac u obavezi da ulaže u marketing na lokalnom nivou, a ugovorom je definisano koliko se izdvaja u ove svrhe, ili se budžet odredi paušalno. Kupovinom Mega franšize dobija se teritorijalna ekskluzivnost koja se definiše ugovorom, a može se odnositi na grad, opštinu, region ili državu.
U Srbiji franšizne radnje postoje u Beogradu, Užicu, Novom Sadu, Nišu, Kragujevcu, Kraljevu, Požarevcu, Subotici, Šapcu, Vršcu, Kruševcu, Čačku, Obrenovcu, Kikindi, Prištini, a od zemalja regiona, samo u glavnom gradu Crne Gore, Podgorici. - Nameravamo uskoro da otvorimo franšizne prodavnice u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Rumuniji. U tim zemljama već imamo kupce, ali oni još nisu primaoci franšize. Želeli bismo da franšizne radnje otvorimo u Makedoniji i tražimo partnera, a zanimljiva nam je i Bugarska. Na Sajmu u Frankfurtu, na kojem smo izložili garnišne, pokušali smo da pridobijemo zapadnoevropsko i rusko tržište. Dugoročno i na tim tržištima bismo se širili kao franšiza – kaže Stojnović.
Kompanija trenutno zapošljava 60 ljudi.
POGLEDAJTE ČLANKE

Wood Mood Design, proizvođač dizajniranog nameštaja od punog drveta, ove godine proslavlja deset godina poslovanja. O nastanku kompanije i preduzetničkom putu razgovarali smo sa mladom kreatorkom ovog brenda.
Kompanija za proizvodnju spoljašnje stolarije „Sunce Marinković“ nudi razne oblike partnerske saradnje, pa i mogućnost uzimanja klasične franšize. U mnogim gradovima u Srbiji već deceniju uspešno rade brojni partneri.
Matis, proizvođač nameštaja iz Ivanjice, širi maloprodaju mrežu otvaranjem sopstvenih, ali i franšiznih prodavnica. Trenutno imaju sedam franšiznih radnji, a u planu je i proširenje mreže.
Azijski maloprodajni lanac KIODA planira da mrežu razvije i na tržištima Evrope. Na mapi razvoja nalaze se i zemlje ovog regiona.
KARE Design, nemački proizvođač dizajniranog nameštaja, uz pomoć svojih franšiznih partnera širi mrežu u regionu. Novi saloni nedavno su otvoreni u Dubrovniku i Tirani.
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
Svila i kadifa
Svidja mi se