Eksperti za gume

Koliko puta vam se desilo da krenete na putovanje i negde na pola puta shvatite da nešto nije u redu: čini vam se da "pušta guma", možda volan malo vuče udesno, ili auto poskakuje zbog loših amortizera. Nije da to niste primetili i ranije, ali da biste ovaj put stigli do odredišta, bilo bi pametno da proverite šta se dešava, i to brzo. Međutim, u Srbiji su okolnosti po tom pitanju pomalo neobične - vulkanizera ima na svakom ćošku, skoro da ne možete proći kroz naseljeno mesto a da ne naiđete na desetak vulkanizerskih radnji koje su iznikle u garažama privatnih kuća pored puta. Kako nije jednostavno u mnoštvu samostalnih igrača izabrati dobar servis, prava je sreća što se u poslednjih šest godina 45 vulkanizera iz Srbije okupilo pod imenom jednog iskusnog brenda koji uliva poverenje – Vulco.
Kompanija Vulco je zapravo multinacionalni franšizni lanac brzih servisa koncerna Goodyear. Servisi pod brendom Vulco ne samo da prodaju pneumatike robnih marki holdinga čiji su deo i vrše sve usluge vezane za pneumatike, već se u njima mogu dobiti i druge servisne auto-usluge, kvalitetno i brzo. Možete popraviti i zameniti amortizere, kupiti rezervne delove za izduvni i kočioni sistem, akumulatore, motorno ulje.
Vlastimir Bukvić, specijalista za razvoj maloprodaje u kompaniji Vulco, kaže da je svih 45 servisa, koliko ih trenutno ima u mreži, već privuklo pažnju u gradovima u kojima se nalaze.
- Sa partnerima smo izgradili uspešan poslovni odnos. Mi smo dobili lojalne partnere, a oni podršku u poslovanju, kako kroz prodaju, tako i kroz raznorazne marketinške aktivnosti, razne vrste edukacije, treninga i tehničke obuke – kaže Bukvić.
Za pokretanje posla, Bukvić naglašava da potencijalni primalac franšize treba da ima servis na odgovarajućoj lokaciji i najmanje dvoje zaposlenih koji bi u isto vreme mogli da rade na dva automobila. Servis koji konkuriše za franšizu mora da posluje pozitivno i da ostvari minimalnu godišnju prodaju pneumatika od 2.000 komada, svih robnih marki. Servisi ne moraju da prodaju isključivo pneumatike kompanije Goodyear, ali njihovi brendovi treba da čine bar 50 odsto ukupne prodaje. - Vulco servisi su prepoznatljivi po karakterističnim Vulco bojama - plavoj, žutoj i beloj. Svi imaju jedinstven vizuelni identitet, jer želimo da krajnji korisnici imaju isti osećaj poverenja i da mogu da očekuju isti kvalitet proizvoda i usluga, bez obzira kom se servisu iz naše mreže obrate za pomoć – objašnjava Bukvić.
Primaoci mogu da računaju na punu podršku davaoca franšize. Pored standardne podrške pri brendiranju objekta, edukaciji i marketingu, kompanija ima potpisan ugovor i sa dobavljačima rezervnih delova, mašina i servisne opreme, što primaocima daje mogućnost da robu kupuju po povoljnim cenama. - Toplo preporučujemo ulazak u Vulco mrežu, jer naš budući partner tako otvara vrata za poslovni napredak, kako za sebe i trenutno poslovanje servisa, tako i za buduće generacije – kaže Bukvić.
Ekskluzivni nosilac Vulco franšize je Goodyear Dunlop, jedan od vodećih svetskih proizvođača pneumatika sa preko 28 fabrika i 80.000 zaposlenih. U Srbiji, Vulco posluje u okviru predstavništva svoje fabrike Goodyear Dunlop Sava Tires, d.o.o. Kranj – Slovenija. Inače, prisutan je u Francuskoj, Belgiji, Španiji, Sloveniji, Hrvatskoj, a od nedavno i u Makedoniji. U mreži ima oko 600 servisa.
POGLEDAJTE ČLANKE

Andrej Tomljenović iz Osijeka se četiri godine samostalno bavio ugradnjom auto-folija. Razmišljajući da proširi posao, došao je do Car Foil Shop-a. Danas je primalac master franšize ovog brenda, zadužen za tržišta Hrvatske i Slovenije.
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i ugradnju auto-folija, započeo je poslovanje u Hrvatskoj. Primalac master franšize za Hrvatsku biće ujedno zadužen i za teritoriju Slovenije.
O iskustvima u franšiznom poslovanju razgovaramo sa Đorđem Stankovićem, vlasnikom koncepta Car Foil Shop
Car Foil Shop, koncept koji objedinjuje prodaju i servis za ugradnju folija, sada ima u ponudi nekoliko franšiznih formata. Jedan od njih je pogodan i za manja mesta.
Kako je protekla prva godina za Car Foil Shop u Sloveniji, u kojim gradovima se nudi franšiza ovog brenda i kako vidi dalji razvoj, odgovara Nik Kajtna, primalac master franšize za Sloveniju
NAJČITANIJE

Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Prodavnica odeće ima mnogo i sve one prodaju sličnu robu. Kako postići uspeh, kako da kupac kupuje baš u vašoj prodavnici, a ne kod konkurencije? U tome vam može pomoći merčendajzing (merchandising) - veština izlaganja i pozicioniranja robe.
Posao se ne može pokrenuti bez ulaganja, a franšiza po tom pitanju nije izuzetak. Koje se to investicije tretiraju kao obavezne – kao ulaganja bez kojih se franšizna saradnja ne može zamisliti?
LG Laundry Lounge, lanac samouslužnih perionica veša, uskoro će dobiti nove franšizne jedinice u Ljubljani, Pragu i Skoplju. Davalac franšize, uz to, savetuje svoje primaoce da se u vreme COVIDa-19 obavezno pridržavaju i određenih pravila.
POPULARNO NA FORUMU
I benzin teče kroz franšizu
S kim da komuniciram u vezi frnsuiznog poslovanja
Franšiza za novo ruho automobila
Jako je lepo kad se nešto napiše o ljudima koji pošteno i marljivo rade i pružaju vrhunsku uslugu. Naime, ulepšao sam i osposobio za pojavu na ulici svoj prilično stari...