Zdravi i tanki

Izvorno španski koncept nutricionističko-dijetetskih centara NATURHOUSE uspešno posluje u Češkoj, gde već ima razgranatu mrežu vlastitih i franšiznih podružnica. Osim u velikim gradovima, kao što su Prag, Brno, Ostrava i Plzen, kompanija se od prošle godine fokusirala i na širenje poslovanja u manjim gradovima.
Uzimajući u obzir da se NATURHOUSE bavi prodajom dijetetskih preparata, savetovanjem i izradom sveobuhvatnog plana ishrane za osobe sa problemom prekomerne težine, ne iznenađuje što među zainteresovanima za franšizu najviše ima bivših klijenata koji su želeli da smršaju i što su to najčešće -- žene.
-- Što sam više informacija o brendu prikupljala, tako je raslo poverenje u koncept i način na koji se širi. Ideja da se pridružim sistemu, ne kao kupac ili klijent, već kao stručnjak dijetetičar, i samostalna poslovna žena, došla je sasvim prirodno -- kaže Eva Straškrabova, primalac franšize NATURHOUSE iz Beruna.
Pokretanje bilo kog posla u malom gradu podrazumeva i preuzimanje mnogo više rizika nego kad je poslovanje u velikom gradu u pitanju. -- Berun, kao i svaki mali grad, specifičan je po tome što ljudi znaju jedni druge. Vesti se, dakle, vrlo brzo šire, tako da glas o tome da li su ljudi zadovoljni ili nezadovoljni uslugom i proizvodom do nas doslovno stiže brzinom svetlosti -- dodaje Straškrabova. Kao što se može zaključiti, ponekad će tek uspeh u malom gradu potvrditi profitabilnost koncepta i održivost njegovog poslovnog modela -- franšize.
Jan Gonda, vlasnik master franšize kompanije Naturhouse za teritoriju Češke i Slovačke, kaže da je prošla godina ispunila sva njihova očekivanja. Otvorili su 25 novih franšiznih centara, broj klijenata je značajno porastao, uveli su nove proizvode u asortiman, pokrenuli specijalistički časopis o zdravom životu.
-- U poređenju sa 2011. broj zainteresovanih za franšizu se povećao, što je direktna posledica širenja svesti o našom brendu, značaju dijetetike i franšizi kao uspešnom poslovnom modelu. Shvatili smo i da su kandidati o prednostima poslovanja pod našim brendom slušali od naših postojećih partnera. Primećujemo, stoga, da model „od usta do usta“ u poslovnom sektoru, može da bude vrlo prihvatljiva opcija za širenje informacija o brendu i konceptu poslovanja. Osim toga, raduje nas što sve više franšiznih centara želi da uvede mesto specijalnog savetnika, dijetetičara. To je, u suštini, i osnovna ideja franšiznog poslovanja -- kaže Gonda.
Dijetetski sektor, prema njegovim rečima, u Češkoj i dalje raste -- primetan je broj novih poslovnica, preduzetnika i klijenata. -- Primećujem da ljudi u Češkoj i Slovačkoj sve više brinu o svom izgledu i zdravlju. Prema statističkim podacima iz medicinske prakse, 68% Čeha i 72% Čehinja ima problem sa težinom ili gojaznošću, što je iznad evropskog proseka. Pretpostavljam, dakle, da će sektor brige o zdravlju u narednim godinama doživeti značajan rast -- kaže Gonda.
-- S druge strane, klijenti žele da dobiju što više za svoj novac i očekuju odgovarajući stepen kvaliteta usluga, proizvoda i rezultata, što mnogi preduzetnici iz ove branše nisu u stanju da ispune. Zato uslugu treba učiniti privlačnom za klijente, a ne dosadnom i predvidljivom. Tako se stiče lojalnost i poverenje klijenata, a smatram da je to najveća nagrada koju možete da dobijete u ovom poslu -- objašnjava Gonda.
Izvor: Franchising.cz
POGLEDAJTE ČLANKE

Porodica Ratkov je od ljubavi prema zdravoj hrani napravila porodični biznis. Kako su stvarali brend Grina i pronašli neizmerno zadovoljstvo i dobrobit u uzgajanju klica i mikrobilja?
Pre gotovo 15 godina u Srbiji je otvoren franšizni centar za odvikavanje od pušenja po čuvenoj metodi koju je razvio Alen Kar. Dobri rezultati i na hiljade ljudi koji sada žive bez nikotina, omogućili su da ova franšiza u Beogradu radi i dan-danas.
Franšizing je moguć čak i u „osetljivim“ oblastima kao što je psihoterapija. Potvrđuje to i primer Psihološkog savetovališta „Centar“ iz Beograda.
Prodajna mreža slovenačkog brenda SpinaliS u Poljskoj se razvija kroz franšizu. Partnerima se nude dve licence – „zlatna“ i „srebrna“.
Španski Naturhouse, lanac centara specijalizovanih za prodaju dijetetskih preparata i savetovanje o zdravoj ishrani, sada ima više od 2.200 jedinica. Franšizna mreža se i dalje širi.
NAJČITANIJE

„Malac Genijalac“ je brend poznat širom regiona. Na tržištu Severne Makedonije postoji još potencijala za širenje franšizne mreže.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Bez licenciranja nema franšizinga. I pored toga što su vrlo slični, ova dva modela poslovne saradnje se u nekoliko detalja bitno razlikuju.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?