Korist za obe strane
Intersport je najveći maloprodajni lanac sportske odeće i opreme na svetu. Kompanija ima više od 5.400 prodajnih objekata u 39 zemalja širom sveta.
Franšizni sistem u Češkoj za sada posluje vrlo uspešno i, kako kažu, podjednako donosi korist i matičnoj kompaniji i primaocima franšize. Kompanija zapravo namerava da pozitivan trend zadrži i sa novim partnerima koji su zainteresovani za poslovanje kroz franšizu. Ove godine je već potpisano nekoliko ugovora, ali Intersport i dalje traži nove primaoce franšize. Najpogodnija mesta za širenje poslovanja su gradovi u unutrašnjosti sa najmanje 60.000 stanovnika. Trenutno, u Češkoj posluje 37 radnji pod brendom Intersport, pri čemu je 13 franšiznih, a jedna iz sistema za iznajmljivanje sportske opreme Intersport Rent.
Svaka uspešna internacionalna kompanija teži da se stalno širi. Franšizing, zapravo, nudi vrlo sofisticiran sistem za širenje poslovanja, i to je jedan od razloga zašto je Intersport izabrao ovakav model razvoja. Pored toga, mreža u Češkoj je značajno proširena nakon što je Intersport kupio domaći lanac prodavnica sportske opreme Drapa (Kandža). Te radnje su postupno prilagođene najnovijem Intersportovom konceptu, a upravljanje objektima preuzela je centrala.
Potencijalni primaoci Intersport ili Intersport Rent franšize bi trebalo da imaju početni kapital od nekoliko miliona čeških kruna (najmanje 80.000 evra). Primalac franšize bi takođe trebalo da bude fokusiran na maloprodaju. Budući da kompanija može da ponudi sistem po modelu „ključ u ruke“, primalac franšize ne mora nužno da ima iskustva u ovoj oblasti. Svakom partneru, za početak, na raspolaganju će biti celokupan asortiman robe iz centralnog skladišta u Austriji.
Izvor: Franchising.cz
POGLEDAJTE ČLANKE
Preduzeće za prodaju sportske opreme Intersport prodato je investicionom fondu Enterprise VII za 34,5 miliona eura.
Nakon što je duže od decenije sarađivao sa više distributera sportske opreme, Radomir Jović, preduzetnik iz Prokuplja, odlučio je da uzme franšizu lanca Sport Vision i olakša poslovanje.
NAJČITANIJE
VIVO shopping PARK u Jagodini biće završen na proleće 2014. Više od 30 brendova otvoriće svoje radnje.
Franšiza je oblik saradnje između nezavisnih preduzetnika. Davalac franšize nudi svoj "know-how" i brend, a zauzvrat naplaćuje naknadu od primalaca franšize, koji tom naknadom stiču pravo i mogućnost da koriste dokazanu poslovnu ideju.
U Srbiju je stigla nova, inovativna franšiza – Vendobox prodavnice koje su otvorene 24 sata i u kojima se različiti proizvodi kupuju na vending mašinama.
Poljska kompanija Czerwona Torebka je svom portfoliju dodala novi koncept - prodavnice za prodaju svežeg voća i povrća Povrtnjak (Warzywnik), koje širi franšizno.
Đorđi Zorzić je bio jedan od prvih primalaca Sara Fashion franšize. Pre deset godina je otvorio prvu radnju pod ovim brendom, danas ih ima pet. Kaže da je za uspeh potrebno – mnogo rada i ljubavi.